Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی، دکتر جواد اعلمی با تأکید بر ضرورت بازرسی‌های مستمر از مراکز تولید و عرضه فرآورده‌های خام دامی در سطح استان اظهار کرد: در راستای تأمین سلامت و امنیت غذایی زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی ثامن‌الحجج حضرت رضا علیه‌السلام، هیچ‌گونه اغماضی در مورد متخلفان نشده و با افرادی که امنیت و سلامت غذایی جامعه را به مخاطره بیندازند با همکاری دستگاه قضایی به‌شدت برخورد می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی با اشاره به اینکه طرح نظارتی دامپزشکی از ۲۵ اسفندماه سال گذشته آغازشده است، افزود: در این طرح ۲۴۰ نفر از کارشناسان در قالب ۱۲۰ اکیپ به‌صورت مستمر از واحدهای تولید و عرضه فرآورده خام دامی بازدید می‌کنند.

وی بابیان اینکه از ابتدای این طرح تاکنون ۴ متخلف پس از تشکیل پرونده تخلف به مراجع قضایی معرفی شدند، یادآور شد: در این مدت نیز بیش از ۴ تن انواع فرآورده‌های خام دامی غیربهداشتی کشف و توقیف‌شده است.

اعلمی با اشاره به اینکه مصرف‌کنندگان فرآورده‌های خام دامی باید در هنگام خرید به نشان دامپزشکی، تاریخ تولید و انقضای محصول توجه کافی داشته باشند، یادآور شد: تمامی کشتارگاه‌های دام و طیور در سطح استان تحت نظارت کامل دامپزشکی بوده و مصرف‌کنندگان می‌توانند محصولات این مراکز را با اطمینان کامل مصرف کنند.

مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی با تأکید بر اهمیت گزارش‌های مردمی در کشف و ضبط موارد غیرمجاز و نیز ارتقای سطح بهداشت عمومی از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده موارد یادشده و یا سایر تخلفات در عرضه فرآورده‌های  خام دامی، مراتب را در مشهد، با شماره تلفن‌های ۳۷۲۵۰۰۲۵ و ۳۷۲۵۰۰۳۵ (شبکه دامپزشکی مشهد)، ۱۵۱۲(مرکز پیام اداره کل)، ادمین پیام‌رسان سروش در فضای مجازی به آدرس @dampezeshkirazavi و در شهرستان‌ها به شبکه دامپزشکی شهرستان و یا از طریق سامانه پیام کوتاه ۳۰۰۰۰۱۵۱۲ گزارش دهند.

انتهای پیام/ ۷۰۰۴۲

منبع: فارس

کلیدواژه: مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی توقیف نظارت بهداشتی فرآورده خام دامی فرآورده های خام دامی عرضه فرآورده خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۱۴۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب کارگاه غیرمجاز تولید فلافل غیربهداشتی در مهرشهر

‌معصومه جودکی در گفت وگو با خبرنگار مهر گفت: یک کارگاه زیرزمینی که به صورت غیرمجاز و در شرایط غیربهداشتی اقدام به تهیه فلافل، ساندویچ و … می‌کرد، توسط کارشناسان بهداشت مرکز بهداشت غرب کرج کشف و پلمب شد.

وی با اشاره به اینکه این واحد محصولات خود را توسط چرخ‌های سیار در منطقه عرضه می‌کرد، عنوان کرد: در بازرسی از این واحد، بیش از ۳۰ کیلوگرم از مواد آماده شده و سبزیجاتی که بدون طی مراحل گندزدایی خرد شده بود، امحا شد.

کد خبر 6097352

دیگر خبرها

  • دام‌ها در خوزستان به طور رایگان واکسینه می‌شوند
  • ثبت ۵۰۰ فقره تصادف در شبانه‌روز گذشته در مشهد
  • صدور ۱۰ مجوز جدید فعالیت در حوزه گردشگری سلامت در خراسان رضوی
  • مجازات ۸۴۰ میلیون ریالی برای عرضه دارو‌های دامی تقلبی در اشنویه
  • انجام بیش از ۲۲ هزار بازدید از مجاری عرضه سوخت مایع و مصرف‌کنندگان عمده
  • پلمب کارگاه غیرمجاز تولید فلافل غیربهداشتی در مهرشهر
  • انجام ۲۲ هزار بازدید از مجاری عرضه سوخت مایع
  • کمبود دارو و واکسن دامی در لرستان نداریم
  • برگزاری اولین اردوی جهاد دامپزشکی در خرم‌دره
  • تسهیل تأمین دارو و واکسن مورد نیاز دامداران و مرغداران لرستانی