Web Analytics Made Easy - Statcounter

کانون کارگردانان خانه تئاتر در خصوص به دنبال بخشنامه غیرکارشناسی شهرداری تهران بیانیه داد.

به گزارش  برنا، این نهاد صنفی در خصوص بخشنامه غیرکارشناسی معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران مبنی بر پرهیز از استفاده از حاجی فیروز با چهره سیاه بیانیه‌ایی را به شرح ذیل منتشر کرد:

در آغازین روزهای فروردین ۱۴۰۰ شمشیر آختهِ نامهربانى باز هم نا باورانه بر قامت آیینها و فرهنگ ایرانى فرود آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بی‌آنکه بدانید و یا شاید می‌دانید اما با جهل تمام بخش نامه صادر مى‌کنید و شخصیتی کهن ،شریف و آیینی را که پیام آور تبرُک جویى و شادى و نشاط براى مردم است را به اتهام جعلی "نژادپرستی" بى محکمه و با جهل خود محکوم کرده و آنگاه ریاکارانه هنرمندان و پژوهشگران را به گفتگو دعوت می‌کنید. این چه آدابی است که شما دارید؟ آقایان، بى‌دانشى و یا بهتر بگویم بی‌سوادی‌تان را بیشتر از این به رخ نکشید. حاجی فیروز نژادپرستانه است؟ اندیشه شما نژادپرستانه است. حاجى فیروز نماینده معرفت سترگ ایرانى است .کافی است کمی بدانید و کمی بخوانید و در اندیشه بى بدیلش غور کنید. البته می‌دانیم که امیدی واهیست.

از مدیرانی که برای بهره‌گیرى از نمایش و تئاتر در جهت توسعه فرهنگى جامعه عاجز هستند و حتى توان برقرارى امنیت و حریم و حرمت مردم در مهمترین مرکز فرهنگى کشور "تئاتر شهر" را ندارند؛ نمی‌توان انتظار داشت که حاجی فیروز را نژادپرستان قلمداد نکنند. بى شک فرار به جلو در این مطالبه گرى حربه‌اى بسیار کهنه است .

کانون کارگردانان خانه تئاتر معتقد است آداب و رسوم مردمان سرزمینمان نتیجه فلسفه و معرفت عمیق جمعى بوده و با بخشنامه ها و آیین نامه هاى مقامات رسمی حذف شدنى نیستند.

کانون کارگردانان به طور اکید خواستار برخورد شوراى شهر و شهردار تهران با اینگونه سبُک اندیشیها و بى‌خردیها که نتیجه اى جز انفکاک و خدشه به باورهاى آیینى مردم ندارد است.

امیدواریم مسولین با ارج نهادن به این اندیشه جمعى و مطالبه عمومى در اسرع وقت نتیجه را در رسانه‌هاى عمومى اعلام نمایند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کانون کارگردانان خانه تئاتر معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۱۰۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۰ عنوان برنامه دهه کرامت در اردبیل برگزار می‌شود

علی حسن زاده گفت: در آستانه دهه کرامت قرار داریم و از سالروز میلاد حضرت معصومه (س) تا ولادت امام رضا (ع) برنامه های متنوع با محوریت توسعه خدمات و فرهنگ رضوی برگزار می شود.

دبیر خادم یاران خدمت رضوی استان اردبیل افزود: قبل از شروع دهه کرامت و همزمان با هفته معلم به همت کانون تعلیم و تربیت آستان قدس رضوی در استان اردبیل تجلیلی را از معلمان خادم یار رضوی شاهد بودیم و سعی کردیم به تلاشگران سنگر تعلیم و تربیت ادای احترام کنیم.

به گفته او، با حضور در آموزش و پرورش ناحیه یک و دو و منزل تعدادی از فرهنگیان فعال کانون سعی کردیم تا با تقدیم تحفه رضوی به آنها قدردان تلاش های یک سال گذشته معلمان در ترویج فرهنگ رضوی باشیم.

حسن زاده با اشاره به راه اندازی کانون های خدمت مدرسه محور در اردبیل بیان کرد: با تاکید مقام معظم رهبری امروز حرم امام رضا (ع) تنها در مشهد محدود نشده بلکه کل کشور حرم رضوی محسوب می شود و مردم در طیف ها و سلایق مختلف عشق خدمت رسانی به امام رضا (ع) را به نمایش می گذارند.

او افزود: در حال حاضر ۱۹ کانون تخصصی در سطح استان فعالیت می کنند و در کنار آن ۴۰ کانون معین محلات نیز به عنوان کانون های خدمت رضوی در سطح استان ماموریت توسعه و ترویج فرهنگ رضوی را برعهده دارند.

دبیر خادم یاران خدمت رضوی استان اردبیل تصریح کرد: تلاش ما بر این است تا در همه مناطق استان کانون های خدمت رضوی را توسعه داده و از وضعیت رابط آنها را به کانون های فعال با حضور جوانان علاقمند و فرهیختگان جامعه تبدیل کنیم.

حسن زاده با اشاره به فعالیت های ارزشمند کانون تعلیم و تربیت خدمت رضوی در استان اردبیل گفت: با هدف ترویج فرهنگ خدمت رسانی و همچنین فرهنگ رضوی کانون های خدمت در مدارس راه اندازی و ما همراهی جامعه فرهنگیان و دانش آموزان را در این راستا شاهدیم.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • نوزدهمین جشنواره ملی هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری در رشت آغازشد
  • مجتهدی فلسفه غرب را در بستر تاریخ غربی و ایران آموزش می‌داد
  • برنامه «امتداد» آماده نمایش شد/ بررسی فلسفی حوزه‌های مختلف فرهنگ عامه 
  • ۶۰ عنوان برنامه دهه کرامت در اردبیل برگزار می‌شود
  • تماشا خانه سیار کانون به استان فارس رسید
  • اجرای تئاتر عروسکی در مناطق کم برخوردار فارس
  • قطار جشنواره هنر‌های نمایش کانون همدان در ایستگاه پایانی
  • قطار جشنواره هنرهای نمایش کانون همدان در ایستگاه آخر
  • ارگان‌زدگی؛ گریبان‌گیر نمایشگاه کتاب است
  • هم اندیشی بین المللی اصحاب ادیان و مساله غزه برگزار می شود