Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-27@04:11:10 GMT

مصرف برق ایران، ۳ برابر سرانه جهان

تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۱۲۳۴۰

مصرف برق ایران، ۳ برابر سرانه جهان


به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، شینا انصاری ارتباط افزایش مصرف برق و انتشار گاز‌های گلخانه‌ای را به عنوان عاملی مهم در پدیده گرمایش زمین عنوان کرد و توضیح داد: از آنجایی که ذغال سنگ بیش از نفت و گاز طبیعی عامل تولید CO ۲ به عنوان مهمترین گاز گلخانه‌ای است و حجم بیشتر ذغالسنگ برای تولید برق به کار می‌رود، جنبش جهانی ساعت زمین با تمرکز بر کاهش مصرف برق، بر نقش مهمی که این کاهش مصرف بر کاهش انتشار گاز‌های گلخانه‌ای دارد، تاکید دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران همچنین درباره خاموشی یک ساعته در ایران گفت: ایران در سال ۱۳۹۰ به جنبش ساعت زمین با خاموشی چراغ‌های برج میلاد تهران پیوست.

وی افزود: طی سال‌های بعد شهر‌های بیشتری در کشور به این رویداد پیوستند و با خاموشی یک ساعته المان‌های شاخص شهری در این رویداد بین المللی مشارکت کردند. امسال این رویداد روز شنبه مصادف با ٢٧ مارس (٧ فروردین ماه) برگزار می‌شود و المان‌هایی نظیر برج میلاد، پل طبیعت، گنبد مینا و برج آزادی به مدت یک ساعت خاموش خواهند شد.

انصاری با اشاره به آنکه اهمیت این رویداد بسیار فراتر از خاموش کردن نمادین چراغ‌ها است، گفت: با توجه به شرایطی که بیماری کووید ۱۹ در جهان ایجاد کرده است ساعت زمین امسال می‌تواند ضمن توجه بیشتر به معضلات محیط زیست در سطح جهان موجب سرعت بیشتر اقدامات محیط زیستی شود و با استفاده از همکاری و اجماع جهانی، باعث جلب مشارکت مردم جهان برای حفظ طبیعت و تلاش موثر برای مقابله با بحران تغییر اقلیم شود.

به گزارش سایت شهر «ساعت زمین» رویدادی محیط زیستی است که از سوی صندوق جهانی طبیعت و سایر مؤسسه‌های همکار آن در سال ٢٠٠٧ بنیان نهاده شد و هم‌اکنون در ۱۸۰ کشور در سراسر جهان برگزار می‌شود. هر سال میلیون‌ها نفر با خاموش کردن چراغ‌های برق به مدت یک ساعت، رویداد «ساعت زمین» را گرامی می‌دارند. رویداد ساعت زمین روز امروز (٧ فروردین ماه مصادف با ٢٧ مارس) از ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه تا ۲۱ و ۳۰ به وقت محلی برگزار می‌شود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: اعمال ماه شعبان مناجات شعبانیه نوروز 1400 سد کمال خان تولید پشتیبانی ها مانع زدایی ها سند همکاری 25 ساله ایران و چین شینا انصاری مصرف برق گازهای گلخانه ای اعمال ماه شعبان مناجات شعبانیه نوروز 1400 سد کمال خان تولید پشتیبانی ها مانع زدایی ها سند همکاری 25 ساله ایران و چین ساعت زمین یک ساعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۱۲۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماهواره نوا رویداد تلخ سفید شدن مرجان‌ها را ثبت کرد

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از اسپیس، ماهواره‌ها به وسیله تصاویر ارسالی، دریاها و اقیانوس‌ها را زیر نظر دارند و در بررسی‌ها مشخص شده، مرجان‌ها که بیشتر در مناطق گرمسیری و استوایی واقع شده‌اند، به علت تغییرات اقلیمی و افزایش دما، دچار تغییر رنگ و سفید شدن شده‌اند. این فرآیند باعث از دست رفتن زندگی میکروبی مرجان‌ها می‌شود و در نهایت تأثیرات بلندمدت و جدی بر روی اکوسیستم‌های دریایی دارد.

اداره ملی اقیانوسی و جوی دولت فدرال آمریکا (NOAA یا نوا) در همین راستا گزارش کرده، جهان در حال حاضر شاهد سفید شدن مرجان‌های جهانی است که چهارمین رویداد ثبت شده جهانی و دومین رویداد در ۱۰ سال گذشته به شمار می‌رود.

دانشمندان تاکید می‌کنند، با ادامه گرم شدن اقیانوس‌های جهان، سفید شدن مرجان‌ها بیشتر و شدیدتر می‌شود.

براساس داده‌های به دست آمده از مشاهدات ماهواره این سازمان، چندین صخره مرجانی بزرگ در سراسر جهان به دلیل گرم شدن دمای دریا در چهارمین رویداد جهانی سفید شدن، رنگ پریده‌تر دیده می‌شوند و ماهواره‌های فضایی در حال رصد و ثبت این واقعه هستند.

به گفته محققان، این واقعه تلخ دومین رویداد در یک دهه اخیر است که بیش از نیمی از منطقه مرجانی جهان را در سراسر اقیانوس آرام، هند و اقیانوس اطلس تحت تاثیر قرار داده است. 

اداره ملی اقیانوسی و جوی ایالات متحده و ابتکار بین المللی صخره‌های مرجانی که روز دوشنبه (۱۱ آوریل) واقعه سفید شدن را تایید کردند، گزارش دادند که این حادثه بدترین سفید شدنی است که تاکنون در دیواره مرجانی معروف استرالیا تجربه شده است.

سفید شدن مرجان‌ها زمانی اتفاق می‌افتد که آنها تحت فشار قرار می‌گیرند و  شماری از جلبک‌ها را از بین می‌برند که در داخل مرجان‌ها زندگی می‌کنند و برای بقای آنها حیاتی هستند. بدون این جلبک‌های خاص مرجان‌ها نه تنها رنگ خود را از دست می‌دهند بلکه در خطر نابودی قرار می‌‌گیرند. 

با توجه به اینکه مرجان‌ها نقش مهمی در تعادل اکولوژیکی اقیانوس‌ها و محافظت از زندگی دریایی دارند، شناسایی و مدیریت این واقعه بسیار حیاتی و نیاز به اقدامات جدی در زمینه حفاظت از محیط زیست و کنترل تغییرات اقلیمی واجد اهمیت است تا بتوان از اثرات آن در دریاها و اقیانوس‌ها جلوگیری کرد و حفظ منابع زیستی و بیولوژیکی این محیط‌ها را ممکن ساخت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • والیبال ایران چگونه المپیکی می‌شود؟
  • پیروزی پرگل دختران ایران برابر تاجیکستان
  • افزایش سرانه ورزشی دانش آموزان گنبدکاووس با افتتاح یک زمین چمن مصنوعی
  • قبض برق کسانی که کولر گازی دارند، چقدر افزایش می‌یابد؟/ رقم احتمالی قبوض برق اعلام شد
  • معرفی برگزیدگان رویداد مدیریت مصرف آب در صنعت نساجی
  • برگزاری رویداد «چهارباغ جان اصفهان» در گذر فرهنگی چهارباغ
  • سرانه مصرف برنج به ازای هر ایرانی ۳۵ کیلو است
  • تاریخ و ساعت بازی استقلال و تراکتور
  • ساعت دقیق بازی ایران و قرقیزستان امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت
  • ماهواره نوا رویداد تلخ سفید شدن مرجان‌ها را ثبت کرد