Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-27@13:06:10 GMT

شمار مراجعان سرپایی کرونا در سبزوار افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۱۲۷۲۱

شمار مراجعان سرپایی کرونا در سبزوار افزایش یافت

رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: تعداد مراجعان سرپایی کرونا به اورژانس بیمارستان واسعی این دانشگاه در روزهای اخیر افزایش یافته است که این وضعیت ناشی از افزایش سفرهای نوروزی در هفته گذشته می‌تواند باشد.

به گزارش قدس آنلاین، دکتر علیرضا مسلم اظهار داشت: عمده مراجعان مبتلا و یا مشکوک به کرونا در اورژانس این بیمارستان، افراد گروه‌ سنی جوان تر و یا بعضا اعضای خانواده هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: در شبانه روز گذشته بیش از ۲۰ بیمار جدید مشکوک به کرونای جهش یافته به اورژانس بیمارستان واسعی این شهر مراجعه کرده‌اند که این آمار نسبت به روزهای ابتدای سال بیش از سه برابر افزایش داشته است.

دکتر مسلم افزود: هم اینک ۶۰ بیمار مبتلا به کرونا در مرکز آموزشی درمانی واسعی سبزوار بستری هستند که ۱۲ نفر از آنها در بخش‌های مراقبت‌های ویژه زیر نظر قرار دارند.

وی تصریح کرد: استفاده از ماسک طبی صورت، رعایت فاصله فیزیکی در اجتماع، شست ‌و شوی مکرر دست‌ها، ماندن در خانه، پرهیز از رفت و آمدهای غیرضروری و حضور نیافتن در اجتماعات برخی از راه‌های پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا و گونه جهش ‌یافته آن است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: با توجه به تعطیلات نوروزی از مردم درخواست می‌شود از رفت و آمد غیرضروری در سطح شهر و تجمع در فروشگاه‌ها و مراکز خرید به شدت پرهیز کنند.

وی ادامه داد: هرگونه بی‌توجهی، سهل‌انگاری و رعایت نکردن شیوه نامه های بهداشتی زمینه‌ساز شیوع بیشتر ویروس کرونا خواهد بود.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: مراجعان سرپایی کرونا سبزوار افزایش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۱۲۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بستر‌های فسادزا در دستگاه‌های اجرایی استان اردبیل برچیده می‌شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل، جلال آفاقی روز پنجشنبه در جلسه مقدماتی تشکیل کمیته امنیت روانی استان اردبیل با اشاره به شناسایی عوامل نارضایتی مردم از دستگاه‌ها افزود: پاسخگویی مسئولان در ارتباط دوسویه و تفاهم‌آمیز توام با احترام از جمله مولفه‌های رضایتمندی و ارتقای اعتماد عمومی و به تبع آن موجب تولید و توسعه امنیت روانی است.
وی از عدم پاسخگویی شایسته به مراجعان در برخی ادارات و ایجاد نارضایتی و بدبینی انتقاد کرد و گفت: دستگاه‌ها طبق قانون مکلف هستند ضمن ثبت درخواست و ارائه رسید، حداکثر طی سه ماه به صورت کتبی پاسخ قطعی مراجعان را به ذینفع ابلاغ کنند مگر اینکه در سایر قوانین ظرف زمانی معینی برای پاسخگویی دستگاه‌ها مشخص شده باشد یا فوریت موضوع، اقتضای زمان کوتاه‌تری را داشته باشد.
دادستان اردبیل گفت: عدم پاسخگویی کتبی و استنکاف از ثبت درخواست و ارائه رسید به اشخاص متقاضی در دستگاه‌ها، تخلف اداری محسوب می‌شود.
وی افزود: دستگاه‌های اجرایی باید بستر‌ها و زیرساخت‌های لازم جهت عملیاتی‌سازی این قانون را فراهم و ضمن ثبت تمام درخواست‌های مراجعان پاسخ‌های مربوطه را در مهلت مقرر و به صورت کتبی به مراجعان ذینفع ارائه کنند.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل گفت: عدم پاسخگویی قانونی در بسیاری از دستگاه‌ها و فراهم نشدن بستر برای اجرایی شدن تبصره چهار ماده ۱۶ قانون دیوان عدالت اداری منجر به تحمیل هزینه به مردم و نارضایتی عمومی شده است.

دیگر خبرها

  • تجمع دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای سبزوار در حمایت از اقدام جنبش دانشجویی در دانشگاه‌های امریکا
  • شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۳۸۸ نفر افزایش یافت
  • افزایش ۲.۵ درصدی مشترکان برق
  • دانشگاه علوم پزشکی سبزوار: بیماری مالاریا نداشته ایم
  • افزایش شمار شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۳۵۶ نفر
  • افزایش شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۳۵۶ نفر
  • افزایش شمار شهدای نوار غزه به 34 هزار و 356 نفر
  • شهادت یک خبرنگار دیگر در غزه / شمار شهدای رسانه به ۱۴۱ نفر افزایش یافت
  • افزایش اعتراضات دانشجویی در آمریکا به اقدامات اسرائیل علیه غزه/ رییس مجلس نمایندگان آمریکا رییس دانشگاه کلمبیا را تهدید کرد
  • بستر‌های فسادزا در دستگاه‌های اجرایی استان اردبیل برچیده می‌شود