Web Analytics Made Easy - Statcounter

ارتقای ایران در حوزه جنگ الکترونیک، برگزایر بزرگداشت روز جمهوری اسلامی در حسینیه جماران، جزئیات سند جامع همکاری‌های ۲۵ ساله ایران و چین، فردا؛ آغاز ثبت نام داوطلبان انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس یازدهم برخی از اخبار سیاسی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، ارتقای ایران در حوزه جنگ الکترونیک، برگزایر بزرگداشت روز جمهوری اسلامی در حسینیه جماران، جزئیات سند جامع همکاری‌های ۲۵ ساله ایران و چین، فردا؛ آغاز ثبت نام داوطلبان انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس یازدهم از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در شنبه ۷ فروردین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارتقای ایران در حوزه جنگ الکترونیک

امیر سرتیپ فرهاد آریانفر فرمانده قرارگاه منطقه‌ای غرب ارتش جمهوری اسلامی ایران خبر داده که یگان‌های قرارگاه منطقه‌ای غرب ارتش به سامانه‌های نوین جنگال (جنگ الکترونیک) تجهیز شده است.

 

بنابراین گزارش، جنگ الکترونیک هر عملی است که شامل استفاده از طیف الکترومغناطیسی (طیف EM) یا انرژی هدایت شده برای کنترل طیف، حمله به دشمن یا جلوگیری از حمله دشمن است. هدف از جنگ الکترونیکی انکار مزیت حریف و اطمینان از دسترسی دوستانه و بدون مانع طیف EM است.

 

 EW را می‌توان از طریق هوا، دریا، زمین، یا فضا توسط سیستم‌های سرنشین دار و بدون سرنشین استفاده کرد و می‌تواند انسان، ارتباطات، رادار یا دارایی‌های دیگر (نظامی و غیرنظامی) را هدف قرار دهد؛ و شامل ارتباطات رادیویی، ایجاد اختلال در ارتباطات رادیویی دشمن و شنود (استراق سمع) گفتگوهای دشمن است.

 

امروزه کاربردهای نوین دیگری مانند هدایت نفرات و موشک‌ها با دستگاه‌های الکترونیکی به جنگ الکترونیک افزوده شده‌است. دستگاه پارازیت‌انداز شعاع اصلی از این جمله دستگاه‌هاست که با ایجاد چگالی از انرژی در مسیر سیگنال فرستاده می‌شود و با افزودن نوفه (نویز) به آن، رادار را مختل می‌کند. البته می‌توان آن را شناسایی کرد.

 

افراد یگان جنگال می‌کوشند تحرک هر فرستنده‌ای را کشف، صدای هر گوینده‌ای را ضبط و هرگونه سامانه الکترونیکی تهدیدآمیز را نابود کنند. بکارگیری سایت‌های شنود متحرک مجهز به سامانه‌های رهگیری مراقب، استراق سمع، ضبط و ثبت فرستنده‌های فعال دشمن، پخش پارازیت شنود و فریب الکترونیکی اهمیت ویژه‌ای در این‌گونه عملیات دارد. تجهیزات شنود، سامانه‌های اختلالگر، جهت‌یاب‌های مختلف، رادارها و سامانه‌های کشف و رهگیری و رمزشکن از لوازم یگان جنگال است.

 

بنابراین گزارش، کشورمان در سال های اخیر توانسته است در حوزه نظامی و دفاعی به پیشرفت های قابل توجهی برسد تا جایی که علاوه بر کشورهای دوست، کشورهایی که در تقابل با ایران هستند از این توانایی نظامی ایران حیرت زده شده اند. این در حالی است که کشورمان در حوزه اخلال‌گر‌های الکترونیکی و الکترومغناطیسی نیز به پیشرفت های قابل توجهی رسده است.

 

جمهوری اسلامی ایران در حوزه جنگ الکترونیک با طراحی و ساخت اخلال‌گر‌ها و نیز طراحی و ساخت رادار‌های برخوردار از قابلیت جنگال، گام بلندی را به سمت موفقیت و درخشش در عرصه نبرد الکترونیک برداشته است.

 

در حوزه اخلال‌گرها، پیشرفت‌های قابل توجهی را به دست آورده‌ایم؛ به‌گونه‌ای که با استفاده از سلاح‌های ایجادکننده تشعشع یا اخلال‌گر‌های الکترونیکی می‌توانیم به مقابله با هواپیما‌های جنگی، پهپاد‌ها و مولتی‌روتور‌های جاسوسی دشمن که به عکس‌برداری، تصویربرداری و خرابکاری در مراکز مهم و حساس اقدام می‌کنند، بپردازیم.

 

یکی دیگر از دستاورد‌های ایران در حوزه اخلال‌گر‌های الکترونیکی و الکترومغناطیسی تحت عنوان پروژه «شاهد» طراحی و ساخته شده‌اند. اخلال‌گر دستی «شاهین» از خانواده اخلال‌گر‌های شاهد نمونه‌ای از سلاح‌های مقابله با تهدیدات سایبری است که در سه نمونه کوله‌ای، استقراری و دستی با برد‌های دو تا ۱۰ کیلومتر و قابلیت اخلال بر روی امواج ماهواره‌ای به تولید انبوه رسیده است. این اخلال‌گر، ظاهری مانند سلاح انفرادی، البته با ابعادی بزرگتر دارد و به‌دلیل بُرد بالا، بر روی آن دوربین هدف‌گیری نصب شده است.

 

بزرگداشت روز جمهوری اسلامی در حسینیه جماران برگزار می شود

حجت الاسلام سید محسن محمودی در آستانه یوم الله ۱۲ فروردین با تشریح برنامه های این ایام اظهار کرد: تقارن ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی با ایام میلاد منجی عالم بشریت حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف، یک فرصت کم‌نظیر را در اختیار فعالان فرهنگی و تبلیغی قرار داده تا از این مناسبت جهت تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه های گوناگون به منظور حفظ و پاسداری از ارزش های دینی و انقلابی استفاده کنند.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران، موضوع مهدویت و انتظار را یک موضوع مهم و اساسی در جمهوری اسلامی ایران دانست و افزود: نظام جمهوری اسلامی ایران مقدمه ساز ظهور امام عصر عجل الله خواهد بود.

وی با اشاره به تأکیدات امام  راحل و مقام معظم رهبری بر زنده نگهداشتن یوم الله ۱۲ فروردین ادامه داد: امام خمینی( رحمت الله) و مقام معظم رهبری، دوازدهم فروردین را روز عید اعلام کردند و بر بزرگداشت این روز تاریخی و بزرگ تأکید نمودند و امروز باید از همه ظرفیت های موجود برای بزرگداشت این مناسبت استفاده کرد.

محمودی بررسی راهکارهایی به‌منظور تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی به نسل جوان و نوجوان و پاسخ به شبهات موجود در ذهن آینده‌سازان ایران اسلامی با استفاده از ابزارهای روز در قالب تهیه عکس نوشته،موشن گرافیک و... را مهم دانست و اضافه کرد: امروز استفاده از فرصت فضای مجازی با توجه به تلاش دشمن در هجمه به ارزش های انقلاب اسلامی و شبهه افکنی در حوزه های مختلف، برای پاسخگویی به این شبهات بسیار مهم و ضروری است.

 

جزئیات سند جامع همکاری‌های ۲۵ ساله ایران و چین

وانگ یی، وزیر خارجه چین دیروز (جمعه 6 فروردین) وارد تهران شد و بنا به برنامه ریزی های صورت گرفته درباره سفر این مقام چینی به کشورمان قرار است امروز (شنبه 7 فروردین) سند جامع همکاری‌های ۲۵ ساله ایران و چین به امضای  ظریف و وانگ یی وزرای خارجه ۲ کشور برسد.

 

بنابراین گزارش، سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت خارجه در بخش خبری ساعت 21 شبکه یک سیما درباره این سند همکاری گفته است: سند همکاری‌های ۲۵ ساله ایران و چین از سال 94 با سفر رئیس جمهور چین به ایران مطرح شد و این سند به عنوان یک نقشه راه بین ایران و چین است که بتواند روابط ایران و چین را از برخی روز مره گی ها به یک نگاه راهبردی تر هدایت کند. روابط ایران و چین چند لایه و عمیق و با ابعاد مختلف است و لازم بود این روابط در قالب یک سند دارای برنامه باشد که دو طرف توافق کردند و در این سفر امضا خواهد شد.

 

 وی با اشاره به اینکه سند همکاری‌های ۲۵ ساله ایران و چین دارای ابعاد مختلفی است که نقشه راه کامل است و دارای بندهای سیاسی راهبردی و اقتصادی است، تصریح کرد: در ین سند همه ابعاد همکاری های تجاری، اقتصادی و حمل و نقل دو کشور دیده شده است. همکاری های بخش های خصوصی دو طرف در این سند دیده شده است البته هیچ مشارکت جامع راهبردی شکل نمی گیرد مگر این که یک ضمیمه دقیق فرهنگی، مردمی و رسانه ای داشته باشد که این هم در بُعد فرهنگی این سند دیده شده است.

 

بنابرگزارش، نظرات اصلاحی و تکمیلی ایران در رابطه با برنامه همکاری جامع ایران و چین موسوم به برنامه 25 ساله در سفر رسمی محمد جواد ظریف به چین در مهر 1399 به اطلاع دولت چین رسیده است و طرف چینی در نیمه اسفند 1399، نظرات خود پیرامون این سند را به اطلاع وزارت امور خارجه ایران رساند. با نهایی شدن متن سند امروز در ایران به امضای دو طرف می رسد.

 

 سند در قالب یک «برنامه» برای بازه زمانی بلندمدت (25 ساله) تهیه و تنظیم شده است. در این سند طرفین بر یک نقشه راه و افق روابط همه‌جانبه برای تحقق مشارکت جامع راهبردی و ارتقای عملی آن توافق کردند. این سند را باید برنامه‌ای سیاسی-راهبردی، اقتصادی و فرهنگی دانست که از نگاه دو طرف سویه‌های همه‌جانبه روابط را در افقی بلندمدت دنبال می کند؛ در برنامه همکاری جامع ایران و چین به  سه محور سیاسی نظامی و امنیتی،اقتصادی و فرهنگی پرداخته شده است.

 

فردا؛ آغاز ثبت نام داوطلبان انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس یازدهم

بت نام داوطلبان انتخابات میاندوره‌ای مجلس شورای اسلامی در حوزه‌های انتخابیه «تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس»، «تفرش، آشتیان و فراهان»، «بهار و کبودرآهنگ»، «گچساران و باشت»، «آستانه اشرفیه» و «میانه» از ساعت ۸ صبح فردا یکشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۰ آغاز و تا ساعت ۱۸ روز شنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ (جمعاً به مدت ۷ روز) ادامه دارد. داوطلبان می‌توانند با استفاده از روشهای نرم افزار موبایلی، نرم افزار نصب شده بر روی رایانه منزل و محل کار، مراجعه حضوری به فرمانداری و یا دفاتر پیشخوان برای ثبت نام اقدام کنند.

 

داوطلبان حضور در انتخابات میان دوره ای مجلس یازدهم برای ثبت نام از طریق نرم افزار موبایلی می توانند برنامه ثبت‌نام را از پورتال وزارت کشور دریافت کرده و فرایند ثبت نام را از این طریق و بدون مراجعه حضوری انجام دهند. ثبت نام از طریق نسخه ویندوز و قابل نصب بر روی رایانه از دیگر روش ها است که داوطلبان می توانند این نرم افزار را از پورتال وزارت کشور به آدرس entekhabat.moi.ir دانلود کنند.

 

نام نویسی از طریق دفاتر پیشخوان یا مراجعه حضوری به فرمانداری مرکز حوزه انتخابیه یا ستاد انتخابات کشور نیر از دیگر شیوه ها برای حضور در این دوره از انتخابات میان دوره ای مجلس است.

 

فعالیت چشمگیر شرکت پارس ایزوتوپ در سال ۱۳۹۹

آمریکا با وجود ادعای اینکه بخش های دارویی و بهداشت درمان را تحریم نکرده است اما به طور مستقیم یکی از مهم ترین بازوهای تامین و تولید رادیودارو در ایران که سالانه نیاز حدود یک میلیون بیمار را تامین می‌کند مورد تحریم قرار داد.

شرکت پارس ایزوتوپ توانست در سال 1399 با وجود تحریم‌های ناعادلانه و اثرات مخرب همه‌گیری ویروس کووید-19 بر روی مراودات و تامین مواد مورد نیاز، پاسخگوی نیاز بیماران کشورمان باشد و با وجود چالش‌های پیش رو، تولید خود را به نحو چشمگیری گسترش دهد. شرکت پارس ایزوتوپ به طور متوسط سالانه پاسخگوی نیاز بیش از یک میلیون بیمار در حوزه‌های تشخیص و درمان است.

تولید حدود 14 هزار عدد ژنراتور مولیبدن-99/تکنسیم-99 به همراه نزدیک به 140 هزار کیت سرد که در تشخیص انواع اختلالات، تومرها و ... کاربرد دارد.

مهم‌ترین این محصولات کیت MIBI بوده که در اسکن‌های قلب کاربرد دارد و در سال 1399 بیش از 66 هزار عدد ویال از این کیت تولید شده که محصول تولیدی از هر کیت نیز قابلیت استفاده برای چند بیمار را دارد.

بازدید علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی از شرکت شرکت پارس ایزوتوپ

همچنین تعداد بیش از 13 هزار دز رادیوداروی FDG تولید و در اختیار مراکز متقاضی قرار گرفته است. این محصول در اسکن‌های بسیار با کیفیت PET مغز و تمام بدن برای شناسایی انواع تومرها کاربرد روز افزون دارد. تولید این محصول نسبت به سال گذشته با وجود تمامی چالش‌ها بیش از 20 درصد افزایش داشته است و پیش‌بینی می‌شود برای سال 1400 نیز بیش از 30 درصد افزایش داشته باشد.

شرکت پارس ایزوتوپ در سال‌های اخیر در حوزه محصولات درمانی نیز پیشرفت‌های بسیار قابل توجهی به دست آورده است و هم اکنون به طور معمول رادیوداروی (لوتشیم-177DOTATATE) برای درمان تومرهای نورواندوکرین و رادیوداروی (لوتشیم-177PSMA) برای درمان تومرهای غشایی پروستات را تولید و در اختیار بیماران قرار می‌گیرد. در سال 1399 نزدیک به هزار دوز از این محصول تولید شده است که نسبت به دوره مشابه قبل تا 30 درصد افزایش نشان می‌دهد.

هم چنین، در سال 1399 بیش از 12 هزار و 500 ویال رادیوداروهای خانواده ید-131 که در تشخیص و درمان تیروئید و نارسایی‌های مختلف غدد فوق کلیوی کاربرد دارد تولید شده است.

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: اخبار سیاسی خبرگزاری شبستان اخبار بزرگداشت روز جمهوری اسلامی در حسینیه جماران انتخابات میان دوره ای مجلس یازدهم ایران در حوزه جنگ الکترونیک نام داوطلبان انتخابات میان جمهوری اسلامی ایران شرکت پارس ایزوتوپ اخلال گر اخلال گر ها قابل توجهی نرم افزار سال 1399 ثبت نام دو طرف بر روی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۱۱۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری ویژه برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها

 حجت‌الاسلام والمسلمین کمال خداداده در نشست دهه کرامت که در سالن جلسات مسجد مقدس جمکران برگزار شد،گفت: در دهه کرامت برای برگزاری جشن‌ها، خادمان دو آستان مقدس رضوی و حضرت معصومه (س) در تمام شهر‌ها حضور پیدا خواهند کرد.

رئیس ستاد ملی دهه کرامت با اشاره به اینکه کنگره‌ها و همایش‌های بزرگی در سراسر کشور پیش بینی شده است، گفت: جشنواره بنیاد امام رضا (ع) در موضوعات مختلف هنری و نمایشی درحال برگزاری است.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور با بیان اینکه برای پیشبرد این برنامه‌ها نیازمند حمایت مردم هستیم، عنوان کرد: ستاد کانون‌های مساجد نیز تمام تلاش خود را بکار گرفته است تا مساجد، تکایا و حسینیه‌ها نیز متولی برگزاری ویژه برنامه‌ها باشند.

 خداداده با اشاره به اینکه مسجد مقدس جمکران یک محل جریان‌ساز و اثرگذار است، عنوان کرد: حضور مردم در مسجد مقدس جمکران به مناسبت‌های مختلف نشان از عشق و ارادت مردم به حضرت حجت (عج) است.

رئیس ستاد ملی دهه کرامت با بیان اینکه امروز جریان فرهنگی و تبلیغی در کشور تعطیل نیست، گفت: اینکه امروز شاهد حضور خیل عظیم جوانان و دانش آموزان در اعتکاف هستیم نشان از تاثیر جریانات فرهنگی دارد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • برگزاری آیین سوگواری شهادت امام صادق‌(ع) در باغ موزه انقلاب
  • برگزاری ویژه برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • گسترش همکاری‌های مذهبی - فرهنگی در دستور کار ایران و ازبکستان
  • مراسم بزرگداشت مرحومه خانم معصومه حائری ویژه خانم ها/ 5شنبه، حسینیه شماره2 جماران
  • پیام امیرعبداللهیان به مناسبت «روز ملی خلیج فارس»
  • بزرگداشت روز ملی خلیج فارس در واقع تکریم هویت ملی ایرانیان است
  • رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: آواربرداری از خرابی 10 ساله زمانبر است/ سیاست های اقتصادی دولت ثمر داده/ کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی بود
  • همکاری‌ های ایران و کوبا در حوزه حمل‌ ونقل توسعه می‌یابد
  • برگزاری نشست «گردشگری بدون مرز در فضای همکاری کشورهای عضو اکو»
  • دیدار وزیر دفاع ایران با همتای بلاروسی