Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه ایرنا از وبدا، کیانوش جهانپور افزود: از ۶۹۵ هزار واکسن توزیع شده مطابق گواهی سامانه TTAC و اطلاعات سامانه یکپارچه بهداشتی (سیب)، تا روز گذشته (جمعه)، افزون بر۱۶۱ هزار و ۶۰۱ دوز واکسن تلقیح شده که مطابق برنامه واکسیناسیون، عمده دریافت کنندگان این واکسن ها کارکنان خط مقدم درمان بوده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: واکسیناسیون پاکبانان دارای بیماری زمینه ای و مرتبط با فرآیند جمع آوری و دفع زباله های عفونی نیز آغاز شده و به تدریج انجام خواهد شد که کمتر از ۵ درصد واکسن های این مرحله به این گروه اختصاص یافته است.  

جهانپور اظهار کرد: واکسیناسیون همه گروه ‌ها بلااستثناء با واکسن های دارای مجوز مصرف اضطراری شامل واکسن اسپوتنیک وی، واکسن سینوفارم و واکسن کوواکسین انجام شده، واکسیناسیون مرحله دوم افراد نیز آغاز شده و طبق شیوه نامه های ابلاغی، ادامه خواهد یافت. 

وی خاطرنشان کرد: همچنان تا تکمیل واکسیناسیون فاز یک فاصله داریم و به رغم مشکلات ناشی از کندی تولید، کمبود مواد اولیه و جانبی تولید در سطح جهانی و عدم تناسب عرضه و تقاضای واکسن و ممانعت و محدودیت برخی کشورهای تولید کننده بر صادرات واکسن و تبعا تاخیر در ورود و ملاحظات فنی که برنامه واکسیناسیون ملی را صرفا محدود به واکسن های خاص و مورد تایید مراجع نظارتی ملی می‌ کند، سرعت واکسیناسیون در بهار جاری متناسب با روند تامین واکسن، گام به گام سرعت بیشتری خواهد یافت. 

سخنگوی سازمان غذا و دارو تاکید کرد: سیاستی مبنی بر واکسیناسیون نمایشی، واکسیناسیون با هر واکسنی که اطلاعات و مستندات فنی شفاف و روشنی را در اختیار رگولاتور ملی نگذاشته باشد و تایید و مجوز های لازم را دریافت نکرده باشد، وجود ندارد، تلاش برای دریافت واکسن های خریداری شده از خارج کشور ادامه دارد و البته بیش از هر زمان، امروز درستی سیاست حمایت و تمرکز بر تولید داخلی واکسن ادامه خواهد یافت و به تدریج با تولید واکسن های تولید مشترک و تولید داخل، روند واکسیناسیون، بصورت جهشی افزایش خواهد یافت.

برچسب‌ها ویروس کرونا واکسن کرونا کیانوش جهانپور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا واکسن کرونا کیانوش جهانپور ویروس کرونا واکسن کرونا کیانوش جهانپور اخبار کنکور خواهد یافت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۱۱۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، فاطمه ترکمان اسدی افزود: این آمار شامل ۱۲۱ هزار و ۱۱۸ دز واکسن خوراکی و ۴۰ هزار و ۷۰۰ دز واکسن تزریقی می‌شود.

 او تصریح کرد: واکسن فلج اطفال تکمیلی همزمان با دیگر نقاط کشور برای گروه‌های هدف دارندگان کودک زیر پنج سال شامل فرزندانی که احتمال می‌رود همراه مادران خود در زندان باشند، اتباع خارجی و کارگران فصلی سیار و کودکان ساکن در مراکز تجمعی همزمان با آغاز هفته سلامت شروع شد.

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی همدان گفت: نوبت اول واکسیناسیون از دوم تا چهارم اردیبهشت ماه به گروه‌های هدف خورانده شد و مرحله بعدی یا همان نوبت دوم یکماه دیگر آغاز می‌شود.

 ترکمان اسدی با بیان اینکه تیم‌های سیار در شهرستان‌های همدان، نهاوند، ملایر و رزن حضور دارند، افزود: برخی افراد غیر بومی در مزارع کشاورزی همدان به صورت فصلی فعالیت دارند بنابراین با شناسایی و مراجعه به این مراکز نسبت به واکسینه کردن کودکان زیر پنج سال در برابر فلج اطفال اقدام می‌شود.

دیگر خبرها

  • فعالیت ۸۲۰۰ آزمایشگاه بهداشتی و درمانی در کشور
  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • شرکت‌های تامین سرمایه بهبود شبکه برق تعریف شود
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور