Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-28@13:29:02 GMT

دستگیری جاعلان مدارک معاینه فنی خودرو در قم

تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۱۳۵۰۱

به گزارش مهر، حجت الاسلام غریب ظهر شنبه در گفتگو با خبرنگاران درباره استفاده از معاینه فنی جعلی به شهروندان هشدار داد و افزود: تعدادی از متهمان که با وعده صدور معاینه فنی جعلی در استان فعالیت و تبلیغات می‌کردند و کسانی که از این مجوزهای جعلی استفاده می‌کردند، دستگیر و برای آنها پرونده قضائی تشکیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دادستان عمومی و انقلاب قم هرگونه فعالیت درباره صدور معاینه فنی جعلی و استفاده از آن را مجرمانه خواند و تصریح کرد: برخی مالکان خودروهایی که به دلیل مشکلات فنی خودرو خود، قادر به تهیه برگ معاینه فنی خودرو نیستند، اقدام به دریافت معاینه فنی جعلی می‌کنند که در قانون برای جعل اسناد و مدارک رسمی و استفاده از سند مجعول، از شش ماه تا سه سال مجازات حبس در نظر گرفته شده است.

وی تأکید کرد: ضروری است شهروندان برای دریافت معاینه فنی حتماً از مراکز دارای مجوز استفاده کنند و در خرید و فروش خودرو نیز از اصلی بودن برگه معاینه فنی اطمینان حاصل نمایند.

منبع: الف

کلیدواژه: معاینه فنی جعلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۱۳۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری عامل تیراندازی در گتوند

سرهنگ نصیر ابدالی فرد گفت: در پی وقوع یک فقره تیراندازی به سمت منزل یکی از شهروندان، شناسایی و دستگیری متهم در دستور کار پلیس اطلاعات و امنیت عمومی این شهرستان قرار گرفت.

او می‌گوید: ماموران پلیس امنیت عمومی این شهرستان با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی، متهم را شناسایی و طی هماهنگی قضائی در عملیاتی منسجم و ضربتی وی را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی گتوند ضمن اشاره به کشف سلاح بکار رفته بیان داشت: متهم علت و انگیزه تیراندازی را اختلاف شخصی عنوان کرد که پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع ذیصلاح معرفی شد.

سرهنگ ابدالی در پایان گفت: هر اقدامی که آرامش شهروندان را مختل کند با برخورد جدی و قانونی پلیس روبرو خواهد شد و انتظار ما نیز از مردم در جهت برخورد با این گونه موضوعات حفظ خونسردی و اقدام از طریق مراجع قانونی است.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • درخواست افزایش تعرفه معاینه فنی خودرو در سال ۱۴۰۳
  • سامانه دهک ریاست جمهوری فعال نشده است | مردم از باز کردن لینک ارسالی خودداری کنند
  • ایسنا: تکذیب خبر فعال شدن سامانه دهک ریاست جمهوری
  • تکذیب خبر فعال شدن سامانه دهک ریاست جمهوری
  • دستگیری عامل ضرب و شتم شهروندان در اتوبوس
  • دستگیری عامل تیراندازی در گتوند
  • کلاهبرداری از مردم با ادعای صدور کارت هوشمند بیمه سلامت
  • کلاهبرداری با ترفند رسیدساز جعلی
  • دستگیری سارقان در یزد
  • گلایه شهروندان از اختلال در سامانه آموزش و پرورش