Web Analytics Made Easy - Statcounter

فاز نخست عملیات اجرایی بسته قراردادی مارون ۱و۴ از طرح ۲۸ مخزن شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، به منظور نگهداشت و افزایش تولید نفت میدان مارون به میزان ۳۲هزار بشکه در روز، در بخش تحت‌الارضی وارد فاز اجرایی شد.

سرپرست طرح‌های نگهداشت و افزایش تولید مناطق نفتخیز جنوب در ناحیه اهواز در این خصوص بیان داشت: عملیات اجرایی این بسته قراردادی که در بخش تحت‌الارض شامل ‏حفاری ۱۰ حلقه چاه توسعه‌ای و ۶ حلقه تعمیر چاه است با استقرار اولین دکل شرکت حفاری شمال آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسعود ارسطو افزود: احداث خطوط لوله، تصفیه‌خانه آب صنعتی و تجهیز واحدهای نمکزدایی مارون نیز به عنوان پروژه‌های سطح‌الارضی این پروژه درنظر گرفته شده است.‏

وی ادامه داد: نگهداشت و افزایش تولید ۳۲ هزار بشکه نفت در روز از اهداف این پروژه است که بر اساس قیمت ۶۰ دلاری هر بشکه، درآمدزایی سالیانه حاصل از آن افزون بر ۷۰۰ میلیون دلار خواهد بود.

ارسطو در پایان با اشاره به اعتبار مسئولیت‌های اجتماعی این پروژه اظهار داشت: ارزش بسته قراردادی مارون ۱و ۴، معادل ‏۱۵۵ میلیون یورو است که بیش از ۶ میلیون یورو از این مبلغ به انجام مسئولیت‌های ‏اجتماعی اختصاص خواهد یافت.‏

به گزارش «انرژی امروز» از شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب، میدان نفتی مارون در ۶۰ کیلومتری شرق اهواز قرار دارد و با هدف نگهداشت و افزایش تولید نفت این میدان، اجرای ‏چهار بسته قراردادی شامل مارون ۲۵، مارون ۱۴، مارون ۳ و مارون ۶ در قالب طرح توسعه ۲۸ مخزن در حال ‏اجراست.‏

برچسب هاشرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب (NISOC) طرح نگهداشت و افزایش تولید نفت میدان نفتی مارون (میدان مارون)

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب NISOC طرح نگهداشت و افزایش تولید نفت میدان نفتی مارون میدان مارون آسیا اروپا انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی نفت خام وزارت نفت وزارت نیرو نگهداشت و افزایش تولید بسته قراردادی تولید نفت مناطق نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۰۹۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه پارس جنوبی روزانه ۴۲ میلیون مترمکعب به ظرفیت تولید گاز کشور می‌افزاید

نخستین نشست شورای اقتصاد در سال ۱۴۰۳ به‌ریاست معاون اول رئیس ‌جمهوری برگزار و ۵ درخواست وزارت نفت برای توسعه میدان‌های نفت و گاز به‌ویژه در مناطق مشترک با کشورهای همسایه بررسی و تصمیم گیری شد.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی معاون اول رئیس‌جمهوری، محمد مخبر در این نشست بر ضرورت اجرای هر چه سریعتر طرح‌های توسعه‌ای میدان‌های مشترک نفت و گاز تأکید کرد و در ادامه طرح «افزایش سقف اعتباری و زمانی قراردادهای طرح توسعه میدان گاز پارس جنوبی» و طرح «احداث مخزنگاه شهید مهدوی بندرعباس» تصویب شد.

همچنین کلیات طرح «توسعه و بهره‌برداری میدان‌های نفت سامان و دلاوران»، طرح «بهبود بازیافت، افزایش تولید و انجام عملیات بهره‌برداری یکپارچه میدان مشترک نفتی آزداگان» و طرح «بهبود بازیافت و افزایش تولید و بهره‌برداری میدان مشترک نفتی آذر» بررسی و مقرر شد پس از برگزاری نشست‌های مشترک وزارت نفت و سازمان برنامه و بودجه درباره جزئیات این طرح‌ها، تصمیمات نشست ابلاغ شود.

براساس این گزارش، درباره طرح توسعه میدان گاز پارس جنوبی اعلام شد که با افزایش مبلغ اعتباری تا ۳.۰۷ میلیارد دلار، ۲۱ حلقه چاه تکمیل و روزانه ۴۲ میلیون متر مکعب به ظرفیت تولید گاز کشور افزوده می‌شود.

دیگر خبرها

  • افزایش تولید گاز / خوراک پتروشیمی ها تامین شد؟
  • توسعه پارس جنوبی روزانه ۴۲ میلیون مترمکعب به ظرفیت تولید گاز کشور می‌افزاید
  • گزیده‌های نفتی هفته
  • اعلام آماده‌باش در مناطق نفت‌خیز جنوب برای آب‌گرفتگی‌های احتمالی
  • ناپایداری در وضعیت جوی و دریایی هرمزگان
  • ارتقا وضعیت نگهداشت شهر یزد با تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در سال پایانی شورای شهر یزد
  • انعقاد قرارداد برای حفر ۱۹ حلقه چاه در میدان نفتی چنگوله
  • افزایش ۲۱درصدی تولید نفت ایران در خلیج فارس
  • قیمت نفت برای سومین روز کاهش یافت
  • برنامه ریزی برای توسعه ۵ میدان نفتی