Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- نماینده کارگران در شورای عالی کار گفت: متاسفانه کارگران در هیئت تجدیدنظر تشخیص مطالبات تامین اجتماعی نماینده ندارند؛ در حالی که در این هیئت کارفرمایان نماینده دارند و می‌توانند شرایط را به نفع خود تغییر دهند. - اخبار استانها -

آیت اسدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم درقزوینبا اشاره به کاستی‌های قانونی سازمان تامین اجتماعی در حوزه کارگری اظهار داشت:‌ متاسفانه کارگران در هیئت تجدیدنظر تشخیص مطالبات تأمین اجتماعی نماینده ندارند؛ در حالی که در این هیئت کارفرمایان نماینده دارند و می‌توانند شرایط را به نفع خود تغییر دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: البته در هیئت بدویمطالبات تامین اجتماعی نماینده کارگر و کارفرما همزمان حضور دارند؛ اما لازم است که نماینده کارگران در هیئت تجدیدنظر هم حضور داشته باشد تا حقوق کارگران در این هیئت پایمال نشود.

اسدی با تاکید بر لزوم بازنگری در ترکیبهیئت تجدیدنظر مطالبات تامین اجتماعی ادامه داد: در حالی که نماینده کانون کارفرمایان و اتاق بازرگانی از حوزه کارفرمایی در بخش تجدیدنظر شرکت می‌کند، لازم است که نماینده کارگران هم در این بخش حضور داشته باشد تا کارفرمایان نتوانند در این حوزه اعمال نفوذ کرده و آرای هیئت را به نفع خود تغییر دهند.

عدم اجرای ماده 36 قانون کار

نماینده کارگران در شورای عالی کار همچنین از عدم اجرای ماده 36 قانون کار در صنایع فرسوده و قدیمی انتقاد کرد و گفت: به ویژه در استان قزوین که استانی کارگری و صنایع آن اکثراً فرسوده هستند، باید با اجرای این ماده مزایای ثابت پرداختی شامل مزایای سختی کار، مزایای سرپرستی و فوق‌العاده شغل به کارگران پرداخت شود که متاسفانه در حال حاضر این مهم اتفاق نمی‌افتد.

حقوق کارگر فقط کفاف 8روز را می‌دهد/ انتقاد از سطح پایین خدمات تأمین اجتماعی به کارگراناستمرار متناسب‌سازی حقوق کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیر تأمین اجتماعی/ ارز 4200تومانی کالاهای اساسی باقی ماند«تهدید به اخراج»، شگرد قدیمی کارفرماها برای نپرداختن حق و حقوق کارگران در آستانه سال جدید

اسدی تصریح کرد: سازمان تامین اجتماعی باید از اهرم حاکمیتی و قانونی خود استفاده کرده و مدیران صنایع فرسوده قزوین را وادار به پرداخت حق سختی کار و سایر مزایای ثابت پرداختی به کارگران کند تا انگیزه کارگران هم برای احیای چنین صنایعی و سودآور کردن تولید در آنها افزایش یابد.

وی همچنین با انتقاد به برخی از شرکت‌هایی که به کارگران خدمات بیمه‌ای نمی‌دهند، افزود: طبق قانون کارفرما باید حتی در وضعیت بد مالی از حقوق خود کم کرده و بیمه کارگران را پرداخت کند و شرایط بد مالی و اقتصادی به هیچ‌وجه رافع این مسئولیت نیست و باید سازمان تامین اجتماعی این موضوع را در برخی از شرکت‌های زیرمجموعه خود هم پیگیری کند.

انتهای پیام/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار کارگران استانداری قزوین اخبار کارگران استانداری قزوین نماینده کارگران اجتماعی نماینده تأمین اجتماعی تامین اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۰۸۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سی سخت میزبان المپیاد کوهنوردی سازمان تامین اجتماعی کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، مدیرکل تأمین‌اجتماعی استان گفت: این المیپاد با حضور ۳۳ استان و ۱۳۵ کوهنورد در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می شود.
رسول چراغ سحر افزود: هدف از برگزاری این المپیاد که با همکاری هیات کوهنوردی استان برگزار خواهد شد، ارتقای سلامت روحی و جسمی کارکنان وصعود به قله قلم واقع در شهرستان دنا است.
وی زمان صعود کوهنوردان را بامداد ۱۲ اردیبهشت اعلام کرد و ادامه داد: مراسم اختتامیه این المپیاد روز پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت با حضور مدیران کشوری و استانی سازمان تأمین اجتماعی برگزار می شود.

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی
  • متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان از مطالبات جدی خانه کارگر است
  • افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در دولت تصویب شد/ حداقل بگیران ۳۵ درصد
  • ویدیو/ خبر خوش دولت برای بازنشستگان تأمین اجتماعی
  • نام‌نویسی افراد تحت تکفل بیمه‌شدگان تامین اجتماعی «غیرحضوری» شد
  • بهادری جهرمی: افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی تصویب شد
  • تصویب افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی
  • بهادری جهرمی: حقوق حداقل بگیران بازنشستگان تأمین اجتماعی ۳۵ درصد افزایش یافت
  • قرارداد پیمانکاری در گروه ملی فولاد تخلف قانونی است / درویشی: فقط مطالبات صنفی کارگران را پیگیری می‌کنیم +فیلم
  • سی سخت میزبان المپیاد کوهنوردی سازمان تامین اجتماعی کشور