Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، با شروع بهار تکاپوی کشاورزان مازندران برای فعالیت در زمین‌های شالیزاری که چشم‌انتظارش بودند، آغاز می‌شود اما روزهای کرونایی موجب شد که کشاورزان ۱۵ تا ۲۰ روز زودتر فعالیت‌های کشاورزی را آغاز کنند.

این روزها دلخوشی کشاورزان در زمین‌ها و به امید سبز شدن نشاها است و درحال آماده‌سازی اراضی و تب و تاب تامین بذر و سایر هستند تا بتوانند نشاهای سبز را در دل زمین بنشانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی‌محمدرمضانی رئیس اداره برنج جهاد کشاورزی مازندران در این‌باره در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، اظهار کرد: شرایط کرونایی موجب شد کشاورزان مازندران سال زراعی جدید را  ۱۵ تا ۲۰ روز زودتر شروع کرده و زمان‌بندی کنند.

وی با اشاره به انجام شخم و شیار و آب‌تخت اولیه ۷۰ تا ۷۵ اراضی شالیزاری استان مازندران، افزود: این مهم با استفاده از روان‌آب و آب رودخانه‌ها انجام شده که به مدیریت مصرف کمک کرده است.

رئیس اداره برنج جهاد کشاورزی مازندران اضافه کرد: همچنین ۳۵ درصد بذرپاشی نیز انجام شده است که براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته انتظار داریم قبل از ۲۵ فروردین ماه نخستین نشای مکانیزه در سطح استان انجام شود.

رمضانی به تکاپوی برنج‌کاران مازندران طی این ایام اشاره کرد و گفت: مهم‌ترین توصیه‌ای که کشاورزان در ارتباط با خزانه‌ها باید به آن توجه کنند این است یک هفته به نشاکاری از هیچ نوع کودی به خزانه استفاده نکنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: باتوجه به شرایط آب و هوایی احتمال هوای سرد داریم که لازم است کشاورزان نسبت به انجام عملیات نشاکاری در اواخر فروردین ماه اقدام کنند.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: رمضانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۱۵۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخی از شالیکاران محمودآبادی در انتظار دریافت سهمیه کود

برخی از شالیکاران در شهرستان محمودآباد همچنان سهمیه کود خود را دریافت نکردند، استفاده از کود در زمین‌های کشاورزی بسیار با اهمیت است و موجب رشد سریع ریشه و تشکیل دانه در گیاهان می‌شود از طرف دیگر کود‌های شیمیایی تاثیر مثبتی بر حاصلخیزی خاک و رشد بذر دارد، این موضوع شالیکاران را نگران کرده است.

از سوی دیگر با مشکلاتی از قبیل سهمیه سوخت کشاورزی و همچنین دریافت پروانه چاه به دلیل خشکسالی‌های اخیر دست و پنجه نرم می‌کنند.

شهروند خبرنگار ما با ارسال پیام از مسئولان درخواست رسیدگی کرد.

متن پیام شهروند خبرنگار
باسلام، با پیگیری‌های فراوان جهت دریافت سهمیه کود و سوخت کشاورزی با توجه به فصل خشکسالی و انجام کاشت برنج و نیاز به کوددهی هنوز نزدیک به ۵۰ درصد از کشاورزان در شهرستان محمودآباد هیچگونه سهمیه کودی دریافت نکردند و برای دریافت پروانه چاه ۲ سال زمان لازم است و متاسفانه در زمان برداشت برنج کشاورزان برنج وارد می‌شود و مشکلات شالیکاران دوچندان می‌شود.

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • آماده‌سازی یک میلیون قطعه زمین مسکن ملی در کشور
  • امکان ثبت نام جدید در نهضت ملی مسکن استان سمنان وجود دارد
  • آماده سازی ۵۵ هکتار زمین ملی مسکن در رودبارجنوب
  • برخی از شالیکاران محمودآبادی در انتظار دریافت سهمیه کود
  • ۴۷ هزار هکتار شالیزار‌ در مازندران مکانیزه کشت شد
  • توزیع روزانه ۱۰۰۰ تن کود کشاورزی برای کشت برنج در مازندران
  • کشت برنج در ۶۷ هزار هکتار شالیزار مازندران
  • کشت برنج در ۶۷ هزار هکتار از شالیزار‌های مازندران
  • ۱۰۰۰ قطعه زمین در راستای اجرای طرح جوانی جمعیت آماده سازی شد
  • امسال آب سد سفیدرود زودتر رهاسازی می‌شود