Web Analytics Made Easy - Statcounter

حبیبی گفت: با توجه به افزایش ۲۰ درصدی روند بستری های کرونا در استان و شناسایی ۲۳ فرد مبتلا به کرونای جهش یافته در الموت، مسافران باید این منطقه را تخلیه کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از عمومی استانداری قزوین، «منوچهر حبییی» در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان بیان کرد: برخی از شهروندان در تعطیلات نوروزی برخلاف تأکید مسئولان مبنی بر کاهش سفرها به دلیل مخاطرات کرونا باز اقدام به مسافرت کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فرمانده قرارگاه مبارزه با کرونا استان قزوین ادامه داد: هم اکنون بر اثر این مسافرت‌ ها، مناطق الموت و طارم در استان قزوین جزو مناطق خطرناک از بابت شیوع کرونا هستند، امروز شاهد افزایش میزان و روند بستری در استان قزوین هستیم به طوری ‌که آمار بستریان مبتلا به کرونا طی چهار روز گذشته ۲۰ درصد افزایش پیدا کرده و تعداد بستری ها از ۱۹۰ نفر به ۲۳۰ نفر رسیده است.

 

وی اضافه کرد: در صورت ادامه عادی ‌انگاری مردم، وضعیت رنگ‌ بندی استان در خوش‌بینانه ‌ترین حالت نارنجی خواهد شد اما اگر سفرها و مسافرت‌ ها همچنان ادامه داشته باشد وضعیت رنگ‌ بندی کرونایی استان قرمز می‌ شود.

 

حبیبی تصریح  کرد: مردم منطقه طارم و الموت توجه کنند که اگر شرایط همچنان ادامه داشته باشد پیک چهارم کرونا در انتظارشان است که خطرناک و کرونای جهش یافته خواهد بود و بسیار نگران کننده است.

 

وی اعلام کرد: برگزاری یک مراسم ختم در روستای ۵۰ نفره فیشان در الموت باعث ابتلای ۲۳ نفر به کرونا شده است و در واقع با برگزاری مراسم ختم ۵۰ درصد روستا به کرونا مبتلا شده اند که ناشی از بی توجهی به مصوبات ستاد کرونا است.

 

فرمانده قرارگاه مبارزه با کرونا استان قزوین خاطر نشان کرد: مشکل دیگر این است که برخی از مهمانان بعد از مراسم روستا را ترک کرده و هنوز ردیابی نشده اند.

 

وی گفت: با توجه به شیوع کرونا در الموت باید این منطقه از مسافران تخلیه شود، در صورتی که اهالی منطقه الموت میهمانان خود را طی ۲ روز آینده بدرقه نکنند وضعیت خطه سرسبز الموت در فصل بهار قرمز خواهد شد بنابراین ۲ روز فرصت می‌دهیم که مسافران الموت را ترک کنند. 

 

حبیبی با اشاره به کاروان استقبال از بهار شهرداری قزوین، اضافه کرد: کاروان‌های استقبال از بهار در سطح شهر قزوین برای مردم شادی به همراه آورده است و اگرچه به صورت سیار فعالیت دارند اما توقف ۱۰ دقیقه ‌ای آنها باعث تجمع و افزایش خطر ابتلای مردم به ویروس کرونا می‌شود بنابراین چون اولویت اصلی ما سلامت مردم است باید این کاروان‌ ها متوقف شود.

 

وی تأکید کرد: مراقبت و کنترل باید در الموت به ویژه در فیشان افزایش یابد تا بتوانیم کرونا را سرکوب کنیم.

 

فرمانده قرارگاه مبارزه با کرونا استان قزوین اظهار کرد: استان قزوین با توجه به وضعیت حاضر شرایط پذیرایی و استقبال از میهمانان نوروزی را ندارد و میراث فرهنگی باید به این امر توجه کند.

 

وی عنوان کرد: مهمانپذیرها و هتل‌ها هم حتی با ظرفیت ۳۰ درصد امکان شیوع کرونا را دارند و اگر یک فرد مبتلا به هتلی وارد شود می‌ تواند مجموعه کارکنان هتل و مسافران را مبتلا کند بنابراین نباید تبلیغاتی در این حوزه صورت بگیرد و تأکید بر این است که شرایط پذیرش مسافر را در استان قزوین نداریم.

 

حبیبی با بیان اینکه از ورود خودروهای با پلاک غیر بومی به مناطق الموت شرقی و غربی جلوگیری می‌شود، افزود: ۲ محور ورودی به الموت باید تحت کنترل قرار بگیرد و از ورود مسافران جلوگیری شود.

 

وی ادامه داد: همچنین تمامی اماکن تفریحی و گردشگری در منطقه الموت باید تعطیل و نیروی انتظامی وارد شود چرا که موج جمعیتی الموت باعث می‌شود هفته آینده شاهد افزایش ابتلا باشیم.

 

فرمانده قرارگاه مبارزه با کرونا استان قزوین بیان کرد: تیم‌ طرح شهید سلیمانی در منطقه فیشان مستقر شود و کنترل نانوایی‌ها،  فروشگاه‌ها و مراکز گردشگری به صورت جدی در دستور کار قرار گیرد.

 

وی با اشاره به تزریق واکسن کرونا در سطح استان یادآور شد: مدیرکل مدیریت بحران استان پیگیر روند تزریق واکسن کرونا شود و در خصوص نحوه تزریق واکسن اطلاع‌ رسانی صورت گیرد.

 

پایان پیام/293

منبع: شبستان

کلیدواژه: منطقه الموت کرونای جهش یافته مسافران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۰۹۲۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفاهم‌نامه صادرات محصولات قزوین به چین امضا شد

محبوبه منفرد رییس انجمن صادر کنندگان صنایع دستی اتاق بازرگانی قزوین گفت: تفاهم نامه صادرات محصولات از سوی اتاق بازرگانی قزوین با هیات تجاری بازدیدکننده چین در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ بین المللی تهران، مبنی بر صادرات محصولات قزوین به چین منعقد و به امضا رسید.

وی ادامه داد: طبق این تفاهم نامه، فروشگاهی در منطقه ویژه اقتصادی غرب چین تجهیز و فراهم می‌شود تا کالا‌های مورد نظر در این منطقه به نمایش گذاشته و به فروش برسد.

منفرد اضافه کرد: یکی از اهداف مهم صادرکنندگان استان قزوین این است که برند‌های ایرانی در کنار سایر برند‌های اروپا و جهان در منطقه آزاد چین که یک منطقه ویژه اقتصادی در مرز مشترک قزاقستان و چین است به نمایش گذاشته شود تا بازار فروش این محصولات نیز به وضعیت مناسبی دست یابد.

رییس انجمن صادرکنندگان صنایع دستی اتاق بازرگانی قزوین بیان کرد: این نمایشگاه از هشتم تا ۱۲ اردیبهشت ماه از ساعت ۹ تا ۱۶ برپا است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • بازگشایی گردنه پیچ‌بن در الموت+ فیلم
  • آیا مالاریا از مرزهای شرقی وارد کشور شده است؟
  • آمار دانش آموزان مبتلا به اوتیسم در قزوین رو به افزایش است
  • سه رویداد گردشگری قزوین در تقویم ملی به‌ ثبت رسید
  • تفاهم‌نامه صادرات محصولات قزوین به چین امضا شد
  • رویداد جامعه‌پرداز برای شناسایی و ارتباط گیری با کنشگران حوزه خانواده
  • ۳ رویداد گردشگری قزوین ثبت ملی شد
  • ثبت سه رویداد گردشگری قزوین در تقویم ملی
  • کشف نقوش صخره‌ای جدید در ورزقان
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت