Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-  دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان سمنان گفت: ظرفیت اشغال تخت، شامل نفر شب اقامت‌کننده در تاسیسات گردشگری مجاز این استان 20 درصد است.

به گزارش خبرگزاری آریا ازسمنان ، مهدی جمال گفت: از 28 اسفند ماه 1399 تا کنون، بیش از پنج هزار نفر گردشگر داخلی و  35 گردشگر خارجی با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. در استان اقامت کرده‌اند.

وی او با تاکید بر اینکه اقامت‌های انجام شده با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، توجه به سفر سالم و مسئولانه و در تاسیسات گردشگری مجاز استان انجام شده است، افزود:یک هزار و 415 نفر در هتل‌ها و مهمانسراها، 112 نفر در هتل‌آپارتمان‌ها،483 نفر در مهمانپذیرها، یک هزار و 920 نفر در اقامتگاه‌های بوم‌گردی، یک هزار و 19 نفر در مجتمع‌های گردشگری و 56 نفر در اقامتگاه‌های سنتی اقامت داشتند.

جمال گفت: به‌رغم هیچ‌گونه تبلیغ در راستای سفر به استان، مسافران در استان اقامت کرده و دبیرخانه ستاد اجرایی خدمات سفر استان سمنان براساس شیوه‌نامه ابلاغی ستاد ملی کرونا رسالت ذاتی خود را مبنی بر مدیریت سفر مسئولانه انجام می‌دهد تا  هموطنان و مسافران در سلامت کامل بوده و با خاطره خوش استان را ترک کنند.

وی با اشاره به تشدید بازدیدهای نظارتی از مراکز گردشگری استان، گفت: تا کنون 327 مورد بازدید نظارتی از تاسیسات گردشگری استان انجام شده و بر اساس بازدیدهای انجام شده تا کنون 2 مرکز اقامتی تشویق شده و به 3 مرکز اقامتی و هفت مرکز پذیرایی تذکر داده شده است.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان اضافه کرد: 2 مرکز پذیرایی اخطار کتبی دریافت کرده و یک مرکز اقامتی، یک دفتر خدمات مسافرتی و یک مرکز پذیرایی تعطیل و یا تعلیق شده است.

وی با اشاره به اینکه تا‌ کنون شکایتی از تاسیسات گردشگری استان دریافت نشده است، گفت: گردشگران می‌توانند با ارتباط با سامانه 09629 شکایات خود را اعلام کنند.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان سمنان بیان کرد:تا کنون 29 هزار و 753 نفر از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و  طبیعی استان بازدید کرده‌اند.

در استان سمنان 90 اقامتگاه بوم‌گردی، 15 هتل و مهمان‌سرا، 14 اقامتگاه‌سنتی، پنج مهمان‌پذیر، پنج مجتمع گردشگری، 79 خانه مسافر، یک هتل‌آپارتمان، دو مرکز تفریحی‌سرگرمی، یک اردوگاه، یک متل، 31 دفتر خدمات مسافرتی، 42 رستوران بین‌راهی، 19 سفره‌خانه سنتی و سه موسسه آموزش گردشگری فعال است.

 

خبرنگار - ابراهیم پورتقی 

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: میراث سمنان جمال گردشگری تاسیسات گردشگری استان سمنان انجام شده تا کنون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۱۰۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ جمعیت در قزوین بحرانی است / کاهش جمعیت در مرکز استان

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا مهرعلیان ظهر یکشنبه در نشست قرارگاه جوانی جمعیت که در فرمانداری قزوین برگزار شد اظهار کرد: متأسفانه نرخ جمعیت در قزوین بحرانی است و شاهد کاهش جمعیت در شهرستان قزوین هستیم.

رئیس مرکز بهداشت شهید بلندیان قزوین با تاکید بر اینکه باید بحران جمعیت در قزوین را جدی گرفت، افزود: تشویق جوانان به ازدواج در افزایش موالید و رشد جمعیت مؤثر است.

وی با بیان اینکه سیاست‌های اشتباه پیشین تفکراتی مانند «فرزند کمتر، زندگی بهتر» در بین جامعه نهادینه شده و باعث کاهش جمعیت در استان و کشور شده است.

مهرعلیان با بیان اینکه باید از فرصت باقیمانده برای پنجره جمعیت به بهترین شکل استفاده کرد، تصریح کرد: تغییر باورهای فرهنگی مردم و تشویق به ازدواج جوانان و فرزندآوری برای خلق یک زندگی با نشاط می‌تواند رشد جمعیت را در استان باعث شود.

وی بیان کرد: ترغیب جوانان به ازدواج و فرزندآوری نیازمند همراهی همه دستگاه‌ها و استفاده از همه ظرفیت‌های موجود در شهرستان قزوین است و همه باید خود را در این حوزه مسؤول بدانند.

رئیس مرکز بهداشت شهید بلندیان قزوین تاکید کرد: یکی از ابزارهای ازدواج موفق و فرزندآوری آموزش مهارت‌های صحیح زندگی به نوجوانان و جوانان است.

وی در پایان یادآور شد: باید از همه ظرفیت‌ها برای جبران سال‌های از دست رفته در حوزه جمعیت استفاده کرد.

کد خبر 6097442

دیگر خبرها

  • نرخ جمعیت در قزوین بحرانی است / کاهش جمعیت در مرکز استان
  • ظرفیت های گردشگری گرمی در قالب جشنواره معرفی می شود
  • سد معبر عمومی و اشغال پیاده‌روها به هر دلیلی ممنوع است
  • جشنواره غذاهای سنتی شهرستان گرمی برگزار شد
  • «مکران» می‌تواند به هاب انرژی، حمل و نقل و گردشگری ایران تبدیل شود/ بی‌نیازی کشور از نفت با استفاده از ظرفیت منطقه
  • منطقه مکران می‌تواند به هاب انرژی، حمل و نقل و گردشگری ایران تبدیل شود/ استفاده از ظرفیت این منطقه کشور را از نفت بی‌نیاز می‌کند
  • تا کنون حدود ۵۰ هزار پیوند کلیه در ایران انجام شده است/
  • جشن ریواس در روستای راونج دلیجان برگزار شد
  • روستای فهرج کاندیدای بهترین روستا‌های جهانی گردشگری
  • ضرورت استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای برای معرفی ظرفیت های گردشگری