Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-26@00:31:35 GMT

نجف، پذیرای زائران نیمه شعبان شد +عکس و فیلم

تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۱۱۱۳۸

نجف، پذیرای زائران نیمه شعبان شد +عکس و فیلم

نجف اشرف و حرم علوی در آستانه میلاد حضرت مهدی (عج) چراغانی و آماده پذیرایی از زائران شد.

به گزارش مشرق، حرم امیرالمؤمنین (ع) در آستانه ولادت حضرت مهدی (عج) در نیمه شعبان چراغانی شد.

بر همین اساس، حرم علوی که به مناسبت اعیاد شعبانیه چراغانی و گل‌آرایی شده بود، در آستانه ولادت منجی عالم بشریت با پارچه‌های سبزرنگ مزین به نام و القاب حضرت مهدی (عج) تزیین شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دانلود

همچنین شب گذشته همزمان با دومین جمعه شب سال ۱۴۰۰ جمعی از عاشقان اهل بیت (ع) به حرم امیرالمؤمنین (ع) مشرف شدند. موکب‌هایی نیز در مسیر زائران و خیابان‌های منتهی به حرم امام علی (ع) و همچنین در مسیر نجف تا کربلا که بسیاری از زوار به صورت پیاده در ایام میلاد حضرت مهدی (عج) به حرم ارباب مشرف می‌شوند، راه‌اندازی شده است.

دانلود

این موکب‌ها در سه وعده از زوار پذیرایی می‌کنند و امسال با وجود شیوع کرونا و برخی محدودیت‌های اعمال شده در عراق، همچنان موکب‌های مهدوی در مسیر زائران برپا شده است.

در ادامه تصاویری از تزئین حرم علوی در آستانه میلاد حضرت مهدی (عج) را مشاهده می‌کنید:

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا حضرت مهدی اعیاد شعبانیه حرم علوی نیمه شعبان حضرت مهدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۱۱۱۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سال گذشته تالاب درگه سنگی پذیرای بیش از ۱۵ هزار قطعه فلامینگو بود

ایسنا/آذربایجان غربی رئیس اداره تالابهای محیط زیست آذربایجان‌غربی با بیان اینکه تالاب درگه سنگی نقده از اواخر تیرماه بهترین مکان برای استراحت و تغذیه فلامینگوها است، ادامه داد: این تالاب طی سال گذشته پذیرای بیش از ۱۵ هزار قطعه فلامینگو بود.

لیدا شجاعی فر، ۶ اردیبهشت ماه در حاشیه بازدید از تالاب درگه سنگی شهرستان نقده در جمع خبرنگاران افزود: این تالاب از نظر وسعت بزرگترین تالاب شهرستان است که تالابهای سولدوز، آق قلعه(شورگل حسنلو)، یادگارلو و طالقان... به ترتیب در رتبه های بعدی تالابهای شهرستان نقده از نظر وسعت قرار دارند. 

وی با بیان اینکه تالاب درگه سنگی بیشترین حجم آب را در بین تالابهای فصلی این شهرستان دارد، گفت: آبگیری تالاب بین المللی درگه سنگی با بیش از 600 هکتار که در ۲۵ کیلومتری شهرستان نقده واقع شده از اواخر آذر ماه سال گذشته آغاز شده و بیش از ۸ میلیون مترمکعب آب داخل تالاب رها شده است.

شجاعی فر با بیان اینکه منبع تغذیه این تالاب رودخانه گدار است، افزود: طی سالهای گذشته این تالاب در طول فصل تابستان خشک می‌شد اما امسال پیش بینی می‌شود با این حجم آبگیری انجام شده، خشک نشود. 

وی اظهار کرد: این تالاب بدلیل داشتن منبع غذایی عالی زیستگاه مهمی برای زمستان گذرانی، زادآوری و استراحت پرندگان است.

شجاعی فر خاطر نشان کرد: چنگر، مرغابی ها،اردک سرسفید،میش مرغ و فلامینگوها از پرندگان شاخص این تالاب هستند؛ همچنین در طول فصول بهار و پاییز پذیرای پرندگان مهاجر بسیاری است. 

رئیس اداره تالابهای محیط زیست استان گفت: پوشش گیاهی عمده این تالاب شامل بیشه زار، انبوه گز، نی و جگن و گیاهان مرتعی است همچنین پوشش گیاهی بخش قابل توجه بخش جنوبی تالاب، تنوع و کثرت فیتوپلانکتون‌ها و گونه‌های جانوری بی مهرگان در آب این تالاب نظیر انواع بنتوزها و زنو پلانکتون‌ها، زیستگاه بسیار مناسبی را برای پرندگان آبزی و کنار آبزی به وجود آورده است. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تالاب درگه سنگی پذیرای بیش از ۱۵ هزار قطعه فلامینگو بود
  • سال گذشته تالاب درگه سنگی پذیرای بیش از ۱۵ هزار قطعه فلامینگو بود
  • فرنگی‌کاران راه‌یافته به نیمه‌نهایی ۵ وزن نخست جام تختی شناخته شدند
  • محمدی، سهرابی و بداغی فینالیست شدند
  • چلسی پذیرای پیشنهاد سعودی‌ها برای رحیم استرلینگ
  • صعود یوزهای ایرانی به نیمه‌نهایی با کم‌ترین دردسر / ازبکستان حریف احتمالی شاگردان شمسایی
  • ۵ بوستان مهم تهران پذیرای ویژه تهرانی‌ها بود
  • سروده‌ای که رهبر انقلاب در آستانه عملیات «وعده صادق» خواندند
  • سروده‌ای را که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در آستانه عملیات وعده صادق خواندند
  • مهدی فضائلی این دستخط رهبری را برای اولین بار منتشر کرد /عصا بیفکن و از بیم اژدها مگریز...