Web Analytics Made Easy - Statcounter

عطوان در سرمقاله روزنامه رای الیوم نوشت :  ایران لغو کامل تحریم ها را به عنوان شرط اصلی بازگشت خود به برجام اعلام کرده است و از طرف دیگر سخنگوی رسمی وزارت بازرگانی چین هم اعلام کرد که پکن از توافق هسته ایران حمایت می کند و از منافع مشروع خود در همکاری با ایران دفاع به عمل می آورد.

به گفته این تحلیلگر جهان عرب ، در کنار این مواضع، خبرگزاری رویترز در گزارشی اعلام کرده است که ایران ظرف چند ماه گذشته در فروش نفت خود به چین رکورد جدیدی را به ثبت رسانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به حمایت روسیه از لزوم اقدام عملی آمریکا برای بازگشت به برجام، اظهار داشت که یک ائتلاف میان چین و روسیه با ایران شکل یافته است که کره شمالی هم بخشی از آن است ائتلافی که یک تحول مهم راهبردی در جهان ایجاد کرده است که از پشتوانه قوی اقتصادی و نظامی برخوردار است و مواضع اخیر آمریکا و اروپا در همین راستا ارزیابی می شود. 

عطوان نوشت : همین امر باعث شده است تا آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا با انتشار مقاله ای با نام مستعار در نشریه " کونگر تلگرام " متعلق به مرکز " آتلانتیک کاونسل " آمریکا تاکید کند که از نظر واشنگتن " ائتلاف روسیه و چین خط قرمز به شمار می رود و آمریکا به هر قیمتی که شده مانع از شکل گیری آن خواهد شد."

سردبیر رای الیوم در ارتباط با اتحادیه اروپا هم گفت: این اتحادیه از این ائتلاف جدید احساس خطر کرده و بی هیچ شک و تردیدی در جبهه آمریکا قرار خواهد گرفت و در همین راستا ظرف چند روز گذشته تحریم های اقتصادی و دیپلماتیک علیه چین اعمال کرد.

عطوان همچننین با اشاره به « متهم شدن پکن از سوی واشنگتن مبنی بر نقض حقوق اقلیت ها  » خاطرنشان کرد : چین در طی واکنش رسمی خود به اتهامات یاد شده تاکید کرد که آمریکا به عنوان قاتل بیش از دو میلیون عراقی و شعله ور کننده آتش جنگ در سوریه و لیبی و قبل از آن ویتنام آخرین کشوری است که می تواند از حقوق بشر سخن به میان آورد.

311311

کد خبر 1499027

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: عبدالباری عطوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۱۰۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله‌های ائتلاف متجاوز آمریکا و انگلیس علیه فرودگاه «الحدیده» یمن

به گزارش خبرگزاری مهر، خبرنگار شبکه المسیره گزارش داد که ائتلاف متجاوز آمریکایی انگلیسی مجدداً ساعتی قبل فرودگاه بین المللی الحدیده را بمباران کرد.

بر اساس این گزارش، حمله‌های هوایی آمریکا و انگلیس علیه این فرودگاه یمنی در پنج نوبت انجام شد.

این ائتلاف متجاوز چهارشنبه شب نیز منطقه‌هایی از استان صعده واقع در شمال یمن را بمباران کرده بود.

آمریکا و انگلیس به بهانه حفاظت از امنیت کشتیرانی در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب، از زمان حمله رژیم صهیونیستی به غزه تاکنون بارها مواضع جنبش انصارالله و نیروهای مسلح یمن را هدف گرفته‌اند.

این در حالی است که نیروهای مسلح یمن اعلام کرده‌اند حرکت کشتی‌ها در منطقه‌های دریایی مذکور آزاد بوده و تنها کشتی‌هایی هدف قرار می‌گیرند که مقصد آنها بنادر اراضی اشغالی باشد.

کد خبر 6095180

دیگر خبرها

  • برخورد ۲ گانه‌ی آمریکا با تحولات بین المللی
  • کارفرمایان از هرگونه تکبر در برابر کارگران خودداری و دوری کنند
  • تحولات اوکراین|قصد بایدن برای حمایت غیرعلنی از کی‌یف
  • سنتکام:۳ پهپاد حوثی ها را نابود کردیم
  • لفاظی مقام سابق آمریکا در مورد اقدام تنبیهی اخیر ایران علیه اسرائیل
  • حمله‌های ائتلاف متجاوز آمریکا و انگلیس علیه فرودگاه «الحدیده» یمن
  • آخرین تحولات اوکراین| اعتراف کی‌یف به دستاوردهای نظامی روسیه
  • تحولات اوکراین| اعتراف کی‌یف به دستاوردهای نظامی روسیه
  • روایت سلیمی نمین از تندروهای مهدی نصیری / او تا نقطه سقوط کامل پیش خواهد رفت / اصلاح‌طلبان پرچم‌داری او را نخواهند پذیرفت
  • انتقاد کره شمالی از تحریم‌های اخیر آمریکا علیه ایران