Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@12:59:24 GMT

پیشنهاد تهرانگردی/پیاده‌روی تا خانه پرندگان مهاجر

تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۱۱۹۲۳

پیشنهاد تهرانگردی/پیاده‌روی تا خانه پرندگان مهاجر

گروه تفریح و نشاط: ایام نوروز فرصت مناسبی برای خانواده هاست تا یک روز تعطیل خود را به گشت و گذار در خیابان ها و کوچه پس کوچه های پایتخت اختصاص دهند و با انتخاب یک مسیر پیاده روی مناسب، تهران گردی جذابی را تجربه کنند.

معمولاً مسیر تجریش به سمت راه آهن و قدم زدن در خیابان 90 ساله تهران یعنی ولیعصر (ع) همیشه یکی از انتخاب های ثابت افراد برای تهرانگردی بوده،‌ چرا که در این مسیر دیدنی های زیادی همچون باغ فردوس، خیابان فرشته، چهارراه پارک وی، سازمان صدا و سیما، پارک ملت، بلوار میرداماد، میدان ونک، پارک ساعی، میدان ولیعصر، سینما آفریقا، فرهنگستان هنر، پارک دانشجو و تئاتر شهر، خیابان پاستور، موزه ملی قرآن، میدان منیریه، مهدیه تهران، خیابان مولوی و در نهایت میدان راه‌آهن پیش رویتان قرار می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آشنایی با زیستگاه پرندگان در تهران

اما تهران تنها در خیابان ولیعصر خلاصه نمی شود و مناطق دیگر تهران هم مسیرهای جذابی برای پیاده روی دارد.

مثلاً شما می توانید یک روز تعطیل به همراه خانواده با زیستگاه پرندگان در تهران آشنا شوید، این مسیر پیشنهادی برای ساکنان غرب تهران جذابیت بیشتری دارد.

مسیر پیاده گردی پیشنهادی حدود 3 ساعت زمان می برد و در محدوده فاز 4 و 5 شهرک غرب است، در تمام مسیرها به غیر از پل عابر روی بزرگراه همت امکان تردد معلولان و کالسکه کودکان وجود دارد.

تماشای پرندگان مهاجر در پارک خوارزم

شروع پیاده گردی شما از پارک خوارزم آغاز می شود،‌ جایی که  به دلیل وجود گونه های شاخص پرندگان مثل کبوترچاهی، بلبل خرما، سار، شاه طوطی، کلاغ ابلق، گنجشک درختی، مینا و برخی گونه های مهاجر مثل ماهی خورک و سهره دمگاه سپید به عنوان یک سایت پرنده نگری شناخته شده است.

یکی از قنات های قدیمی تهران از بالای  خیابان خوارزم در شهرک غرب می گذشته که امروزه به آبراه های دیگر متصل شده، انبوه درختان انار و خرمالو در این مسیر حاصل وجود این قنات در گذشته بوده است.

باغچه لاله برای مادران

خیابان زرافشان شمالی، خیابان درخشان پر از گل های لاله ای است که با همت یکی از اهالی منطقه به نام هومن اردبیلی کاشته شد.

وی پس از فوت مادرش در سال 92 تصمیم گرفت تا سر کوچه و بالا و پایین خیابان زرافشان 6هزار پیاز گل لاله بکارد، چرا که مادرش عاشق گل و گیاه بود و از این طریق می خواست به او ادای احترام کند.

این اقدام باعث شد تا بنیاد دوست دار طبیعت شکل بگیرد و امسال 200 هزار گل لاله در این خیابان کاشته وحتی درپارک خوارزم هم لانه گذاری پرندگان انجام شد.

شاید وقتی به سراغ گلها بروید کامل نشکفته باشند دلیل این امر هم سرمای ناگهبانی روزهای پایانی سال بوده است.

باغ راه بزرگراه همت

این باغ راه در خیابان سیمای ایران، پارکینگ ایثارگران واقع شده،‌ مسیری به طول یک کیلومتر موازی با پارک که برای دویدن و دوچرخه سواری کف سازی خوبی شده است.

مقصد بعدی پارک پردیسان است اما باید بدانید که برای رفتن به آنجا باید از پلی گذر کنید که برای معلولان و کالسکه کودکان مناسب سازی نشده است.

پارک پردیسان

ویژه ترین پارک تهران واقع در بزرگراه همت غرب به شرق، نرسیده به خروجی شیخ فضل الله که تنها رویش گاه طبیعی باقی مانده در تهران به شمار می رود که بیش از 300 گونه گیاهی کمیاب و بومی در آن وجود دارد، تا جایی که تعدادی گونه در حال انقراض هنوز در این منطقه رشد می کند.

قرار بود در دهه 50 این پارک یکی از بزرگترین پارک های آسیا شود که اکوسیستم 5 قاره در آن شبیه سازی شده باشد اما طرح آن تغییر کرد،‌ با این حال پارک پردیسان به دلیل دستکاری اندک، یک اکوسیستم طبیعی و محلی مناسب برای پیاده گردی محسوب می شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: تهران پرندگان مهاجر تهرانگردی نوروز پیاده روی پارک پردیسان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۱۱۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ترافیک صبحگاهی تهران/ افزایش ترافیک در معابر بزرگراهی

رییس مرکز کنترل ترافیک هوشمند پلیس راهور تهران بزرگ از آغاز ترافیک صبحگاهی تهران خبر داد و گفت: شاهد افزایش ترافیک در معابر بزرگراهی هستیم.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سرهنگ اسماعیل احسان پور درباره ترافیک امروز شهر تهران گفت: با رصدی که از طریق مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ از وضعیت تردد خودرو‌ها در ساعات ابتدایی صبح روز شنبه هشتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ از سطح معابر بزرگراه‌هایی شهر تهران انجام شد، شاهد شروع ترافیک در مسیر‌های غربی، شرقی و جنوبی به سمت مرکز شهر تهران و معابری پرتردد و دارای ترافیکی سنگین و نیمه سنگین، اما روان در سطح پایتخت بودیم.

وی ادامه داد: ترافیک در آزادراه تهران_ کرج در هر دو مسیر بدون مشکل و روان است، بزرگراه های‌شهید سلیمانی _صیاد، بابایی _نیروی زمینی، زین زین‌الدین صدف، علامه _ شقایق، امام علی (ع) _جانبازان، شهید سلیمانی _ستاری، بزرگراه لشگری _شیشه مینا و رسالت قبل از پل سید خندان هم بدون ترافیک است.

رئیس مرکز کنترل ترافیک هوشمند پلیس راهور تهران بزرگ در خصوص ترافیک در محور‌های غربی پایتخت افزود: ترافیک در بزرگراه‌های شیخ فضل الله _ یادگار روان و در حال حرکت است، در بزرگراه‌های آبشناسان _ سردار جنگل، همت _جنت آباد، چمران _نهج‌البلاغه، یادگار امام (ره) تا مقطع صالحی تا شیخ فضل الله از جلال آل احمد، محمد علی جناح بعد از پل شیخ فضل الله نیز ترافیک روان است.

سرهنگ احسان پور بیان داشت: خیابان آزادی در مسیر غرب به شرق از شهیدان و جانبازان از میدان امام رضا (ع) و مسیر جنوب به شمال نواب از نهم دی دارای بار ترافیکی سنگینی است و داخل تونل توحید ترافیک منظم و در حال حرکت است.

وی بیان داشت: هم اکنون محدوده آزادراه در محدوده غربی می‌تواند مسیر خوبی به دلیل خلوتی این محل برای تردد رانندگان باشد.

سرهنگ احسان پور گفت: در اکثر معابری که گذرگاه عابر پیاده وجود دارد و تردد عابرین پیاده را شاهد هستیم توسط تیم‌های پلیس راهور تهران بزرگ طرح گذرگاه عابر پیاده به منظور افزایش ایمنی این افراد اجرا می‌شود که از رانندگان می‌خواهیم به همین منظور در تردد‌های خود دقت بیشتری داشته باشند و حق تقدم عبور عابرین پیاده را رعایت کنند تا عابرین پیاده بدون کمترین مشکل از مقاطع و گذرگاه‌ها عبور کنند.

دیگر خبرها

  • وضعیت مطلوب تالابهای نقده
  • مرگ موتورسوار در کورس با پراید/ فوت عابر پیاده در پی فرار راننده مقصر
  • آغاز ترافیک‌صبحگاهی تهران
  • آغاز ترافیک صبحگاهی تهران/ افزایش ترافیک در معابر بزرگراهی
  • وضعیت ترافیکی شهر تهران در شنبه هشتم اردیبهشت ماه
  • آغاز ترافیک‌صبحگاهی تهران/افزایش ترافیک در معابر بزرگراهی
  • پاکسازی کوهستان پارک پنجه علی بندرعباس در هفته زمین پاک + تصاویر
  • تالاب کجی نمکزار نهبندان ۳۰ درصد آبگیری شد
  • آبگیری ۳۰ درصد از تالاب کجی نمکزار نهبندان
  • لطفا خودخواهانه تردد نکنید!