Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا ، کاظم جلالی روز شنبه در توئیتی در باره جایگزینی کریدور شمال جنوب به جای مسیر پر ریسک ترانزیتی کانال سوئز نوشت:  کریدور شمال- جنوب با برخورداری از کاهش مدت زمان سفر تا ۲۰ روز و صرفه جویی در هزینه ها تا ۳۰ درصد گزینه ای برتر برای جایگزینی کانال سوئز در ترانزیت است.

 وی تصریح کرد: اتفاق اخیر نمایانگر آن است که با توجه به عبور سالانه بیش از یک میلیارد تن کالا از مسیر کانال سوئز باید مسیر جایگزین و کم ریسک تری را در نظر داشت و کریدور شمال- جنوب با برخورداری از کاهش مدت زمان سفر تا ۲۰ روز و صرفه جویی در هزینه ها تا ۳۰ درصد گزینه برتر است».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه، در جلسه باشگاه بحث والدای در اکتبر ۲۰۱۹ از وجود یک مسیر امیدوار کننده قطب شمال - سیبری - آسیا خبر داد. این مسیر می تواند بنادر مسیر دریای شمال را با بنادر اقیانوس آرام و اقیانوس هند از طریق سیبری شرقی متصل کند. "

راه‌گذر شمال - جنوب یا کریدور شمال-جنوب از مسیرهای راهبردی در نیم‌کره شرقی جهان است.

موقعیت استراتژیک،  ژئوپلتیک و ژئواکونومیک ایران مورد توجه کشورهای بزرگ جهان بوده و هست. موقعیت مناسب ریلی و جاده‌ای و دسترسی ایران به سواحل طولانی در خلیج فارس، دریای عمان، دریای مکران، سواحل دریای خزر در سالهای اخیر بسیار مورد توجه تولیدکنندگان بزرگ اقتصادی جهان بوده‌است. اگر بعضی مسیرهای ناتمام ریلی و جاده‌ای ایران تکمیل شود ایران می‌تواند از عبور و ترانزیت کالا از خطوط ریلی و جاده‌ای خود درآمد سرشاری داشته باشد.

کشتی کانتینربر Ever Given که متعلق به شرکت ژاپنی Shoei Kisen بوده و توسط شرکت تایوانی Evergreen Marine اداره می‌شود، ۲۳ مارس در کیلومتر ۱۵۱ کانال سوئز در مسیر چین به روتردام به گل نشست. طول این کشتی ۴۰۰ متر، عرض آن ۵۹ متر و ظرفیت حمل آن حدود ۲۲۴ هزار تن است.

در نتیجه این حادثه، تردد در یکی از شلوغ ترین مسیرهای تجاری دریایی در جهان مسدود شد. اسامه رابی رییس اداره مدیریت کانال سوئز اعلام داشت که تعداد کشتی‌های در صف انتظار برای عبور از کانال سوئز به بیش از ۳۲۰ کشتی رسیده است.

کانال سوئز که دریاهای مدیترانه و سرخ را به هم متصل می کند ۱۶۳ کیلومتر طول دارد. ۱۰ تا ۱۲درصد حمل و نقل دریایی در جهان از طریق آن صورت می گیرد. این کانال روزانه توسط ده‌ها کشتی استفاده می‌شود که بدون دور زدن طولانی آفریقا از اروپا به آسیا و برعکس سفر می‌کنند.

برچسب‌ها کاظم جلالی روسیه کشتی ولادیمیر پوتین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کاظم جلالی روسیه کشتی کاظم جلالی روسیه کشتی ولادیمیر پوتین اخبار کنکور کریدور شمال کانال سوئز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۱۵۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انگلیس از وقوع ۲ انفجار در سواحل یمن خبر داد

به گزارش قدس آنلاین، آژانس عملیات تجارت دریایی انگلیس امروز اعلام کرد که گزارشی درباره وقوع انفجار در نزدیکی یک کشتی تجاری در جنوب شهر عدن دریافت کرده است.

این آژانس در صفحه خود در شبکه اجتماعی «ایکس» (توئیتر سابق) اعلام کرد که کاپیتان یک کشتی تجاری از وقوع ۲ انفجار در فاصله ۸۲ مایل دریایی جنوب عدن، خبر داده است.

به گفته کاپیتان، در این حادثه آسیبی به کشتی نرسیده و تحقیقات درباره این حادثه آغاز شده است.

آژانس عملیات تجارت دریایی انگلیس همچنین از همه کشتی‌ها خواست تا جانب احتیاط را رعایت کرده و هر گونه فعالیت‌های مشکوک را گزارش دهند.

 ارتش یمن در ماه‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی آمریکایی و انگلیسی و صهیونیستی یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داده است.

نیروهای ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم صهیونیستی حملات خود به غزه را متوقف نکند، کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را دریای سرخ هدف قرار دهند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • پیوستن قزاقستان به جمع شرکای کریدور ترانس افغان
  • تلاش باکو برای جذب سرمایه خارجی
  • تداوم بارش‌ها در تهران و این مناطق تا جمعه | شدت بارش‌ها در ۲ استان ؛ هوا سردتر می‌شود | سامانه بارشی جدید در راه ایران
  • گزارش سفیر ایران در روسیه به امیرعبداللهیان
  • انگلیس از وقوع ۲ انفجار در سواحل یمن خبر داد
  • تصاویری وحشتناک از سیل ویرانگر در جنوب چین؛ ۲ نفر کشته شدند (فیلم)
  • اعلام محدودیت‌های ترافیکی راهپیمایی حمایت از طرح «نور» در اهواز
  • اعلام محدودیت‌های ترافیکیِ اجتماع طرح عفاف و حجاب
  • اختلال در عملیات دریای سرخ اتحادیه اروپا
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ چالوس و هراز قفل شد