Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری کردستان اظهار داشت: از تاریخ ۲۸ لسفند ماه لغایت ۶ فروردین ماه سال ۱۴۰۰ حدود ۹ هزار و ۹۷۳ مهمان نوروزی وارد استان کردستان شده اند که مریوان و سنندج بیشترین آمار مسافران نوروزی را به خود اختصاص داده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  کُردتودی، با شیوع کرونا در کشورمان همه جا درگیر ویروسی شد که چهره به چهره و خانه به خانه مهمان ناخوانده شهروندان شد ولی رفته رفته حساسیت‌ها کمتر و مردم به روزهای عادی زندگی خود برگشتند، محدودیت‌های قانونی هم برداشته شد تا اقتصاد و معیشت مردم بیشتر از این آسیب نبیند اما برخی فکر کردند برداشتن محدودیت‌ها یعنی تمام شدن کرونا و برای همین بار و بنه سفر بستند و دومین نوروز کرونایی را راهی این شهر و آن شهر شدند تا حال و هوایی عوض کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ورود بیش از ۹ هزار مسافر نوروزی به کردستان

آرمان وطن دوست معاون اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری کردستان در گفتگو با خبرنگار کردتودی اظهار داشت: از تاریخ ۲۸ لسفند ماه لغایت ۶ فروردین ماه سال ۱۴۰۰ حدود ۹ هزار و ۹۷۳ مهمان نوروزی وارد استان کردستان شده اند که مریوان و سنندج بیشترین آمار مسافران نوروزی را به خود اختصاص داده اند.

وی افزود: در استان کردستان ۲۴ مهمانسرا، ۳۲ هتل و ۲۳ اقامتگاه بومگردی وجود دارد که ظرفیت شبانه روزی اسکان ۴ هزار نفر مسافر را داراست و همچنین خانه معلم ها و باشگاه فرهنگیان نیز ظرفیت ۵۰۰ نفر مسافر را دارا می باشد.

وی افزود: از ۲۸ اسفند۱۳۹۹ تا چهارم فروردین  ۱۲ اکیپ نظارتی این اداره‌کل ۴۸۱ مورد بازدید از تاسیسات گردشگری شامل هتل، مهمان‌پذیر، مجتمع بین‌راهی، بوم‌گردی انجام داده‌اند.

معاون میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان  افزود: این بازدیدها به منظور رفاه حال مسافران نوروزی انجام و در همین مدت ۳۲ مورد اخطار همراه با معرفی متخلفان به مراجع قضایی، ۱۷ تذکر و ۱۰ مورد تشویق برای تاسیسات گردشگری استان صادر شد.

وی خاطر نشان کرد: اسکان در مراکز غیر رسمی ممنوع می باشد و در این خصوص ۳۲ مورد به مراجع قضایی معرفی شده اند که مشمول جریمه مالی و پلمپ است.

وی افزود: از ابتدای نوروز تا کنون وضعیت اسکان مسافر نسبت سال گذشته کمی بهتر بوده که هنوز تا رسیدن به وضعیت مطلوب فاصله زیاد است و همین موضوع موجب زیان به بخش‌های خصوصی شده است.

هرگونه اقامت در مدارس، پارک‌ها، چادر و سایر اماکن غیر مجاز ممنوع است

تیمور خالدی مسوول روابط عمومی میراث فرهنگی و گردشگری کردستان در گفتگو با خبرنگار کردتودی با بیان اینکه هرگونه اقامت در مدارس، پارک‌ها، چادر و سایر اماکن غیر مجاز ممنوع است، اظهار داشت: اسکان مسافران نوروزی در واحدهای غیررسمی اقامتی این استان ممنوع اعلام شد.

وی گفت: ۱۱ تور مجازی در سطح استان کردستان برای بازدید کنندگان راه اندازی شده است که گردشگران مجازی می توانند از آن بازدید مجازی داشته باشند البته موزه خانه کورد، عمارت مشیر دیوان، عمارت حبیبی، خانه صنایع دستی، غار کرفتو و ...  باز است که گردشگران می توانند با رعایت پروتوکل های بهداشتی به صورت حضورت حضوری از آنجا بازدید داشته باشند.

وی افزود: طبق مصوبه ی ستاد ملی و استانی مبارزه با کرونا، اسکان در مراکز اقامتی غیر رسمی که دارای مجوز از میراث فرهنگی استان نمی باشند ممنوع است و چنانچه موردی مشاهده شود به مراکز قضایی معرفی و با آنها برخورد خواهد شد.

خالدی اضافه کرد: ۱۲ اکیپ نظارتی فعال در سطح استان کردستان به صورت مستمر وجود دارد که با بازدیدهای شبانه‌روزی با هماهنگی دستگاه‌های نظارتی با فعالیت اماکن غیر مجاز برخورد خواهند کرد.

ورود مسافرین و عدم رعایت پروتکل‌ها شیوع کرونا را در کردستان سرعت بخشید

ابراهیم قادری معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان هم گفت: متاسفانه درصد موارد کرونای انگلیسی در استان در حال افزایش است و در برخی شهرستان‌ها از جمله سقز و بانه درصد کرونای انگلیسی جهش یافته بیشتر است.

وی افزود: 30 درصد از بیماران شناسایی شده در کردستان کرونا انگلیسی دارند که این آمار در برخی شهرستان‌ها بیش از این میزان است.

وی با بیان اینکه هر تجمع در شهر باعث انتقال ویروس می‌شود باید این تجمع‌ها را کم کرد، گفت: متاسفانه ورود مسافرین به استان و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ویژه در برخی از شهرهای استان موجب شده با افزایش آمار مبتلایان به کرونا آن هم از نوع جهش یافته مواجه باشیم.

خودروهای با پلاک غیربومی با ورد به شهرهای نارنجی مشمول جریمه ۵۰۰ هزار تومانی می شوند

سرهنگ برزو مرادی رییس پلیس راهور فرماندهی انتظامی کردستان هم اظهار داشت: در حال حاضر شهرهای دیواندره، سقز، بانه و قروه از لحاظ شیوع کرونا در وضعیت نارنجی قرار دارند و ورود به این شهرها برای خودروهای دارای پلاک غیربومی ممنوع است.

رییس پلیس راهور فرماندهی انتظامی کردستان یادآور شد: در صورتیکه خودروهای با پلاک غیربومی در شهرهای با وضعیت نارنجی استان مشاهده شوند، بلافاصله مشمول جریمه پنج میلیون ریالی خواهند شد.

سرهنگ مرادی با بیان اینکه تردد از کمربندی شهرهای نارنجی برای مسافران بلامانع است، افزود: با توجه به شیوع کرونا و احتمال افزایش مبتلایان، از هموطنان درخواست می‌شود، در چنین وضعیتی از مسافرت پرهیز کنند.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: مسافران نوروزی استان کردستان میراث فرهنگی شیوع کرونا ۹ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۰۹۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معامله ارز، بی‌رونق‌تر از دیروز

  همچنین بررسی‌ها از بازار نشانگر آن است که بازار بیشتر به سمت فروش تمایل دارد تا خرید آن.نرخ ارز در بازار غیررسمی در معاملات دیروز در مقایسه با میانگین روز سه‌شنبه هفته جاری با مقداری نوسان افزایشی آغاز شد و طبق مشاهدات میدانی از بازار غیررسمی، دلار با نرخ ۶۲ هزار تومان فروخته و با نرخ ۶۱هزار تومان خریداری شد. همچنین یورو در بازار غیررسمی با قیمت ۶۷ هزار تومان به فروش رسید و با نرخ ۶۶هزار خریداری شد.نرخ ارز در بازار غیررسمی صبح دیروز به مرز ۶۳هزار تومان هم رسید اما دوباره روند نزولی را در پیش گرفت و به عدد ۶۲هزار تومان نزدیک شد. همچنین دیروز اسکناس دلار در تالار معاملات مرکز مبادله ارز و طلای ایران با قیمت ۴۴هزار و ۳۱۴ تومان، یورو با مبلغ ۴۷هزار و ۳۴۶ تومان و درهم نیز با قیمت ۱۲هزار و ۶۶ تومان معامله شد و به فروش رسید. همچنین در این مرکز، دلار حواله‌ای با مبلغ ۴۱هزار و ۳۷۶ تومان، حواله یورو با مبلغ ۴۴هزار و ۲۰۷ تومان و همچنین حواله درهم با مبلغ ۱۱هزار و ۲۶۶ تومان معامله و خریداری شد.براساس مشاهدات بازار چهارراه استانبول، دیروز بیشتر فعالان و دلالان ارزی در بازار تمایل به فروش ارز داشتند تا خرید آن. البته برخی از صرافی‌ها در این میان معتقد بودند که تزریق درهم امارات در بازار موجب شده اکثر بازارهای غیررسمی این روزها فروشنده شوند؛ چراکه احتمال ریزش قیمت‌ها در این ایام بیشتر از افزایش لحظه‌ای آن است.همچنین گفتنی است، اخیرا اجلاسی به مناسبت پنجاهمین سال تاسیس بانک مرکزی عربستان در ریاض برگزار شده که مقامات اقتصادی ایران نیز در آن حضور یافتند. در این راستا اخیرا محسن کریمی، معاون بین‌الملل بانک مرکزی که در این سفر حضور داشت اعلام کرد: در حاشیه اجلاس بانک توسعه اسلامی، زمینه‌ای فراهم شد تا با مقامات و بانک‌های مرکزی کشورهای مختلف گفت‌وگو شود. در نتیجه این مذاکرات، اتفاقات خوبی درخصوص گشایش منابع مسدودشده صورت پذیرفته است که درآینده خبرهای خوبی ارائه می‌شود. براساس گزارش‌های موجود ظاهرا ارز حجاج از محل پول‌های بلوکه‌شده پرداخت شده است. پس از تعطیلات نوروزی امسال با توجه به وقوع تحولات سیاسی بازار ارز ملتهب و نوسانی شد و در مقطعی تا کانال ۷۰هزار تومان هم پیش‌رفت، اما با اقدامات انجام‌شده و همچنین فروکش‌کردن التهابات و نبود متقاضی برای خرید در بازار غیررسمی، نرخ دلار کاهش ۱۰هزار تومانی را تجربه کرد و روند کاهشی در پیش گرفت.
   
کنترل بازار ارز از طریق مهار انتظارات تورمی
محمدصادق مفتح، قائم‌مقام اسبق وزارت صمت درباره نوسانات بازار ارز می‌گوید در زمان بحران‌های سیاسی، کاهش نرخ ارز اقدام بسیار بزرگی محسوب می‌شود، چراکه بسیاری ازجمله عوامل دشمن، کانال‌های دلالی تلگرامی و برخی افراد و رسانه‌ها، پیش‌بینی می‌کردند که در شرایط ملتهب کشور، هیجانات و انتظارات تورمی افزایش می‌یابد و نرخ ارز تا ۱۰۰ و حتی ۱۲۰ هزار تومان جهش می‌کند اما خلاف این موضوع رخ داد و نرخ ارز کاهشی شد و اکنون تا کانال ۶۰ هزار تومان ریزش کرده است.قائم‌مقام اسبق وزارت صمت اظهار کرد: تمام واقعیت‌های اقتصادی حاکی از این است که کشور توانسته بحران‌ها را مدیریت کند و پیش‌بینی بنده این است که کاهش نرخ ارز تداوم خواهد داشت و با افت نرخ ارز قیمت طلای داخلی نیز نزولی خواهد شد.مفتح تأکید کرد: همچنین بانک مرکزی موفق شد نرخ رشد نقدینگی و نرخ رشد پایه پولی را کاهش دهد که این موضوع نیز به کاهش نرخ ارز کمک کرده است، علاوه‌بر این افزایش میزان فروش نفت و قیمت آن، درآمدهای ارزی را تقویت کرده که به مدیریت بهتر بازار ارز کمک خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • ورود سامانه بارشی از دوشنبه به استان کردستان
  • جاری شدن سیل در روستای نوروزی خوشاب 
  • سفر فرزین به ریاض چه تاثیری بر بازار غیررسمی ارز داشت؟
  • سکانس‌هایی از فیلم ورود و خروج ممنوع
  • به احترام دیوید مویس، ورود مدیر فنی وست هم به باشگاه ممنوع شد
  • تصاویر | طبیعت بهاری کردستان
  • فعالیت ٦١ دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری در کردستان
  • معامله ارز، بی‌رونق‌تر از دیروز
  • تردد از محور چالوس ممنوع شد/ مسافران شمالی احتیاط کنند
  • بازدید بیش از ۶۱ هزار مسافر کشتی کروز طی ۳ ماه از ترکیه