Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، حرکت جهانی «ساعت زمین» رویدادی بین‌المللی است که برای احترام گذاشتن هر چند نمادین به طبیعت، محیط زیست و زمین با یک ساعت خاموشی لامپ‌ها و وسایل برقی غیرضروری همانند تمامی برنامه‌های نمادین حمایتی برای جلب توجه کشورهای مختلف به اهمیت انرژی و محیط زیست برگزار می‌شود.

«ساعت زمین» رویدادی است که از یک ایده ساده شروع شده و نخستین بار توسط روزنامه سیدنی مورنینگ هرالد در سال ۲۰۰۷ مطرح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در زمانی که این حرکت مطرح شد، ۲.۲ میلیون نفر از ساکنان سیدنی اقدام به خاموش کردن چراغ‌های غیرضروری کردند و به دنبال این اقدام سیدنی، بسیاری از شهرهای دیگر جهان این رویداد را به تصویب رساندند که اکنون به بزرگترین کمپین محیط زیستی جهان تبدیل شده است.

این رویداد همه ساله در آخرین شنبه ماه مارچ میلادی از ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه تا ۲۱ و ۳۰ دقیقه به وقت محلی برگزار می‌شود که در کشورهای بزرگ دنیا به نشانه همراهی با این کمپین بین‌المللی، نمادهای شهری در شهرهای مختلف جهان در زمان برگزاری این پویش خاموش می‌شود.

احسان احمدی‌نصر، مدیر زیباسازی و بهسازی شهری شهرداری کرمانشاه  در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از مشارکت در این پویش جهانی خبر داد و اظهار داشت: پل قوسی تقاطع ولایت به احترام زمین یک ساعت خاموش می‌شود.

وی ادامه داد: در راستای حمایت از انرژی‌های زمینی، شهرداری کرمانشاه همگام با رویداد جهانی، امشب و در آخرین شنبه از ماه مارس اقدام به خاموش کردن یکی از نمادهای شهر خواهد نمود.

مدیر زیباسازی و بهسازی شهری شهرداری کرمانشاه افزود: یکی از دو هدف هزاره، پرداختن به محیط زیست است، در همین راستا و علی‌رغم قدرت و تسلط بشر بر زمین، اما همچنان مدیون منابع است و از آنجا که شهرداری کرمانشاه خود را دوستدار محیط زیست می‌داند و در اجرای پروژه ها با تمام توان دستورالعمل‌های محیط زیست را رعایت می‌کند.

وی اضافه کرد: امشب ساعت ٢٠ و ۳۰ دقیقه و همزمان با شهرهای جهان، پل قوسی تقاطع ولایت در شهر کرمانشاه یک ساعت خاموش خواهد شد.

 تصریح کرد: از مردم شریف کرمانشاه دعوت می‌کنیم که در این یک ساعت و همزمان با مردم جهان، چراغ‌های اضافه و وسایل برقی خود را به احترام زمین خاموش کنند.

احمدی‌نصر در پایان، گفت: بی‌شک زمین یک میراث معنوی است که باید در جهت پاسداشت حفظ منابع تمام تلاش خود را بکار گیریم، باشد که این میراث را بدرستی برای آیندگان حفظ کنیم.

انتهای پیام/پ

منبع: فارس

کلیدواژه: محیط زیست کرمانشاه ولایت زمین ساعت زمین خاموشی شهرداری کرمانشاه محیط زیست یک ساعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۱۰۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکسازی محیط زیست توسط کودکان شهر زاوه در هفته زمین پاک + تصاویر

همزمان با هفته زمین پاک طرح پاکسازی محیط زیست توسط نوگلان کودکستان هانیه در شهرستان زاوه استان خراسان رضوی اجرا شد و همینطور به مناسبت هفته سلامت با صبحانه سالم از آنها پذیرایی شد.

ویژه برنامه‌های گوناگونی مانند پیاده روی، مسابقه نقاشی و نقاشی روی پارچه برگزار شد.

شهروند خبرنگار ما با ارسال تصاویر این مراسم را به نمایش گذاشت.

منبع: شهروند خبرنگار - خراسان رضوی 

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • معضلات از دست دادن اکوسیستم خاک/ حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم
  • حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم
  • زمین پاک یکی از ارکان مهم محیط زیست است
  • حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم/ معضلات از دست دادن اکوسیستم خاک
  • پاکسازی محیط زیست توسط کودکان شهر زاوه در هفته زمین پاک + تصاویر
  • از گرانی پاکت کاغذی تا سطل آشغال‌هایی به نام رودخانه
  • تزریق ۳.۵ میلیون متر مکعب آب به تالاب هشیلان
  • هوش مصنوعی ناسا از سیاره زمین محافظت می‌کند
  • پاکسازی اراضی شهرک صنعتی قرچک همزمان با هفته زمین پاک
  • افتتاح خانه محیط زیست دماوند همزمان با هفته زمین پاک