Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-27@17:41:06 GMT

صدای عاشقان منجی عالم بشریت روی امواج رادیو

تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۱۴۷۹۴

صدای عاشقان منجی عالم بشریت روی امواج رادیو

شبکه‌های رادیویی به مناسبت فرارسیدن نیمه شعبان، سالروز ولادت قائم آل محمد در مجموع با ۴۲۵ برنامه، ۹۰ عنوان و به مدت ۲۶۳ساعت و ۴۰ دقیقه به استقبال این روز باشکوه می‌روند. 

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی رادیو، نیمه شعبان سالروز تولد حضرت مهدی (عج)، امام دوازدهم شیعیان است که در دوران غیبت به سر می‌برد و در برخی روایت ها، شب نیمه شعبان پس از شب قدر برترین شب‎ها دانسته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شیعیان در این شب به شب زنده داری و اعمال مذهبی مشغول می‌شوند و به فضیلت این شب معتقدند. در این راستا صدای رسانه ملی تدارک ویژه ای را برای شنوندگان خود دیده است که فعالیتها و اقدامات شبکه های رادیویی در ذیل به تفکیک اشاره می شود.


رادیو ایران
رادیو ایران، ویژه برنامه گفتار محوری را با نام «به افق نور» در روز ولادت امام زمان (عج) و روز جهانی مستضعفان،در ساعت 12:30 با رویکرد پخش سخنرانی بزرگان، گزارش از سطح شهر، تلاوت آیات قرآن، مطلب نیایشی و همچنین مجله های رادیویی«دور عاشقان» در شب ولادت امام زمان ( عج) ساعت 23:05 و ویژه برنامه نیمه شعبان را با نام «فرش بنفشه» به صورت زنده در تاریخ 9 فروردین، ساعت 18:00 تقدیم شنوندگان خود خواهد کرد.

رادیو اقتصاد
رادیو اقتصاد با مجله رادیویی«گنج بی پایان» با محوریت گفتگو با کارشناسان مرکز تخصصی مهدویت در مورد ظهور، مهدویت، سبک زندگی و ویژگیهای یک منتظر، گفتگو با فعالان اقتصادی و فعالیت های عامه المنفعه آنها، نیایش با مهدی، پخش پیام مراجع عظام تقلید در باره نیمه شعبان، پوشش خبری همایش ها و جشن های مجازی نیمه شعبان، پرسش و پاسخ با کارشناس حضوری برنامه با موضوع شاخص های عدالت اقتصادی، پخش بخشی از سخنرانی های حاج آقای قرائتی و اساتید مطرح مهدوی، شعر خوانی با موضوع بیعت با حضرت امام مهدی (عج)،مسابقه، تواشیح و مولودی خوانی و ارتباط با جمکران و مشهد به صورت زنده در تاریخ 9 فروردین ساعت 08:05به استقبال نیمه شعبان می رود.


ایرانصدا
ایرانصدا «پادکست موسیقی» نواحی مختلف ایران را به مناسبت میلاد حضرت مهدی (عج) و داستان هایی از کسانی که موفق به دیدار حضرت حجت شده اند را با نام برنامه کلامی«سوار در برف» در فضای مجازی برای مخاطبان خود تهیه و تولید کرده است.


رادیو تهران
مجله های رادیویی«ویژه نیمه شعبان» در روز میلاد حضرت حجت به صورت زنده در ساعت 6:00 و 15:00 و برنامه ویژه احیا نیمه شعبان با محوریت مناجات، دعا، ارتباط با حرم شاه عبدالعظیم و ارتباط با کربلا  و جمکران در ساعت00:00 و همچنین موسیقی های شاد متناسب با میلاد، متون مرتبط با مهدویت و گزارش مردمی از سطح شهر در ساعت21:30 به صورت زنده از رادیو تهران پخش می شود.


رادیو صبا
مجله های رادیویی «الهیه» در شب میلاد امام زمان (عج) در ساعت    22:15 و «گل نرگس» در تاریخ 9فروردین ساعت 10:0روی آنتن رادیو صبا می رود.


رادیو قرآن
رادیو قرآن نیز برنامه گفتگو محور«شمیم ظهور» را با محوریت پاسخ به شبهات و سوالات مهدوی با کلام وحی 28 اسفند الی 9 فروردین، ساعت15:00 و مجله های رادیویی «چشمه جاری» را با رویکرد سیره قرآنی امام زمان(عج)، مهدویت و انتظار فرج در تاریخ 8 فروردین، ساعت21:00 به صورت زنده و برنامه «بوستان قرآن» را با موضوع امام زمان شناسی در قرآن و ویژگی منتظران واقعی در روز میلاد، ساعت 10:00 برای شنوندگان خود تهیه و تولید کرده است. 


رادیو فرهنگ
مجله رادیویی«امید به دیدار» با موضوع نوروز فرصتی ويژه برای ترويج فرهنگ انتظار و بهار حقیقی، ظهور مهدی(عج) و انتظار در شب میلاد حضرت قائم (عج) به گوش شنوندگان رادیو فرهنگ خواهد رسید.


رادیو گفتگو
رادیو گفتگو هم با «سلسله موی دوست» که مستندی است درمورد حدیث سلسله الذهب با هدف تبیین قول سدید از تاریخ 25 اسفند تا 9 فروردین در ساعت 17:00 و همچنین برنامه گفتگو محور «چراغ اندیشه» با موضوع شبهات مهدویت از 1 تا 9 فروردین، ساعت11:30 به استقبال جشن نیمه شعبان می رود.


رادیو معارف
رادیو معارف مسابقه راديويي «والعصر» را با موضوع مهدويت به صورت زنده 1 تا 14 فروردین ساعت 17:30 و در تاریخ 9 فروردین مجله های رادیویی«درانتظار صبح» را با محوریت احياء نيمه شعبان، ساعت 0:35،«صبح اميد» را در ساعت8:30 ،«او خواهد آمد» را در ساعت 20:00 ويژه نيمه شعبان و «منتظران» را با موضوع مهدويت و انتظار 1 تا 14 فروردین ساعت 4:00 به صورت زنده و همچنین مناجات شعبانيه را در ماه شعبان، ساعت 21:00برای مخاطبان خود تدارک دیده است.


رادیو نمایش
مجله رادیویی «نوای منجی» ویژه برنامه ولادت حضرت قائم (عج) به صورت زنده ساعت9:00 از رادیو نمایش پخش می شود.


رادیو ورزش
آنونس و برنامه های کوتاه با ساختارهای جدید و موضوع نیمه شعبان و با بهره گیری از کلام رهبری در تارخ 8 و 9 فروردین به صورت شناور از رادیو ورزش شنیده خواهد شد.

پایان پیام/14

منبع: شبستان

کلیدواژه: نیمه شعبان رسانه ملی رادیو مجله های رادیویی فروردین ساعت صورت زنده نیمه شعبان امام زمان تاریخ 9

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۱۴۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر نام «مثبت آموزش» به «استودیو معلم»/ سیروس همتی مجری شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی شبکه آموزش سیما، از امروز ۸ اردیبهشت سیروس همتی که معلم ریاضی دبیرستان است اجرای برنامه عصرگاهی «مثبت آموزش» را که به «استودیو معلم» تغییر نام داده، به عهده گرفته است. در این برنامه که به صورت ام سی از صبح تا عصر هر ساعت یک ربع روی آنتن می رود از معلمان حوزه های مختلف دعوت شده و دغدغه های آنها مطرح می شود.

همچنین در بخش هایی از این برنامه نیز فیلم های سینمایی ایران و جهان که مرتبط با شخصیت های ماندگار معلم در سینما بوده اند، پخش می شود.

توجه ویژه به نوجوانان و جوانان با معرفی استعدادها، بررسی روند مطالبات معلمان و مسایل مرتبط با آموزش و پرورش، آموزش های مرتبط با تغذیه دانش آموزان، مرور اتفاقات و رویدادهای مرتبط با نوجوانان و تلاش برای پرورش قوه خلاقه آنها از جمله رویکردهای برنامه است.

برنامه «مثبت آموزش» هر روز از ۸ صبح تا ۱۸ به صورت متناوب و در ۱۵ دقیقه پایانی هر ساعت پخش می شود.

کد خبر 6089934 عطیه موذن

دیگر خبرها

  • مسئولان، صدای مردم میمند درخصوص موقوفه میمند باشند
  • سیروس همتی مجری شبکه آموزش شد
  • فصل جدید «خوش نمک» از قاب شبکه نسیم
  • رادیو یعنی گرما صمیمیت و درک هستی
  • تغییر نام «مثبت آموزش» به «استودیو معلم»/ سیروس همتی مجری شد
  • پای «توقف اتانازی» به رادیو نمایش باز شد
  • پای «توقف اتانازی» به رادیونمایش باز شد
  • فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای در «کوچه سلامت پلاک۱۰۲»
  • آغاز یک صبح با نشاط همراه با برنامه «صبح صبا»
  • دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده! | صدای مجری هم درآمد