Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@23:43:53 GMT

هواشناسی خراسان شمالی نسبت به کاهش محسوس دما هشدار داد

تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۰۹۱۹۹

هواشناسی خراسان شمالی نسبت به کاهش محسوس دما هشدار داد

مهری هاشمی دوین روز شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سامانه بارشی که از امشب  در استان فعال می شود که سبب بارش باران می شود و در برخی نقاط با رگبار و رعد و برق همراه خواهد بود.

وی افزود: برای فردا هم بارش در مناطق مختلف استان پیش بینی شده است، بارندگی در ارتفاعات و نقاط سردسیر به صورت برف همراه مه گرفتگی خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هاشمی دوین اظهار داشت: سامانه بارشی تا اواخر  یکشنبه شب در استان فعال است که سبب کاهش محسوس دمای هوا می شود.

وی تصریح کرد: مردم استان از روز یکشنبه تا صبح دوشنبه، کاهش ۱۲ تا ۱۴ درجه سانتیگرادی دمای هوا را تجربه می کنند. 

رییس اداره پیش بینی هواشناسی خراسان شمالی گفت: وزش باد لحظه ای بسیار شدید از امشب تا دوشنبه، برای مناطق مختلف استان محتمل است.

وی افزود: در شبانه روز گذشته ایستگاه دشت در شهرستان گرمه با کمینه دمای ۲ درجه سانتیگراد سردترین و اسماعیل آباد در شهرستان اسفراین با بیشینه دمای ۲۷ درجه سانتیگراد گرم ترین نقطه استان بوده است.

رییس اداره پیش بینی هواشناسی خراسان شمالی گفت: در این مدت کمینه دمای بجنورد ۶ وبیشینه دمای آن ۱۶ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

بر اساس این گزارش در شبانه روز گذشته بارش تگرگ در بخش بام و صفی آباد شهرستان اسفراین گزارش شده است. 

برچسب‌ها بجنورد وضعيت هوا اداره کل هواشناسی خراسان شمالی خراسان شمالی سازمان هواشناسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد وضعيت هوا اداره کل هواشناسی خراسان شمالی بجنورد وضعيت هوا اداره کل هواشناسی خراسان شمالی خراسان شمالی سازمان هواشناسی اخبار کنکور هواشناسی خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۰۹۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال جاری شدن سیلاب در خراسان شمالی

ایسنا/خراسان شمالی کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان شمالی نسبت به جاری شدن سیلاب در برخی از مناطق استان هشدار داد.

مظاهر عظیم زاده در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به صدور هشدار نارنجی هواشناسی در استان گفت: هم اکنون سامانه بارشی در استان فعال و هشدارهای لازم داده شده است.

وی همچنین از احتمال کاهش شش درجه‌ای دمای هوا از هفته آینده خبر داد.

عظیم زاده افزود: امروز شاهد وزش باد لحظه‌ای شدید در بیشتر مناطق نیمه جنوبی، بارش باران در بعضی ساعت‌ها، رگبار باران و رعد و برق و احتمال بارش تگرگ در نیمه جنوبی استان هستیم.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود شهرستان‌های گرمه، جاجرم، اسفراین، سملقان، بام و صفی‌آباد، مانه، بخش‌هایی از شیروان، فاروج، بجنورد و راز و جرگلان تحت تاثیر این سامانه قرار گیرند.

عظیم زاده درباره آثار و مخاطره‌های فعالیت این سامانه بارشی، گفت: صاعقه، تگرگ، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، لغزندگی جاده‌ها، جاری شدن روان‌آب‌ها، آب‌گرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیرها از جمله اتفاق‌هایی است که احتمال وقوع دارند و به همین دلیل، هشدار زرد صادر شده است.

کارشناس پیش‌بینی هواشناسی خراسان شمالی افزود: احتیاط هنگام کار در ارتفاعات، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، رعایت سرعت مطمئن و روشن نگه داشتن چراغ‌ها در مه، احتیاط در سفرهای برون‌شهری، انتقال نهاده‌های کشاورزی به مکان‌های مسقف و احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و جابه‌جایی عشایر از جمله توصیه‌هایی است که باید مد نظر قرار گیرد. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • احتمال جاری شدن سیلاب در خراسان شمالی
  • هشدار هواشناسی نسبت به بارش رگبار و رعد و برق
  • سامانه بارشی در خراسان شمالی فعال می‌شود/ کاهش ۱۰درجه‌ای دمای هوا
  • پیش بینی شدت بارش باران در خراسان رضوی
  • بارش شدید باران در راه مشهد
  • هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای خراسان جنوبی
  • دمای زنجان کاهش یافت
  • ورود توده هوای ناپایدار در خراسان جنوبی 
  • نفوذ ناپایداری‌ها به جو خراسان جنوبی
  • فعالیت سامانه بارشی در خراسان جنوبی از عصر امروز