Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-02@07:15:09 GMT

7 نکته برای تمیز کردن فرش در خانه

تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۱۰۱۶۴

7 نکته برای تمیز کردن فرش در خانه

اگر در خانه فرشی دارید، باید بدانید که چگونه آن را در بهترین حالت خود نگه دارید. بیایید این واقعیت را بپذیریم که هرچقدر هم که مراقب فرش های خود باشیم، کثیفی، آلودگی و لکه، خصوصا وقتی کودکی در خانه داریم یا رفت و آمد های زیادی داریم، همیشه اتفاق می افتد.

گرد و خاک مانند یک تیغه کوچک است که می تواند الیاف فرش را برش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وقتی بر روی فرش کثیف قدم برمی داریم، ذرات تیز خاک را بر روی نخ خرد می وند و همچون یک تیغ می توانند الیاف فرش را ببرند. وقتی کثیفی ها الیاف فرش را خراش می دهند، باعث تار به نظر رسیدن فرش شده و به همین دلیل است که مناطق پرتردد نسبت به بقیه فرش کدر تر هستند. با گذشت زمان، گرد و خاک باعث از بین رفتن الیاف می شود و همین امر باعث لک شدن راحت تر می شود.

با این حال، تمیز کردن فرش ها معمولا کار چندان آسانی نیست و اغلب افراد نمی دانند که چطور باید فرش خود را تمیز کنند. بنابراین ما به عنوان کارشناسان قالیشویی شهرک غرب تهران در این مقاله قصد داریم تا نکاتی را در مورد چگونگی تمیز کردن فرش در خانه با شما به اشتراک بگذاریم.

چگونه فرش خود را در خانه تمیز کنیم؟

اولین قدم برای تمیز کردن فرش حفاظت از آن است. فرش خود را به طور مرتب جاروبرقی بکشید تا اولین خط دفاعی را در برابر انواع کثیفی ها و سنگریزه ها که می تواند به الیاف فرش آسیب برسانند، ارائه دهید. در صورت امکان، هر دو طرف فرش را جارو برقی بکشید. جاروبرقی کشیدن هر دو طرف فرش، به طور موثرتری می تواند فرش را تمیز کند.

آیا فرش های خود را به روش صحیح جاروبرقی می کشید؟ در این قسمت چند مرحله جاروبرقی کردن صحیح را به شما آموزش می دهیم:

1.      جارو برقی در یک جهت

یک ردیف فرش را در یک جهت، از دیوار تا دیوار جاروبرقی بکشید. این حرکت را جایگزین حرکت  رفت و برگشتی جاروبرقی کشیدن کنید که احتمالاً به آن عادت کرده اید. سپس، مجددا روی ردیفی که تازه جارو برقی کرده اید را جاروبرقی بکشید.

هنگامی که کیسه جاروبرقی تا نیمه پر شد، آن را خالی کنید: همیشه کیسه را نیمه پر عوض کنید و اگر از کیسه های یکبار مصرف استفاده می کنید، از آن ها استفاده مجدد نکنید. استفاده از کیسه جاروبرقی تا پر شدن کامل، ممکن است کارایی تمیز کردن آن را به میزان 50٪ یا بیشتر کاهش دهد. در مورد استفاده مجدد از کیسه یکبار مصرف نیز همین وضعیت وجود دارد.

2.      به آرامی جارو برقی بکشید

 علاوه بر جاروبرقی در یک جهت، مطمئن شوید که به آرامی جارو برقی می کشید تا دستگاه شما بتواند فرش را به خوبی تمیز کند و خاک و گرد و غبار بیشتری را بگیرد. اگر الیاف آن چسبیده یا کمی نامرتب به نظر برسند، می توانید تشخیص دهید که در برابر چرت زدن قرار دارید.

3.      در فواصل کوتاه، جاروبرقی بکشید

 فقط به این دلیل که فرش هنوز کاملا کثیف نیست، جاروبرقی کشیدن را به تاخیر نیندازید. قبل از اینکه متوجه شوید، خاک، گرد و غبار یا دیگر آلودگی ها زیر الیاف فرش جمع شده اند، جاروبرقی بکشید. توصیه می کنیم حداقل هفته ای 1 یا 2 بار فرش های خود را جارو برقی بکشید یا از خدمات یک مرکز قالیشویی خوب تهران کمک بگیرید.

 

چگونه فرش های خود را حفظ کنیم؟

جدا از جاروبرقی کشیدن مکرر، در این قسمت نکات دیگری در مورد نحوه مراقبت از فرش را برای شما عنوان کرده ایم:

1.      فرورفتگی ها و سایر مشکلات فرش را به سرعت ترمیم کنید

هر چند وقت یکبار مبلمان خود را جا به جا کنید تا از بر جای گذاشتن آثار دائمی بر روی فرش جلوگیری کنید. اگر فرش شما با پایه مبلمان جای گرفته نیز می توانید یک مکعب یخ را روی ناحیه آسیب دیده بمالید و سپس اجازه دهید تا کاملا خشک شود. حتی اگر فرورفتگی ها با این روش برطرف نشد نیز بهتر است از خدمات قالیشویی غرب تهران استفاده کنید تا الیاف فرش به حالت خوابیده باقی نمانند.

2.      بلافاصله لکه ها را از بین ببرید

 رمز موفقیت در پاکسازی لکه های فرش این است که به محض بروز لکه به سرعت آن را تمیز کنید تا بیش از این وارد الیاف فرش نشود. لکه گیری را با دقت انجام دهید تا الیاف آسیب نبینند، لکه پخش نشود و مشکل را بدتر نکنید.

3.      خوب بشویید

 فرش های خود را حداقل هر 6 ماه یکبار بشویید. با این کار از خطرات احتمالی تمیز کردن فرش در خانه به ویژه خیساندن بیش از حد آن که ممکن است باعث نشت رنگ شود، جلوگیری کنید.

تمیز کردن فرش با قالیشویی محدوده شهرک غرب

به یاد داشته باشید روش های گفته شده در بالا، راه حل های کوتاه مدت برای حفاظت از فرش ها در بین هر بار استفاده از خدمات قالیشویی خوب در تهران هستند. با این روش ها می توانید فرش های خود را به بهترین شکل ممکن نگهداری کنید.

بهترین راه برای سالم و تمیز نگه داشتن فرش ها، استفاده از خدمات تخصصی شستشوی فرش است.

توجه داشته باشید که روش های نگهداری از فرش شما هرچقدر هم که عالی باشند، در صورتی که نتوانید یک قالیشویی خوب را برای فرش خود انتخاب کنید، مفید نخواهند بود. در حقیقت اگر فرش خود را در تمام طول سال به خوبی حفظ کنید اما از خدمات بی کیفیت شستشوی قالی استفاده کنید، تمام زحمات شما به هدر خواهد رفت.


خدمات حرفه ای قالیشویی توحید

بهترین راه برای تمیز و سالم نگه داشتن فرش ها استفاده از خدمات یک قالیشویی حرفه ای است. قالیشویی توحید با بیش از 30 سال سابقه شست و شوی انواع فرش، موکت، قالی، قالیچه، مبل و ... امروزه با مهارت و تخصص در کنار تجهیزات پیشرفته، خدمات نوینی را به شما ارائه می دهد. تمامی خدمات ما به صورت 24 ساعته و در کوتاه ترین زمان ممکن ارائه خواهند شد. فرش ها به صورت لول شده و کاور شده تحویل می شوند.

لینک کوتاه: asriran.com/003G48

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: فرش های خود تمیز کردن فرش برقی بکشید فرش خود جارو برقی الیاف فرش فرش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۱۰۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوتبالیستی که 90 دقیقه برای تراکتور دوید (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، مدافع راست سابق پرسپولیس که در حضور حمید مطهری به ترکیب اصلی تیم تراکتور رسیده، در بازی با استقلال انگیزه بسیار زیادی برای درخشش داشت و تمام تلاش خود را کرد تا مقابل استقلال پاس گل بدهد.

نکته مهم در مورد شیری این بود که باتوجه به تمایل مطهری به موقعیت‌سازی از کناره‌ها، او نقشی پررنگ در حملات تراکتور داشت و دائم مجبور بود که از خط دفاعی جدا شود و از پشت هافبک‌ها به گوشه برود و توپ بگیرد یا در برخی موارد حتی خودش توپ را از دفاع به حمله ببرد.

در عین حال مدافع راست تراکتور در رقابت با بازیکنان تهاجمی تیم استقلال و همچنین گوستاوو بلانکو که بازیکنی فیزیکی محسوب می‌شود، کارهای تدافعی را به خوبی انجام داد تا از پس ماموریت خود در سمت راست خط دفاعی بر بیاید و با موفقیت استادیوم یادگار را ترک کند.

نکته جالب اینکه او در بازی بعدی مقابل تیم سابقش فولاد قرار خواهد گرفت که یک فصل و نیم را در این تیم سپری کرد و حالا در برابر این تیم به میدان می‌رود.

عکس از مهرورز احمدی

دیگر خبرها

  • فوتبالیستی که 90 دقیقه برای تراکتور دوید (عکس)
  • ۸ نکته مهم برای تهیه یک زیتون پرورده گیلانی اصل + طرز تهیه
  • این ۴ نکته عمرتان را ۶ سال افزایش می‌دهد
  • ۵ نکته مهم درباره برخورد دستگاه قضایی به دانه درشت ها
  • واکاوی ادعای مدیر شهرداری تهران درباره تمیز بودن تهران نسبت به پاریس | گردشگران و روزنامه های معتبر دنیا درباره این شهر لوکس فرانسوی چه می گویند؟
  • بهترین روش تمیز کردن شوره و رسوب کولر
  • معرفی آوین شاپ فروشگاه تجهیزات نظافت صنعتی و خانگی
  • روش‌های تمیز کردن فرش روشن
  • نابودی سریع ۹۹ درصد میکروب‌ها با فناوری جدید فرابنفش
  • مهم ترین نکته لیست تیم ملی والیبال؛ میلاد عبادی‌ پور خط خورد!