Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسکار و باکس آفیس دیگر با هم تطابقی ندارند و جوایز مهم سینمایی کمتر بر نظر مردم تاثیر می‌گذارند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، نامزدهای نود و سومین جوایز اسکار یک بار دیگر یادآوری کردند که در قرن بیست‌ویکم شکاف بین جوایز و نظر عموم مردم در حال افزایش است.

به مدت چند دهه، برنده جایزه بهترین فیلم سال اسکار اغلب یکی از برترین فیلم‌های باکس آفیس بود که از جمله آن‌ها می‌توان به «بر باد رفته»، «بهترین سال‌های زندگی‌مان»، «پل رودخانه کوای»، «بن‌هور»، «پدرخوانده»، «فارست گامپ» و «تایتانیک» اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روند زمانی به اوج خود رسید که فیلم «ارباب حلقه‌ها: بازگشت پادشاه» سال ۲۰۰۳ توانست هم برنده ۱۱ جایزه اسکار شود و هم ۱.۱ میلیارد دلار در باکس آفیس کسب کند.

اما از آن موقع تا به حال، حتی یک فیلم برنده جایزه اسکار بهترین فیلم سال هم نتوانسته در جمع ۱۰ فیلم برتر باکس آفیسی قرار بگیرد. در ۱۶ سالی که از «ارباب حلقه‌ها» گذشته، برنده جایزه بهترین فیلم سال به طور متوسط در رتبه ۴۷ باکس آفیس جهانی قرار گرفته است.

اما چه اتفاقی افتاد؟ پیتر جکسون و تیم هنرمندانش توانستند جلوه‌های دیجیتال خارق‌العاده‌ای خلق کنند که هالیوود با اشتیاقی بیش از حد به استفاده از آن‌ها پرداخت. اما برخلاف جکسون، مدیران استودیویی اغلب جلوه‌های ویژه را تبدیل به اولویت اول خود کردند و داستان‌سرایی را در رده‌های بعدی قرار دادند.

با توجه به اینکه تعداد فیلم‌های مورد نظر مخاطبان زیاد شد، استودیوها به این نتیجه رسیدند که مردم می‌خواهند چیزی تماشا کنند که با آن آشنایی داشته باشند. در نتیجه در سال ۲۰۱۹، که آخرین سال «نرمال» بدون حضور کروناویروس بود، تک‌تک فیلم‌هایی که در جمع ۱۰ فیلم پرفروش سال قرار گرفتند یا دنباله (مثلاً «انتقام‌جویان: پایان بازی») یا بازسازی (مثلاً «شیرشاه») یا اسپین‌آفی از یک فیلم دیگر (مثلاً «کاپیتان مارول») بودند.

اما رای‌دهندگان اسکار به صورت فعالانه مقابل این روندها مقاومت کرده‌اند و به طور کلی از فیلم‌های کوچک و خصوصی‌تر حمایت می‌کنند. رای‌دهندگان بعضی مواقع بلاک‌باسترهایی مانند «پلنگ سیاه» را برای بهترین فیلم سال نامزد کرده‌اند، اما در کل بیشتر این فیلم‌ها از رقابت اصلی بازمی‌مانند.

این کاملاً قابل درک است، مخصوصاً با توجه به اینکه بسیاری از این فیلم‌های پرفروش از نظر بصری بسیار قابل توجه هستند، اما هیچ محتوای قدرتمندی پشت آن‌ها نیست. البته در این میان فیلم‌های زیبایی از جمله «شوالیه تاریکی»، «لوگان» و «اسکای فال» هم از رقابت در جمع بهترین فیلم سال جا مانده‌اند.

لینک کوتاه: asriran.com/003G5D

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: بهترین فیلم سال باکس آفیس فیلم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۱۳۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شمسایی: خواستم پس از قهرمانی تمدید کنم

 وحید شمسایی سرمربی تیم ملی فوتسال پس از بازگشت از تایلند با کسب عنوان قهرمانی جام ملت های فوتسال آسیا گفت: خدا را شکر می‌کنم به جام قهرمانی رسیدیم. دو سال پیش در فینال به ژاپن باختیم و ناراحت بودیم که نتوانستیم جام را تقدیم مردم کنیم. از مردم که دوسال صبر کردند و ممنونم که خوشبختانه امروز با جام بازگشتیم. همه زحمت کشیدند و همراه بودیم.

او افزود: بابت تمام زحماتی که اثای مهدی تاج رئیس  فدراسیون فوتبال، احسان اصولی رئیس کمیته فوتسال و تک تک مدیران فدراسیون و حتی باشگاه‌ها کشیدند تشکر می‌کنم. خوشحالم سیزدهمین قهرمانی ایران رقم خورد که من به نیت سیزده رجب و میلاد حضرت علی (ع) آن را می‌بینم و فکر کنم این بهترین هدیه‌ای بود که ما می‌توانستیم خدمت مردم تقدیم کنیم.

سرمربی تیم ملی فوتسال کشورمان درباره تاثیر کار تیمی در خلق این قهرمانی تاکید کرد: من هیچ موقع نقش خودم را کم و زیاد نمی‌کنم. همه ما یک تیم هستیم، هر کسی وظیفه خودش را دارد و من مسئولیت فنی تیم را دارم.

او درباره زمان تمدید قراردادش تصریح کرد: پدیده‌های نوظهور و جدیدی مثل فرانسه، هلند، تاجیکستان، افغانستان و اوکراین به جام جهانی راه یافتند. این نشان می‌دهد هیچ تیمی نمی‌تواند بگوید که بگوید من برنده‌ام. برنامه ریزی می‌خواهد. در مورد قراردادم می‌گویم که من پیش از جام ملت‌ها نیز می‌توانستم تمدید کنم ولی خودم خواستم که اگر قهرمان شدم، تمدید می‌کنم. اگر قهرمان نمی‌شدم، می‌رفتم خانه.

شمسایی ادامه داد: با قهرمانی بازگشتم و باید با فدراسیون فوتبال به یک جمع بندی برسیم. وقتی بتوانیم بهترین باشیم، می‌توانیم کار‌های بزرگ انجام دهیم. باید شرایط خوب را نیز جلوی پایمان بگذارند، بازی دوستانه باید داشته باشیم. از ما تمرین و از بچه‌ها هم سختی و آن موقع می‌توانیم به دنبال هدف‌های بزرگ باشیم.

سرمربی تیم ملی فوتسال در خصوص کیفیت جام ملت‌های آسیا یادآور شد: افغانستان که بازیکنش در لیگ ایران بازی می‌کنند. خیلی خوشحالم که یک ایرانی توانسته تیم را بالا بیاورد. در سطح دنیا نیز همین طور است، شما قبلا اسمی از مراکش می‌شنیدید. الان می‌آید هفت گل به آرژانتین می‌زند و قهرمان آفریقا می‌شود. از طرف دیگر فرانسه ۲۰ روز پیش برزیل را سه بر دو شکست می‌دهد. همه تیم‌ها دارند تلاش می‌کنند با قدرت و سرعت و نباید از این قافله جا بمانیم.

او خاطرنشان کرد: ژاپن، قهرمان دوره قبل در مرحله گروهی حذف می‌شود. این نشان می‌دهد چقدر کیفیت تیم‌ها بهتر شده است، چون دنبال بهترین‌ها می‌روند.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی فوتبال و فوتسال

دیگر خبرها

  • معرفی نامزدهای کسب جوایز بهترین‌های فوتبال فرانسه در سال ۲۰۲۴
  • هرگز به ژاوی نگفتم برادرت را بیرون کن
  • نعیمه نظام‌دوست در برنامه اسکار با اجرای مهران‌مدیری: دوست دارم با «مهران مدیری» ازدواج کنم (فیلم)
  • گیشه روزنامه بازار پادکست |تیتر خوانی روزنامه‌های اقتصادی سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت
  • کت چرم معروف آل پاچینو(عکس)
  • شمسایی: خواستم پس از قهرمانی تمدید کنم
  • بازگشت «افسانه بروسلی» و «پوآرو» به تلویزیون
  • جدول پخش سریال‌های شبکه تماشا تغییر کرد
  • آیت الله جوادی آملی: حرف هر واعظی در مردم اثر نمی‌کند، وگرنه روضه خوانی‌ها و وعظ کم نیست
  • فوتسالیست های ایران جوایز را درو کردند؛ احمد عباسی آقای گل، محمدی بهترین دروازه بان