Web Analytics Made Easy - Statcounter

کنگره آمریکا در پی برگزاری انتخابات این کشور هدف حمله قرار گرفت و این رویداد همچنان بر روند تحولات سیاسی آمریکا تاثیرگذار است.

خبرگزاری میزان - انتخابات آمریکا برای تعیین چهل و ششمین رییس جمهور این کشور با جنجال‌ها و حاشیه‌های بسیاری همراه بود که مهم‌ترین آن حمله به ساختمان کنگره است.

حامیان «دونالد ترامپ»، رییس جمهور سابق آمریکا، که با فراخوان وی در خیابان‌های واشنگتن حاضر شده بودند، به ساختمان کنگره یورش بردند؛ رویدادی که فضای سیاسی آمریکا را با چالش‌های متعددی مواجه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

رای گیری پستی و شائبه تقلب

به دلیل شیوع ویروس کرونا، مقام‎های انتخاباتی آمریکا تصمیم گرفتند که انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ این کشور به صورت پستی انجام شود.

این تصمیم با واکنش ترامپ مواجه شد؛ ترامپ در پی قطعی شدن این قانون، موضوع تقلب در انتخابات را پیش کشید و به طور مداوم رای گیری پستی را زمینه تقلب گسترده در انتخابات برشمرد.

وی همچنین در موقعیت‌های مختلف اعلام کرد که پیروز انتخابات خواهد بود مگر در صورتی که تقلب روی دهد.


برگزاری انتخابات و شکست دونالد ترامپ

در نهایت روز ۳ نوامبر ۲۰۲۰ انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برگزار و برآورد‌های اولیه پیروزی جو بایدن را با کسب ۳۰۶ رای الکترال در برابر ۲۳۲ رای الکترال ترامپ اعلام کردند.

ترامپ از لحظات آغازین پس از برگزاری انتخابات علاوه بر این که خود را پیروز انتخابات معرفی کرد بر موضوع تقلب نیز اشاره کرد.

شکایت ترامپ در ایالت‌های کلیدی

ترامپ در ایالت‌های کلیدی نتایج انتخابات ریاست جمهوری را به چالش کشید و با تنظیم شکایت، خواستار تغییر نتیجه انتخابات شد.

با این وجود شکایت‌های وی در نهایت راه به جایی نبرد و مجمع برگزینندگان نیز با برگزاری نشستی نتیجه انتخابات را تایید کرد.

درخواست ترامپ از معاون خود برای رد کردن نتیجه انتخابات

ترامپ در آستانه برگزاری نشست سنا برای تایید نتیجه انتخابات ریاست جمهوری، از «نانسی پلوسی»، معاون خود که ریاست نشست سنا را بر عهده داشت، خواست تا نتیجه انتخابات را تایید نکند.

پلوسی با این درخواست ترامپ مخالفت کرد که این اقدام منجر به تشدید تنش‌ها میان وی با ترامپ شد.

فرخوان ترامپ برای برگزاری تجمع اعتراضی

ترامپ که شکایت‌های وی برای به چالش کشیدن نتیجه انتخابات راه به جایی نبرد با انتشار پیامی در توییتر از هواداران خود خواست تا در روز برگزاری نشست کنگره برای تایید نتیجه انتخابات آمریکا، در خیابان‌های واشنگتن تجمع کنند.

بیشتر بخوانید: فیلم|حمله به کنگره؛ فراخوان هواداران ترامپ برای تظاهرات مسلحانه در روز تحلیف بایدن حمله به کنگره و آمریکای بدون نقاب

نشست کنگره برای تایید نتیجه انتخابات آمریکا

کنگره آمریکا روز ۶ ژانویه (۱۷ دی) نشست تایید نتیجه انتخابات ریاست جمهوری را برگزار کرد که این نشست با جنجال و آشوب‌های بسیار گسترده‌ای همراه شد.

ترامپ که پیشتر نیز فراخوانی را برای تجمع اعتراضی همزمان با این نشست صادر کرده بود، دقایقی پیش از آغاز نشست کنگره در جمع حامیان خود در مقابل کاخ سفید حاضر شد و به سخنرانی پرداخت.

پس از پایان این سخنرانی، ترامپ از حامیان خود خواست تا به سمت کنگره حرکت کنند؛ لحظاتی بعد حامیان ترامپ در ساختمان کنگره با نیرو‌های امنیتی درگیر شده و با ورود به ساختمان کنگره، آن را تسخیر کردند.

این آشوب که به طور گسترده‌ای در رسانه‌های جهان پخش شد، واکنش‌های بسیاری را به ویژه در میان مقام‎های آمریکایی به همراه داشت.

نشست کنگره با هجوم حامیان ترامپ و بالا گرفتن آشوب به مدت چندین ساعت متوقف و بار دیگر برای بررسی آرای الکترال و تایید آنها از سر گرفته شد.

در نهایت پلیس کنگره موفق به متوقف کردن شورش در کنگره شد و کنگره با ادامه نشست، پیروزی جو بایدن را در این انتخابات تایید کرد.

در پی این یورش، ۴ نفر جان خود را از دست دادند و یکی از نیرو‌های پلیس نیز در جریان این درگیری‌ها کشته شد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

درخواست نمایندگان دموکرات برای استیضاح ترامپ

بسیاری از اعضای دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا از جمله افرادی مانند «ایلهان عمر» و «اوکازیو کورتس» که پیشتر نیز از منتقدان سرسخت ترامپ بودند، خواهان استیضاح وی شدند.

 

انتهای پیام/

برچسب ها: تحولات بین الملل حمله به کنگره ترامپ بایدن

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کنگره تحولات بین الملل حمله به کنگره ترامپ بایدن انتخابات ریاست جمهوری تایید نتیجه انتخابات ساختمان کنگره نشست کنگره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۱۴۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ بار دیگر از جنایات اسرائیل در غزه حمایت کرد

 دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا بار دیگر حمایت خود را از جنایات رژیم صهیونیستی در غزه اعلام و تاکید کرد: برخی از سیاستمداران یهودی در ایالات متحده پشت (رژیم) اسرائیل را خالی کرده‌اند.

به گزارش ایرنا، ترامپ در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز همچنین بار دیگر به شدت از تظاهرات‌های ضد صهیونیستی اخیر در دانشگاه‌های مختلف آمریکا در حمایت از مردم مظلوم فلسطین انتقاد کرد و مدعی شد که شرکت کنندگان در این تظاهرات‌ها، شست وشوی مغزی شده‌اند.

ترامپ در ادامه با حمله به چاک شومر رئیس اکثریت دموکرات در مجلس سنا و بلندپایه‌ترین مقام یهودی در آمریکا که پیشتر با انتقاد از سیاست‌های بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در جنگ غزه خواستار استعفای او شده بود، گفت: من دارم می‌بینم سیاستمداران یهودی (در آمریکا) پشت اسرائیل را خالی کرده‌اند. من این را می‌بینم، شما هم می‌بینید.

وی با اعلام حمایت دوباره از جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، از اقدامات جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در حمایت از (رژیم) اسرائیل انتقاد کرد و مدعی شد که دولت بایدن به اندازه کافی از این رژیم حمایت نمی‌کند.

ترامپ افزود: الان هیچ‌کس نمی‌داند ایالات متحده در کجا ایستاده است و به نظر من بایدن در کنار (رژیم) اسرائیل نایستاده و با این کار اشتباه بزرگی را مرتکب می‌شود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ماجرای کلیپ جنجالی یک عروس ۱۴ساله
  • تایمز: ترامپ طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد
  • تایمز: ترام طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد
  • طرح ترامپ برای حل مساله اوکراین
  • شباهت در اسم و چهره؛ پدر مهران غفوریان افسر ساواک بود؟ | ماجرای فیلم جنجالی
  • رابرت کندی به بایدن: کنار بکش تا ترامپ را شکست بدهم
  • درخواست عجیب نامزد مستقل انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا از جو بایدن
  • رالف رانگنیک و تایید خبر جنجالی؛ پروفسور آلمانی به خاطر بایرن مونیخ، اتریش را ترک نمی‌کند
  • اشتباه مهم من در دوره اول این بود: زیادی خوب بودم!- ترامپ 
  • ترامپ بار دیگر از جنایات اسرائیل در غزه حمایت کرد