Web Analytics Made Easy - Statcounter

كاهش زمان رسيدگي به شكايت‌هاي مشتريان در سايپايدك، هر گرم طلای ۱۸ عیار یک میلیون و ۸۵ هزار تومان، ساعت زمین؛ دعوت ازمشترکان برق پایتخت برای کاهش یک ساعته مصرف انرژی برخی از اخبار اقتصادی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، مهمترین اخبار اقتصادی امروز شنبه ۷ فروردین شبستان به شرح زیر است:

كاهش زمان رسيدگي به شكايت‌هاي مشتريان در سايپايدك

بر اساس آخرین نتایج ارزیابی عملكرد سازمان در خصوص شاخص‌هاي استراتژيك حوزه امور مشتريان، با توجه به مفاد قانون حمايت از حقوق مصرف كنندگان خودرو مبني بر رسيدگي به درخواست‌هاي مشتريان در كمتر از 20 روز، شركت سايپايدك 80 درصد پرونده‌هاي شكايتي در سال 99 را در مدت زمان 20 روزه تعيين تكليف كرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنين بيش از 89 درصد پرونده‌ها تا پايان بهمن ماه سال 99 مختومه شد كه نسبت به زمان مشابه سال قبل معادل 6 درصد افزايش داشته است.

بنابراين گزارش، درصد پرونده‌هاي باز از ابتداي سال جاری کاهشي بوده است. همچنين متوسط زمان انتظار و ماندگاري پرونده‌هاي باز روند كاهشي داشته و در بهمن ماه سال 99 نسبت به دوره مشابه سال قبل حدود 40 درصد بهبود يافته است.

این گزارش می افزاید: در شاخص متوسط زمان مختومگي شكايات به تفكيك ماه، ميانگين زمان رسيدگي به درخواست‌هاي مشتريان در بهمن ماه 99 معادل 4.5 درصد نسبت به دي ماه و 15 درصد نسبت به زمان مشابه سال قبل بهبود يافته است.

لازم به ذكر است بنابر گزارش شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI)، سايپايدك در دی ماه سال 99 موفق به کسب بالاترین امتیاز رضایتمندی مشتریان در تاریخ شرکت سایپایدک شد و ضمن استمرار روند رو به رشد در سال 99, در دی ماه 99 نسبت به دوره مشابه در سال پیش بالاترين ميزان رشد امتياز رضایت مشتريان را در بین شرکت‌های خدمات پس از فروش کسب کرده است.

 

هر گرم طلای ۱۸ عیار یک میلیون و ۸۵ هزار تومان

امروز (شنبه 7 فروردین) هر گرم طلای 18 عیار یک میلیون و 85 هزار تومان، هر انس طلا در بازارهای جهانی 1732 دلار، هر گرم طلای 24 عیار یک میلیون و 447 هزار تومان، سکه بهار آزادی طرح قدیم 10 میلیون و 925 هزار تومان، سکه بهار آزادی طرح جدید 11 میلیون و 240 هزار تومان، نیم سکه بهار آزادی 6 میلیون و 750 هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی 4 میلیون و 270 هزار تومان و سکه یک گرمی 2 میلیون و 450 هزار تومان است.

 

امروز (شنبه 7 فروردین) در بازار ارز دلار 23 هزار و 963 تومان، یورو 28 هزار و 282 تومانف پوند 35 هزار و 288 تومان، درهم امارات 6934 تومان، یوان چین 3880 تومان و لیر ترکیه 3410 تومان است.

 

بانک مرکزی امروز ( شنبه) ۷ فروردین ۱۴۰۰، نرخ رسمی ۴۷ ارز را اعلام کرد که براساس آن نرخ ۲۰ ارز کاهش و قیمت ۱۷ ارز افزایش یافت و نرخ بقیه ارزها نیز ثابت ماند. امروز هر دلار آمریکا ۴۲ هزار ریال، پوند انگلیس ۵۷ هزار و ۹۲۰ ریال  و یورو ۴۹ هزار و ۴۴۱ ریال ارزش‌گذاری شد.

 

همچنین هر فرانک سوئیس ۴۴ هزار و ۷۱۶ ریال، کرون سوئد چهار هزار و ۸۶۱ ریال، کرون نروژ چهار هزار و ۸۶۶ ریال، کرون دانمارک ۶ هزار و ۶۶۱ ریال، روپیه هند ۵۸۰ ریال، درهم امارات متحده عربی ۱۱ هزار و ۴۳۷ ریال، دینار کویت ۱۳۹ هزار و ۵ ریال، یکصد روپیه پاکستان ۲۷ هزار و ۹۹ ریال، یکصد ین ژاپن ۳۸ هزار و ۳۱۵ ریال، دلار هنگ‌کنگ ۵ هزار و ۴۰۹ ریال و هر ریال عمان ۱۰۹ هزار ۲۳۵ ریال قیمت‌گذاری شد.

 

ساعت زمین؛ دعوت ازمشترکان برق پایتخت برای کاهش یک ساعته مصرف انرژی

فردا هفتم فرودین ماه ۱۴۰۰ مصادف با آخرین شنبه ماه مارس میلادی، پانزدهمین سالی است که ساکنان کره زمین در راستای جلب نظر جهانیان به منظور مبارزه با گرمایش این کره خاکی و تغییرات اقلیمی و پاسداشت محیط زیست، در حرکتی هماهنگ به مدت یک ساعت مصرف برق خود را کاهش خواهند داد.

شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ در راستای تحقق شعار سال ۱۴۰۰ که با عنوان سال " تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها " از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری شده است، از مشترکان خود دعوت می‌کند با هدف پشتیبانی از تولید برق نیروگاه‌های کشور و همچنین کمک به محیط زیست و ایجاد توسعه پایدار، فردا، شنبه، هفتم فروردین ماه، از ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه تا ۲۱ و ۳۰ دقیقه به این حرکت جهانی پیوسته و با ترویج فرهنگ استفاده بهینه انرژی مشکلات تامین سوخت نیروگاه‌های تولید برق کشور را مانع زدایی کنند.

گفتنی است؛ دبیرخانه "مدیریت سبز " شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ نیز از ابتدای سال ۱۳۹۹ با راه اندازی دفاتر کار سبز در شرکت و بهینه سازی تمامی روشنایی‌های مناطق ۲۲ گانه و همچنین رعایت استاندارد‌های مربوط به مدیریت سبز در حوزه‌های انرژی، آب، سوخت و پسماند، همگام با حرکت جهانی ساعت زمین، با خاموش کردن روشنایی‌های غیرضروری ساختمان‌های حوزه ستادی، معاونت‌ها و مناطق ۲۲ گانه اداری فعال خود در این ساعات، در رویداد جهانی ساعت زمین مشارکت خواهد داشت.

 

شاخص کل بورس ریزش ۲۵۴۳ واحدی داشت

امروز (شنبه 7 فروردین) شاخص کل بورس در ابتدای اولین روز کاری خود در هفته و سال 1400 با ریزش 2543 واحدی در ارتفاع یک میلیون و 305 هزار واحدی قرار گرفت. بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح امروز نمادهای فملی، فولاد، شپنا، خودرو و فارس به ترتیب با 1201، 784، 551، 302 و 287 واحد افت بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس داشتند.

 

صبح امروز نمادهای شتران - پالايش نفت تهران، خودرو - ايران‌ خودرو، فملي - ملي‌ صنايع‌ مس‌ ايران، فولاد - فولاد مباركه اصفهان، شپنا - پالايش نفت اصفهان، بركت - گروه دارويي بركت و اپال - فرآوري معدني اپال كاني پارس در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند.

 

بنابراین گزارش، شاخص کل فرابورس با ریزش یک واحدی در ارتفاع 17 هزار و 988 واحدی قرار گرفت. صبح امروز نمادهای كزغال - زغال سنگ پروده طبس، زملارد - كشاورزي و دامپروري ملارد شير، ذوب - سهامي ذوب آهن اصفهان، وسپهر - سرمايه گذاري مالي سپهرصادرات، رافزا - رايان هم افزا، شگويا - پتروشيمي تندگويان و شاروم - پتروشيمي اروميه در صدر لیست نمادهای پربیینده فرابورس قرار داشتند.

 

آغاز نخستین فروش ایران‌خودرو در سال جدید از فردا

نخستین فروش محصولات ایران‌خودرو در سال ۱۴۰۰ با برگزاری پانزدهمین مرحله فروش فوق‌العاده از فردا یکشنبه (هشتم فروردین) تا چهارشنبه (یازدهم فروردین‌) برگزار می‌شود. در این طرح سه محصول پژو پارس بنزینی، پژو پارس TU۵ و سمند ال.ایکس با موعد تحویل حداکثر ۹۰ روزه عرضه شده است.

مراسم قرعه‌کشی برای تعیین مشتریان نهایی، روز یکشنبه (۱۵ فروردین) در سالن همایش معاونت بازاریابی و فروش ایران‌خودرو با حضور نمایندگان نهادهای ناظر برگزار خواهد شد.

به منظور بهره‌مندی مشتریان واقعی در این طرح، محدودیت‌های فروش فوق‌العاده همچون سال قبل اجرا می‌شود.

هزینه‌ها و الزام‌های قانونی اعلام شده در این طرح بر اساس مصوبه‌های سال گذشته است و بدیهی است که با اعلام نرخ جدید در سال ۱۴۰۰، مشتری متعهد به پرداخت مابه‌التفاوت این هزینه‌ها خواهد بود.

متقاضیان برای ثبت‌نام می‌توانند از فردا تا یازدهم فروردین‌ماه به سایت فروش اینترنتی محصولات ایران‌خودرو به نشانی esale.ikco.ir مراجعه کنند.

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی خبرگزاری شبستان اخبار عیار یک میلیون سکه بهار آزادی زمان رسیدگی شاخص کل بورس ایران خودرو گرم طلای هزار تومان پرونده ها ساعت زمین سال قبل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۱۱۲۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت سکه و طلا در بازار آزاد ۸ اردیبهشت ماه

امروز شنبه ۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در بازار آزاد تهران با قیمت ۴۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد و هر گرم طلای ۱۸ عیار به مبلغ ۳ میلیون و ۵۰۱ هزار تومان معامله می‌شود.

برای اطلاع از قیمت روز طلا و سکه به صفحه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان مراجعه کنید؛

محصول  نرخ
سکه تمام بهار آزادی طرح جدید (امامی) ۴۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان 
سکه تمام طرح قدیم ۳۹ میلیون تومان
نیم سکه بهار آزادی ۲۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان 
ربع سکه بهار آزادی ۱۵ میلیون تومان 
سکه یک گرمی ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان 
طلای ۱۸ عیار ۳ میلیون و ۵۰۱ هزار تومان
طلای ۲۴ عیار ۴ میلیون و ۶۶۸ هزار تومان
باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بانک و بیمه

دیگر خبرها

  • کاهش مدت زمان رسیدگی به پرونده‌های شکایت کارگران در گلستان
  • قیمت طلا وسکه امروز یک شنبه 9 اردیبهشت/قیمت سکه در سراشیبی
  • تداوم ریزش قیمت دلار و سکه در معاملات ۸ اردیبهشت
  • تداوم ریزش قیمت دلار و سکه در معاملات
  • تداوم نزولی قیمت طلا و سکه
  • منتظری: کاهش زمان رسیدگی‌های قضایی مورد توجه قرار بگیرد
  • قیمت سکه و طلا امروز ۸ اردیبهشت؛ تداوم نزولی قیمت طلا و سکه
  • قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۸ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ / طلای ۱۸ عیار روی مدار سقوط
  • قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۸ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳/ سکه یک کانال دیگر سقوط کرد
  • قیمت سکه و طلا در بازار آزاد ۸ اردیبهشت ماه