Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@23:14:47 GMT

واپسین درددل‌های رسانه‌ای خالق «دیرین‌دیرین»/ حرف «درست» را بزنیم

تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۱۵۸۱۶

واپسین درددل‌های رسانه‌ای خالق «دیرین‌دیرین»/ حرف «درست» را بزنیم

‍‍‍‍‍‍

دریافت 10 MB

به گزارش خبرنگار مهر، محمد ابوالحسنی تهیه کننده کارهای انیمیشنی روز گذشته هفتم فروردین بر اثر کرونا درگذشت. او را بیشتر با تهیه‌کنندگی مجموعه انیمیشن «دیرین دیرین» می‌شناسند با این حال او سال‌ها در عرصه ساخت آثار پویانمایی فعالیت داشته است. انیمیشن «تهران ۱۵۰۰» به کارگردانی بهرام عظیمی یکی از نخستین آثار انیمیشنی بلند در سینمای ایران بود که با تهیه کنندگی او به سرانجام رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابوالحسنی سال‌هاست که مجموعه «دیرین دیرین» را در فضایی طنز و با محور مسائل اجتماعی به تولید رسانده است و تاکنون حدود ۳۰۰۰ قسمت از این مجموعه تولید در فضای مجازی عرضه شده است.

«دیرین دیرین» به کارگردانی علی درخشی و با گویندگی محمدرضا علیمردانی یکی از انیمیشن‌های پرطرفدار است که در زمانی کوتاه به معضلات و مسائل فرهنگی و اجتماعی می‌پردازد.

ابوالحسنی همچنین حدود یک سال است که درگیر ساخت مجموعه‌ای عروسکی با نام «شوخی شوخی» در تلویزیون بود که حدود ۲ ماه است پخش آن از شبکه سه سیما آغاز شده است.

عبدالله روا مجری این مجموعه و محمد لقمانیان کارگردان آن است و حدود ۴۰ شخصیت عروسکی دارد.

خبرگزاری مهر در روزهای منتهی به نوروز ۱۴۰۰ و به بهانه تولید و پخش نوروزی مجموعه «شوخی‌شوخی» نشستی را با عوامل اصلی این مجموعه یعنی عبدالله روا، محمد لقمانیان و محمد ابوالحسنی ترتیب داد که درباره این مجموعه و ایده و دغدغه آن سخن گفتند. نشستی که متأسفانه تبدیل به آخرین حضور رسانه‌ای زنده‌یاد ابوالحسنی شد.

زنده‌یاد محمد ابوالحسنی در بخشی از این نشست توضیح داده است درباره تجربه «دیرین دیرین» و بعد ورود به «شوخی شوخی» بیان کرد: ما از سال ۹۴ مجموعه «دیرین دیرین» را منتشر می‌کنیم و تا الان حدود ۳۵۰۰ قسمت از این مجموعه ساخته و منتشر شده است. علی درخشی اعجوبه‌ای است که این مجموعه را نویسندگی و کارگردانی می‌کند.

وی اضافه کرد: «دیرین دیرین» خیلی هم در فضای مجازی مخاطب پیدا کرد و تجربه خوبی برای من به عنوان کار در قالب انیمیشن کوتاه بود که بتواند مخاطب عام داشته باشد.

«شوخی‌شوخی» چگونه متولد شد؟

ابوالحسنی درباره شروع تجربه کار عروسکی در قالبی همچون مجموعه «شوخی‌شوخی» هم توضیح داد: خود من خیلی دوست داشتم فضای عروسکی را تجربه کنم چون به شدت پتانسیل و ظرفیت دارد و بزرگانی مثل ایرج طهماسب و مرضیه برومند در این فضا فعالیت کرده‌اند. با این حال بیشتر کارها در این فضا حال و هوای تلویزیونی و قالب بلند داشته است و من دوست داشتم بتوانم در همین فضا با قالب کوتاه کار کنم به همین دلیل هم با آقای لقمانیان صحبت کردم.

وی ادامه داد: لقمانیان هم سابقه کار عروسکی دارد و در رشته‌های مختلف این حوزه فعالیت کرده است و هم تجربه‌ای موفق در کار کوتاه عروسکی در فضای مجازی داشته است. برای همین با هم صحبت کردیم تا ببینیم چه طراحی می‌توانیم داشته باشیم که مجموعه ما هم تلویزیونی باشد و هم در آیتم‌های کوتاه تولید شود و به آنچه در ذهن ما می‌گذشت نزدیک باشد.

ابوالحسنی در بخش دیگری از همین نشست درباره تاثیر فشارهایی که پیش از این روی «دیرین دیرین» بود و احتمالاً «شوخی شوخی» به‌واسطه رویکرد انتقادی‌اش با آن مواجه می‌شد هم بیان کرد: اینها خیلی مهم نیست، اگر ما بخواهیم به این حرف‌ها گوش کنیم نباید اصلاً کار بسازیم! مهم این است که چیزی را که به نظر خودمان درست است بیان کنیم. یعنی اول باور داشته باشیم که حرفی درست است و بعد آن را بیان کنیم.

وی با تاکید بر اینکه کار فرمایشی نمی‌سازد اظهار کرد: در خود «دیرین دیرین» به تیم می‌گوییم اول خودمان باید به این باور برسیم که دغدغه‌ای درست است و بعد آن را بیان کنیم. لازم است که در کارها رضایت مردم را جلب کنیم (در کاری مثل دیرین دیرین) مدیری بالای سر ما نیست که بخواهیم نظر او را تامین کنیم و بودجه‌ای از او دریافت کنیم. اینجا (در شوخی شوخی) هم همین دیدگاه را داریم و می‌گوییم حرفی را می‌زنیم که مردم دوست دارند. خود ما هم باور داشته‌ایم که دغدغه‌های درستی داریم.

مشروح گفتگوی خبرگزاری مهر با عوامل مجموعه نوروزی «شوخی‌شوخی» به‌زودی منتشر خواهد شد.

کد خبر 5176794 عطیه موذن

منبع: مهر

کلیدواژه: دیرین دیرین محمد ابوالحسنی شبکه سه سیما محمد ابوالحسنی تئاتر ایران فیلم سینمایی نوروز ۱۴۰۰ فیلم بازی در نوروز 1400 موسیقی نواحی موسیقی ایرانی روز ملی هنرهای نمایشی نماهنگ دیرین دیرین درگذشت چهره ها هنرمندان تئاتر برنامه تلویزیونی موزه سینما دیرین دیرین شوخی شوخی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۱۵۸۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوخی گل آقا با امام خمینی (ره) + فیلم

کیومرث صابری فومنی (گل‌آقا) به دیدار حضرت امام رفتند و امام سه بار از کیسه‌ای یک قرانی به گل‌آقا سکه دادند. زمانی که گل‌آقا دید سکه یک ریالی است گفت: قربان امام‏مان بروم. ماشاء‏الله آن‏قدر ول‏خرج هستند که ورشکسته نشوند خوب است؛ که ایشان به شدت خندیدند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • شوخی گل آقا با امام خمینی (ره) + فیلم
  • درددل‌هایی از جنس کارگری؛ دستانی که پاکیزگی را به شهر هدیه می‌دهند
  • حرف‌های سلمان نون خ با مردم در ساختمان صدا و سیما |‌ ویدئو
  • درددل‌هایی از جنس کارگری؛ دستانی که پاکیزگی را به شهر هدیه می‌کنند
  • زنده یاد آتیلا پسیانی خالق خاطرات دهه شصتی‌ها بود
  • بازیگران «نون خ 5» با مخاطبان گفتگو کردند
  • هشدار ناجی بارسا: ما باید زیاد گل بزنیم!
  • واکنش وحید شمسایی به شوخی سریال «نون خ ۵» +فیلم
  • حاجی می‌گفت: می‌توانیم چند بار اسراییل را شخم بزنیم
  • «پائز»: می‌خواهیم بهترین اتفاق را برای والیبال ایران رقم بزنیم