Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@09:18:59 GMT

افتتاح فاز نخست پردیس تئاتر مشهد در تیر ماه

تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۱۴۷۷۱

افتتاح فاز نخست پردیس تئاتر مشهد در تیر ماه

ایسنا/خراسان رضوی رئیس شورای اسلامی شهر مشهد از افتتاح فاز نخست پردیس تئاتر مشهد شامل بلک باکس و فضای‌های عمومی در تیر ماه خبر داد.

محمدرضا حیدری همزمان با هفتم فروردین ماه، روز ملی تئاتر، با انتشار یادداشتی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: مشهد و خراسان یکی از قطب‌ها و پایگاه‌های اصلی تئاتر در کشور بوده و در برهه‌های مختلف شاهد درخشش هنرمندان مشهدی در رویدادها و جشنواره‌های مختلف بوده‌ایم و از سوی دیگر، استقبال چشمگیر شهروندان شهر امید و زندگی نیز به بهبود شرایط کمک شایانی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هنرمندانی که با وجود تمامی مشکلات و کمبود امکانات و نبود ‌زیرساخت و بستر مناسب، خوش درخشیدند و نام مشهد را در عرصه تئاتر پرآوازه کردند.

وی ادامه داد: حمایت از هنر و هنرمندان از ابتداء فعالیت به جد مورد توجه شورای پنجم بوده و مدیریت شهری گام‌های ارزشمندی در این جهت برداشته است. از کمک برای اعزام گروه‌های تئاتر به جشنواره‌های مختلف گرفته تا اختصاص سالن و کمک‌های مالی مستقیم و اهتمام در جهت تامین زیرساخت‌های لازم. این حمایت‌ها با شیوع کرونا، رنگ و بوی بیشتری به خود گرفت؛ چراکه این ویروس شرایط بسیار دشواری را از حیث اقتصادی برای هنرمندان رقم زد و فعالیت آن‌ها را تعطیل کرد.

حیدری افزود: یکی از گلایه‌های همیشگی اهالی هنر، نبود سالن اجرای مناسب و کمبود زیرساخت‌ها در شهر مشهد بود. موضوعی که به دغدغه شورای پنجم شهر مشهد تبدیل شد و به منظور رفع این دغدغه‌مندی، عملیات اجرایی ساخت و احداث پردیس تئاتر شهر، پروژه‌ای در مقیاس ملی، با اعتبار ۹۵ میلیارد تومان آغاز شد که بدون شک با توجه به افزایش هزینه‎‌ها، اعتبار بیشتری نیز باید به آن اختصاص یابد.

رئیس  شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: بسیار خرسندیم که فاز نخست پروژه، شامل بلک باکس‌ و فضاهای عمومی، تیر ماه ۱۴۰۰ تکمیل و در اختیار هنرمندان و هنردوستان عزیز مشهدی قرار خواهد گرفت؛ امیدواریم سالن اصلی پروژه نیز با اهتمام مدیریت شهری در دوره بعدی، به بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری تئاتر محمدرضا حیدری رئیس شورای شهر مشهد مشهد شهرداری مشهد شورای شهر مشهد شهر مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۱۴۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از ۱۷ سالن سینما در استان فارس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس، حمیدرضا قانعی گفت: در زمان حاضر، ۲۷ سالن سینما در فارس فعال است و امسال هم چندین پروژه سینمایی شهرستان‌های مختلف استان به بهره‌برداری می‌رسد.
وی اعلام کرد: سالن‌های موجود سه شهرستان کوهچنار، بوانات و خرم بید به تجهیزات سینمایی مجهز شدند و تا پایان خرداد وارد چرخه اکران‌های سینمایی می‌شوند.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس افزود: اسفند پارسال پردیس نخل لارستان با سه سالن درجه یک به بهره‌برداری رسید و نمایش در پردیس سینمایی یاس فسا هم آغاز شد.
قانعی اضافه کرد: هر چند به صورت رسمی این ۲ پردیس سینمایی هنوز افتتاح نشده اما بهره برداری از آنها اسفند پارسال آغاز شده است تا مردم فسا و لارستان از اکران‌های نوروزی بهره‌مند شوند.
قانعی با اشاره به افتتاح ۱۷ سالن سینما در شیراز تا پایان امسال گفت: با همکاری حوزه هنری و شهرداری شیراز، پردیس سینمایی استاد تارخ تا ۲ ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از ۱۷ سالن سینما در استان فارس
  • نمایش فیلم تئاتری از عباس جوانمرد در خانه هنرمندان ایران
  • مناظرات دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم در مشهد کلید خورد
  • «تشریفات ساده»، تلفیقی از تئاتر و سینما
  • این خبرها را از دست ندهید
  • «دروغ پارلمانی» در پردیس شهرزاد بازگو شد
  • «دروغ پارلمانی» به شهرزاد آمد/ با دروغ همه چیز به دست میاد!
  • ۸۰۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی در منطقه ۱۲ اصفهان/ اجرای فاز نخست پردیس خانواده به‌زودی
  • محتواهای رضوی با یک سامانه در اختیار هنرمندان قرار می‌گیرد
  • دورهمی پیشکسوتان عرصه موسیقی و تئاتر استان یزد