Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-07@09:37:25 GMT

افزایش ۱۰ درصدی شیوع کرونا در کرمان

تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۱۱۴۴۷

افزایش ۱۰ درصدی شیوع کرونا در کرمان

به گزارش خبرآنلاین از کرمان : حمیدرضا رشیدی‌نژاد  در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا استان کرمان که با حضور زینی‌وند استاندار و تعدادی از مدیران استان در سالن شهید مرتضوی استانداری برگزار شد با اشاره به آخرین وضعیت شیوع کرونا در استان کرمان اظهار داشت: با توجه به سفرها و دید و بازدیدهای نوروزی شیوع بیماری کرونا و آمار مبتلایان در سطح استان افزایش پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تعداد بیماران مبتلا به کرونا و بستری‌ها در استان کرمان حدود ۱۰ درصد افزایش پیدا کرده است ادامه داد: روند افزایشی مبتلایان در کشور محسوس است اما در استان کرمان این روند قابل کنترل بوده و کاملاً محسوس نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه کمیته هماهنگی استان برای تزریق واکسن کرونا در استان تشکیل شده است عنوان کرد: حدود ۱۳ هزار دوز واکسنی که در حوزه دانشگاه علوم پزشکی داشته‌ایم که طبق اولویت‌بندی به کادر درمان، سالمندان، جانبازان و معلولان و پاکبانان شهرداری تزریق شده است.

وی با بیان اینکه روند واکسیناسیون در کشور به‌دلیل بدقولی کشورهای تولیدکننده واکسن آن گونه که باید محقق نشده و امیدواریم در آینده بهتر شود گفت: متعهد هستیم واکسنی که وارد استان می‌شود با نظارت به افراد دارای اولویت و واجد شرایط تزریق شود.

در این جلسه حسین صافی‌زاده معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمان اظهار داشت: روند کاهشی بیماری در استان کرمان متوقف شده و در حال حاضر روند مبتلایان کرونا در استان ثابت است.

وی با بیان اینکه طرح شهید سلیمانی مقابله با کرونا در استان با قوت بیشتری اجرا می‌شود گفت: طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی نیز در ایام نوروز توسط دانشگاه علوم پزشکی در حال اجرا است.

حجت‌الاسلام غلامحسین حقانی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان در این جلسه بیان کرد: ستاد کرونا باید شیوه‌نامه‌ای برای برگزاری مراسم مذهبی در شهرها با توجه به وضعیت رنگ‌بندی آنها تدوین و اعلام کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان با بیان اینکه مراسم مذهبی را نمی‌توان به‌طور کامل تعطیل کرد گفت: درخواست داریم که شیوه‌بندی برگزاری مراسم هر چند سختگیرانه تدوین و اعلام شود.

در این جلسه سرهنگ محمدعلی نظری جانشین سپاه ثارالله استان کرمان اظهار داشت: طرح شهید سلیمانی مقابله با کرونا در استان کرمان در حال اجرا بوده و تشدید هم شده است.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح در جنوب و شرق استان با مشکلاتی روبه‌رو است و به کندی اجرایی می‌شود گفت: انتظار می‌رود دانشگاه‌های علوم پزشکی و فرمانداران در این مناطق بهتر عمل کنند.

46

کد خبر 1499042

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان کرمان دانشگاه علوم پزشکی استان کرمان کرونا در استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۱۱۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های زاهدان رایگان شد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: تمام هزینه‌های درمان و بستری کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان رایگان است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، محمدکاظم مؤمنی اظهار کرد: طبق ابلاغ وزارت بهداشت تمامی بیمارستان‌های دولتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان موظف هستند پذیرش، بستری، اعمال جراحی، اقدامات تشخیص و درمانی، دارو و ترخیص کودکان زیر ۷ سال که دارای بیمه هستند را به‌صورت رایگان انجام دهند.

وی افزود: خدمات دارویی قابل ارائه به کودکان زیر ۷ سال که به‌صورت سرپایی در بیمارستان‌ها انجام شود رایگان نیست.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان عنوان کرد: رایگان شدن درمان کودکان زیر ۷ سال گامی بلند در راستای حمایت از آینده‌سازان مملکت و خانواده‌های آنان است.

مؤمنی یادآور شد: کودک تا ۷ سالگی در معرض خطر انواع بیماری‌ها قرار دارد که ممکن است برخی از این بیماری‌ها را تا آخر عمر به همراه داشته باشد بر همین اساس باید درمان در دوران کودکی آغاز و به پیشگیری از بروز بیماری‌ها کمک شود.

کد خبر 750952

دیگر خبرها

  • عدم استفاده بهینه از منابع موجب کاهش بهره وری در دانشگاه‌ها می‌شود
  • پذیرش ۵۳ درصدی دانشجو در مقطع دکتری به روش استادمحور
  • آنروا درباره وقوع اپیدمی در غزه با آغاز فصل گرما هشدار داد
  • رایگان شدن هزینه‌های درمانی کودکان زیر ۷ سال
  • هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های زاهدان رایگان شد
  • سهم ۴۹ درصدی شهری کرمان در تصادفات فوتی درون شهری
  • کاهش ۸ درصدی مراجعین نزاع در استان اردبیل
  • قاچاق سوخت تهدید جدی برای شیوع مالاریا در شرق کشور
  • کاهش ۸ درصدی مراجعان درگیری به پزشکی قانونی اردبیل
  • سهم ۴۹ درصدی شهر کرمان در تصادفات فوتی درون شهری