Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@18:05:00 GMT

قانون مرگ داوطلبانه با کمک دیگران در استرالیا تصویب شد

تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۱۲۶۵۸

قانون مرگ داوطلبانه با کمک دیگران در استرالیا تصویب شد

به گزارش ایرنا از این شبکه، اعضای شورای قانونگذاری ایالت تاسمانیا با تصویب اصلاحاتی که در پارلمان این ایالت صورت گرفته بود، از «لایحه گزینه های پایان زندگی» (مرگ داوطلبانه با کمک دیگران) حمایت کردند. بنابراین این ایالت اکنون سومین حوزه قضایی در استرالیا است که «مرگ داوطلبانه با کمک دیگران» (Voluntary assisted dying) را قانونی می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس این گزارش، این قوانین به افرادی که از بیماری های پیشرفته، صعب العلاج و غیرقابل بازگشت رنج می برند، اجازه می دهد تا در شرایطی که انتظار برود آنها بیش از ۶ ماه عمر نکنند، بتوانند با توصیه دو پزشک به صورتی داوطلبانه و با استفاده از داروهای ویژه ای به زندگی خود پایان دهند.

پزشکان و پرستاران تنها کارکنان بخش بهداشت هستند که می توانند موضوع مرگ وطلبانه با کمک دیگران را به بیمار در میان بگذارند. 

این چهارمین بار است که قوانین پیشنهادی تسلیم پارلمان تاسمانیا می شود. در حال حاضر، قوانین مشابهی در ایالت های وسترن استرالیا و ویکتوریای این کشور وجود دارد.

مجلس سنای ایالت وسترن استرالیا نیز دو سال قبل لایحه "مرگ داوطلبانه با کمک دیگران" که از آن با نام "مرگ آسان" نیز نام برده می شود را به تصویب رسانده بود.

با این وجود بیماران مبتلا به بیماری های کشنده از جمله سرطان در این چند ایالت استرالیا می توانند با استفاده از تنها قانون مرگ آسان در استرالیا (euthanasia laws) به صورت قانونی به زندگی خود خاتمه دهند.

براساس این قانون، تنها کسانی می توانند درخواست کنند تا به صورت داوطلبانه به زندگی خود پایان دهد که بزرگسال و مبتلا به بیماری پیشرفته و کشنده باشند و کمتر از شش ماه زنده خواهند ماند (یا دوازده ماه برای بیماری های مرتبط با عصب مغزی).

با این وجود درد و رنج فرد بیمار باید "غیرقابل تحمل" تشخیص داده شود، فرد بیمار باید از سلامت ذهنی برخوردار و حداقل ۱۲ ماه شهروند استرالیا یا مقیم دائم این کشور باشد.

در این شرایط، فرد بیمار باید سه درخواست مکتوب تسلیم کند، فقط خود فرد بیمار باید موضوع مرگ آسان را مطرح کند (نه هیچکس دیگر)، وضعیت فرد بیمار توسط دو پزشک متخصص، از جمله حداقل یک متخصص، ارزیابی خواهد شد.

این افراد با تایید تقاضای بیمار اجازه استفاده از "داروهای کشنده" را صادر می کنند. این دارو باید توسط خود فرد مصرف شود، فقط در شرایطی که فرد از نظر فیزیکی قادر به استفاده از دارو نباشد یک مجوز برای استفاده از دارو توسط پزشکان صادر خواهد شد، فقط داروسازان در بیمارستان های خاص می توانند داروی کشنده را آماده کنند، پزشکان مجبور نیستند تا در زمانی که فرد بیمار داروی کشنده را مصرف می کند، حضور داشته باشند.

فرایند تسلیم و دریافت این داروی خاص حداقل ۱۰ روز طول می کشد، هر میزان از داروی کشنده استفاده نشده باید ظرف مدت ۱۵ روز پس از مرگ بیمار بازگردانده داده شود، اداره بهداشت و خدمات انسانی تقاضای استفاده از این برنامه را بررسی و تایید می کند.

یک هیئت نظارت مستقل بر هر یک از مراحل این فرایند نظارت خواهد کرد، بر روی گواهی مرگی که صادر خواهد شد علت مرگ با عبارت  "مرگ داوطلبانه با مساعدت دیگران" (voluntary assisted dying) قید خواهد شد و سرانجام اینکه اینگونه موارد مرگ باید به اطلاع پزشکی قانونی برسد.

اگر فردی مقررات مربوط به مجوز استفاده از داروی کشنده توسط فرد را نقض کند، به صورت بالقوه به حبس ابد محکوم خواهد شد، هر فردی که فرد دیگر را تشویق کند تا برای استفاده از برنامه مرگ آسان تقاضای خود را تسلیم کند ممکن است به تحمل زندان تا ۵ سال و پرداخت جریمه های بسیار بالا محکوم شود و سرانجام اینکه پزشکانی که به بیماران خود پیشنهاد استفاده از برنامه مرگ آسان ارائه می کنند، تحت پیگرد قانونی قرار می گیرند.

برچسب‌ها استرالیا قانون مرگ و میر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استرالیا قانون مرگ و میر استرالیا قانون مرگ و میر اخبار کنکور فرد بیمار داروی کشنده خواهد شد مرگ آسان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۱۲۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علیرضا فغانی در کنار داوران بین المللی فوتبال ایران

 به گزارش تابناک، امیر عرب‌براقی، بیژن حیدری، حسن اکرمی، پیام حیدری، سیدوحید کاظمی، موعود بنیادی‌فرد و مرتضی منصوریان ۷ داوری هستند که از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا به سمینار داوران بین المللی فوتبال آسیا دعوت شده اند.

این داوران در سال ۲۰۲۳ در لیست داوران بین المللی فوتبال آسیا قرار گرفته‌اند. موعود بنیادی‌فر از این جمع به تازگی دیدار پایانی قهرمانی زیر ۲۳ سال آسیا میان ژاپن و ازبکستان را سوت زد.

علیرضا فغانی داور ایرانی به نمایندگی از فوتبال استرالیا در این سمینار حضور پیدا می‌کند که انتظار می‌رود در این سمینار در جمع داوران ایرانی حاضر شود.

علیرضا فغانی یکی از شانس‌های قضاوت در جام جهانی پیش رو است. او بعد از اینکه از لیست داوران بین المللی فوتبال ایران کنار گذاشته شد، در لیست داوران بین المللی فوتبال استرالیا قرار گرفت و در جام ملت‌های دوحه به نمایندگی از فوتبال استرالیا در این بازی‌ها سوت زد. 

در این سمینار ۴ روزه آخرین تغییر و تحولات داوری به گوش داوران بین المللی فوتبال آسیا خواهد رسید. هم چنین قرار است آن‌ها صحنه‌های مهم داوری در جام ملت‌ها و هم چنین بازی‌های بین المللی را مرور کنند.

منبع: خبر ورزشی
 

دیگر خبرها

  • بیماری‌های خاموش اما کشنده! (فیلم)
  • جریمه ۷۹ میلیون دلاری شرکت هواپیمایی به خاطر فروش بلیط
  • علیرضا فغانی در کنار داوران بین المللی فوتبال ایران
  • تصاویر نجومی هفدهم اردیبهشت (6 مه)
  • درخواست عضو مرکزی حزب کارگزاران از نمایندگان مجلس آینده
  • صدرنشین استرالیا قهرمان آسیا شد
  • برای تولید اتوبوس و کشنده نیازمند خارجی‌ها نیستیم
  • تصویب قانون رفع تحریم‌های ظالمانه از کارهای مهم مجلس است
  • تعجب رئیس دیوان عالی کشور از آمار پرونده‌های خانواده
  • نوجوان ۱۶ ساله با شلیک پلیس استرالیا کشته شد