Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، جامعه میهنی آزاد، بزرگترین جامعه مسیحی لبنان، به سعد‌ الحریری، نخست وزیر مکلف هشدار داد تا از به حاشیه راندن میشل عون، رئیس جمهور و سایر مجموعه های پارلمانی در گفتگوها درباره تشکیل کابینه دست بردارد.

چندی پیش، جبران باسیل، رئیس جریان آزاد ملی و بزرگترین فراکسیون مسیحی مجلس لبنان درباره آخرین تحولات مربوط به پرونده تشکیل دولت در این کشور گفت: من از «سعد الحریری» نخست وزیر مکلف می‌خواهم یا تشکیل دولت دهد و یا این که از ماموریت خود کنار برود چرا که کشور دیگر تحمل بن بست سیاسی را ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که پیشتر سعد الحریری، نخست‌وزیر مکلف لبنان، میشل عون، رئیس‌جمهور این کشور را مسئول تاخیر در تشکیل دولت عنوان کرد و گفت: به‌منظور بررسی موضوع تشکیل کابینه جدید که از هفته‌ها قبل آماده شده، با رئیس‌جمهور دیدار می‌کنم. می‌خواهیم پس از بررسی کابینه، فورا تشکیل دولت را اعلام کنیم.

سعد الحریری تاکید کرد: اگر آقای رئیس‌جمهور از امضای فرمان عاجز است، اجازه دهد تا انتخابات زودهنگام ریاست‌جمهوری برگزار شود. انتخابات ریاست‌جمهوری و پارلمانی زودهنگام تنها راه حل بحران لبنان است.

میشل عون گفت: پیش‌نویس تشکیل دولت که سعد الحریری ارائه کرده، کوچکترین موازنه‌ای را درباره آنچه کشور را به تعطیلی کشانده است، ایجاد نمی‌کند.

رئیس‌جمهور لبنان تصریح کرد: اگر نخست‌وزیر مکلف از تشکیل دولت نجات ملی درمانده است، باید این را اعلام کند و فرصت را در اختیار کسی که می‌تواند، قرار دهد.

حریری و عون از ماه‌ها پیش در مورد تشکیل کابینه با یکدیگر اختلاف داشتند و امید‌ها را برای حل  بحران مالی لبنان ناامید کردند.

سعدالحریری چند ماه است که از سوی رئیس‌جمهور لبنان به تشکیل کابینه جدید مکلف شده است، اما در تمام این مدت نتوانسته است این مهم را به سرانجام برساند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کابینه لبنان سعد الحریری میشل عون نخست وزیر مکلف تشکیل کابینه سعد الحریری تشکیل دولت رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۱۳۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو قانون مصوب مجلس از سوی قالیباف به دولت ابلاغ شد

رییس مجلس شورای اسلامی طی نامه‌ای به رییس‌جمهور، دو قانون مصوب مجلس را ابلاغ کرد.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، طی نامه‌ای به حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور دو قانون به شرح زیر را برای اجرا ابلاغ کرد:

۱- قانون تفسیر ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی

۲- قانون ارجاع اختلاف بین شرکت مادر تخصصی مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) و شرکت گنت ترکیه به داوری

دیگر خبرها

  • دو قانون مصوب مجلس از سوی قالیباف به دولت ابلاغ شد
  • چرا رئیس‌جمهور به بازدید از تهران آمد؟
  • قبرس ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه را از سر گرفت
  • دشمن در حال ترویج معضل بی هویتی در جامعه است
  • هشدار رئیس جمهور فرانسه به اروپا: نباید دست نشانده آمریکا باشیم
  • رئیس جمهور: مطلقا به فساد و مفسد رحم نمی‌کنیم
  • کنایه رییس دفتر رئیس جمهور سابق به آمارهای رییسی (فیلم)
  • هشدار ارزی قالیباف به دولت
  • آیت‌الله رئیسی: شرکت‌ها و متخصصان ایرانی آماده مشارکت در پروژه‌های عمرانی سریلانکا هستند
  • ملت‌های مسلمان، یهودی، مسیحی و بودایی حقوق فلسطینیان را از کشورهای حامی رژیم صهیونیستی مطالبه می‌کنند