Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@21:02:49 GMT

روایت رویترز از احتمال انعطاف آمریکا در قبال برجام

تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۱۰۳۰۷

روایت رویترز از احتمال انعطاف آمریکا در قبال برجام

به گزارش روز شنبه ایرنا، رویترز دراین باره نوشت: یک مقام آمریکایی روز گذشته (جمعه ) که خواست نامش فاش نشود به این خبرگزاری گفت، مساله این نیست که کدام طرف باید گام نخست را بردارد بلکه وی به انعطاف بیشتر از طرف واشنگتن اشاره داشت.

بنابراین گزارش این مقام آمریکایی به صراحت  رویترز گفت: مسئله این نیست که کدام طرف گام نخست را بردارد، بلکه مسئله این جاست که در مورد گام هایی که باید برداشته شود، توافق وجود داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رویترز افزود: این مقام آمریکایی گفت که موضع  واشنگتن این نیست که تا ایران گام نخست را برای تبعیت از توافق هسته ای برندارد، پیش از آن گامی برنخواهد داشت.

این مقام آمریکایی که رویترز از افشای نام  و سمت وی خودداری کرد به این خبرگزاری گفت: این واقعا موضع ما نیست که تا زمانی که ایران بطور کامل به تعهدات خود بازنگردد ما هیچ اقدامی صورت ندهیم، چنانچه بر سر برداشتن گام های دو جانبه توافق داشته باشیم، مثلا ما «فلان کار» را انجام خواهیم داد  آنها «فلان کار» را. مساله دراینجا ، نوبت و اینکه چه کسی گام اول را بردارد،  نیست.  من نمی دانم کدام طرف ایران و یا آمریکا برای احیای برجام گام نخست را برخواهند داشت، من می گویم که می شود چنین کاری کرد، می توان این گام را همزمان بایکدیگر برداشت؛ ما باید دراین مورد «عملگرا» باشیم.

دولت سابق آمریکا به ریاست دونالد ترامپ با وجود هشدارهای بین المللی و بطور یکجانبه در ۱۸ اردیبهشت ماه ۱۳۹۸ از توافق هسته ای ایران خارج شد و آنگاه مدعی عدم پایبندی ایران به تعهدات از این توافق و خواستار بازگشت ایران به تعهدی که خود از آن خارج شده بود، گردید.

**۱۳۰۲**

برچسب‌ها برجام ایالات متحده آمریکا دولت بایدن پروندهٔ خبری آغاز دولت بایدن ، راستی آزمایی رویکردها و سیاست ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: برجام ایالات متحده آمریکا دولت بایدن برجام ایالات متحده آمریکا دولت بایدن اخبار کنکور مقام آمریکایی گام نخست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۱۰۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش ایلان ماسک به توافق بلندمدت آمریکا با اوکراین

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری ایتارتاس از نیویورک، ایلان ماسک کارآفرین آمریکایی گفت برنامه‌های ارائه شده برای یک توافقنامه امنیتی جهت تضمین حمایت از اوکراین برای ده سال آینده «دیوانگی» است.

ماسک اظهار داشت: «این دیوانگی است. جنگ ابدی (است)».

پیش از این، دیوید ساکس، کارآفرین دیگر آمریکایی در شبکه ایکس نوشت «اوکراین در حال کار بر روی یک توافقنامه امنیتی با آمریکا است که حمایت این کشور را برای ده سال آینده تضمین خواهد کرد».

به گفته وی، کمک ۶۱ میلیارد دلاری که واشنگتن اخیرا تائید کرده است، «فقط آغاز کار بود».

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین پیشتر گفته بود که مقامات اوکراینی و آمریکایی در حال بحث در مورد میزان کمک‌های نظامی و مالی به کی یف برای ده سال آینده به عنوان بخشی از مذاکرات بر سر یک توافقنامه امنیتی دوجانبه هستند.

 

دیگر خبرها

  • روایت «شینهوا» از ماشین سرکوب آمریکا دربرابررستاخیزدانشجویان
  • توافق مهم ضد تروریستی ایران و پاکستان چه بود؟ | محل استقرار افسران رابط نظامی مشخص شد
  • واکنش ایلان ماسک به توافق بلندمدت آمریکا با اوکراین
  • نارضایتی مردم آمریکا از سیاست‌های بایدن در قبال جنگ غزه
  • جزئیات توافق آمریکا و عربستان برای سازش میان ریاض و تل‌آویو
  • حماس: احتمال پذیرش طرح صهیونیست‌ها پایین است 
  • احتمال اعزام نیرو‌های انگلیسی به غزه
  • روزنامه شرق: بهترین فرصت مذاکره مستقیم با آمریکا را از دست ندهید! / اجرای برجام و FATF اولویت نظام پس از عملیات وعده صادق
  • احتمال اعزام نیروهای انگلیسی به غزه
  • سرنگونی پهپاد پیشرفته آمریکا در سواحل یمن