Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- رئیس انستیتو روبرت کخ آلمان گفت موج سوم شیوع کرونا در آلمان می‌تواند به مراتب از دو موج اول، سهمگین‌تر باشد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از خبرگزاری رویترز، پروفسور لوتار ویلر، رئیس «انستیتو روبرت کخ» آلمان، امروز در نشست خبری در برلین گفت: نشانه روشنی دال بر آنکه موج سوم (شیوع کرونا در آلمان) به مراتب از دو موج اول سهمگین‌تر است، وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این رو باید خود را برای افزایش شمار مبتلایان، بیمار شدن مجدد افراد بیشتر، وارد شدن فشار مضاعف بر مراکز درمانی و در نهایت، افزایش شمار مرگ و میر‌های متاثر از کرونا آماده کنیم.
رئیس انستیتو روبرت کخ افزود: البته ما در آغاز این شرایط هستیم و چنانچه اقدامات تقابلی گسترده‌ای را اتخاذ نکنیم در آن صورت با تبعات سنگینی مواجه خواهیم شد. در حال حاضر، همه شاخص‌ها نشان از این واقعیت دارند که اوضاع ما ظرف هفته‌های آتی بدتر خواهند شد. چرا که درصد شیوع هفت روزه به سرعت رو به افزایش است و از هفتاد مورد در دو هفته پیش به 119 مورد برای یک جمعیت یکصد هزار نفری افزایش یافته است.
این در حالی است که شمار مبتلایان نیز برای تمامی گروه‌های سنی به سرعت رو به افزایش است که به ویژه می‌توان به جمعیت شاغل زیر 65 سال و همین طور کودکان و نوجوانان اشاره کرد. هرچند نمی‌توانیم جلوی این موج را بگیریم، اما هر طور شده است باید بکوشیم این موج (سوم ابتلا) را با قدرت هر چه تمام تر، مسطح و دستکم پیامد‌های بعدی آن را تضعیف کنیم. به همین منظور اکنون بلافاصله لازم است با تمامی امکانات و ظرفیت‌هایی که داریم از شیوع بیشتر بیماری جلوگیری به عمل آوریم.
در ادامه، ینس اشپان، وزیر بهداشت آلمان نیز در سخنانی گفت: پیام روشنی که داریم برای آن‌هایی (مسافرانی) است که نتوانسته اند آزمایش منفی کرونای خود را ارایه کنند و این پیام، آن است که ما اندکی زمان بیشتر به آن‌ها اختصاص دادیم و آن‌ها می‌توانند تا دوشنبه شب، آزمایش منفی کرونای خود را ارایه کنند تا شرکت‌های هواپیمایی به این وسیله بتوانند برای (مسافران) آن کشور‌هایی که فاقد زیرساخت‌های انجام آزمایش کرونا هستند، پیشنهاد انجام آزمایش در محل را سازماندهی کنند.
وزیر بهداشت آلمان ادامه داد: هم اکنون شمار مبتلایان به سرعت در آلمان رو به افزایش است و این در حالی است که سویه‌های جدید ویروس کرونا نیز اوضاع را به طور خاص، مخاطره آمیز کرده است؛ بنابراین چنانچه بدون ترمز (اضطراری)، این وضع همچنان به این شکل ادامه یابد، نظام سلامت کشور ما در آوریل آتی به خطر خواهد افتاد؛ به طوری که در ماه میلادی آینده از مرز تاب آوری فشار به کادر درمانی مان عبور می‌کنیم. چون از هم اکنون بار دیگر در حال مشاهده گسترده شمار رو به تزاید بیماران مبتلا به بیماری کووید-19 هستیم.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۰۹۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت بیش از هزار پناهجوی اغلب افغان و پاکستانی در ترکیه

رسانه‌های ترکیه اعلام کردند طی یک ماه گذشته بیش از یک هزار پناهجو که اغلب آنها افغان و پاکستانی بودند در شمال غرب این کشور بازداشت شدند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، یک هزار و 96 پناهجوی که شمار زیادی از آنان شهروندان افغانستان و پاکستان هستند، طی یک ماه از استان «ادیرنه» در شمال‌غرب ترکیه بازداشت شده‌اند.

خبرگزاری آناتولی گزارش داد پناهجویان توسط نیروهای ژاندارمری ترکیه بازداشت شده‌اند.

بر اساس این گزارش، شمار زیادی از این افراد تبعه افغانستان و پاکستان هستند و پس از طی مراحل قانونی به اداره مهاجرت ادیرنه منتقل شده‌اند.

ترکیه اخیراً برای تسریع روند شناسایی و بازداشت پناهجویان که مقامات آن را «غیرقانونی» می‌خوانند ایستگاه‌های بازرسی و گشت‌های سیار را افزایش داده است.

پیش‌تر وزیر کشور دولت آنکارا گفته بود که شمار ایست‌های بازرسی و گشت‌های سیار در 30 شهر ترکیه برای شناسایی پناهجویان افزایش یافته است.

ادامه روند بازداشت پناهجویان افغان در ترکیه

این کشور به عنوان حلقه وصل آسیا به اروپا، مقصد موقت بسیاری از پناهجویانی است که برای ورود به اروپا از راه‌های قانونی و غیرقانونی وارد این کشور می‌شوند.

ترکیه در ماه‌های اخیر روند شناسایی، بازداشت و اخراج پناهجویان را تسریع کرده است.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • افزایش شمار شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۳۵۶ نفر
  • افزایش شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۳۵۶ نفر
  • افزایش شمار شهدای نوار غزه به 34 هزار و 356 نفر
  • هشدار مقام آلمانی درباره خطر عملیات لیتوانی برای بودجه ارتش
  • افزایش شمار پیکر‌های بیرون کشیده شده از گور جمعی بیمارستان ناصر
  • شهادت یک خبرنگار دیگر در غزه / شمار شهدای رسانه به ۱۴۱ نفر افزایش یافت
  • بازداشت بیش از هزار پناهجوی اغلب افغان و پاکستانی در ترکیه
  • اعتصاب‌های جدید در ایالت هسن آلمان
  • افزایش شمار پروژه‌های خدماتی در نفت و گاز آغاجاری
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران