Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله عبادی با اشاره به عقب ماندگی پروژه های راه‌سازی خراسان جنوبی، گفت: راه‌های ترانزیتی استان و سایر پروژه ها باید مورد توجه مسئولین وزارتخانه قرار گیرد و خیلی زودتر به سرانجام رسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، آیت الله «سید علیرضا عبادی» امروز (۸ فروردین) در دیدار نوروزی با مدیران کل راه و شهرسازی و بنیاد مستعضفان در خراسان جنوبی ضمن تبریک سال جدید و فرارسیدن میلاد حضرت مهدی (عج)، گفت: استان خراسان جنوبی با وجود جمعیت پایین، اما راه‌های مواصلاتی زیادی دارد، و با عقب ماندگی هایی رو برو است، راه مواصلاتی بیرجند_قاین باید خیلی زودتر از اینها به سرانجام می رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: راه‌های ترانزیتی که در خراسان جنوبی وجود دارد، باید مورد توجه مسئولین وزارتخانه قرار گیرد، چندی پیش که تصادفی در یکی از این مسیرها صورت گرفته بود، می گفتند این راه روستایی است اما استفاده ترانزیتی می شود؛ خیلی از پروژه ها در استان نسبت به سایر استان ها عقب مانده است که با توجه به جدیتی که در شما(مدیرکل راه و شهرسازی استان) وجود دارد باید به صورت مستند و مستدل از مقامات بالایی مطالبه کنید.

 

آیت الله عبادی یادآور شد: در این هشت سال اخیر مسکن آسیب های فراوانی دید و برای مردم مشکلات زیادی ایجاد شد، آن وزیری هم که بعد از ۶ سال از وزارت خانه می رود می‌گوید من افتخار می‌کنم که یک مسکن هم نساختم، نتیجه‌اش همین می شود، پس آن وزارت خانه برای چه بود؟

 

وی در ادامه افزود: مسکن به معنی جایی است که انسان در آنجا سکون پیدا می‌کند و پس از درگیری های که یک انسان در جامعه و کارش وجود دارد، روان و اعصابش را در خانه آرامش می دهد، اما در شهر بیرجند برخی از ساختمان سازی باعث برهم ریختن آرامش مردم شده است و دلیل آن این است که وسط کوچه ها و بین خانه ها یک یا دو طبقه؛ برج می سازند، برج ساختن ایرادی ندارد، اما بالای خانه مردم که نمی شود.

 

امام جمعه بیرجند تصریح کرد: بخش عظیمی از شهر بیرجند بعد از انقلاب ساخته شده است، باید بخشی از شهر برای برج سازی پیش بینی میشد و بخشی برای خانه های یک طبقه، کسی نیست برای این خلاف های صورت گرفته مسئولیت قبول کند، وقتی هم فردی سازنده خلاف قانون عمل می‌کند شهرداری پولش را می‌گیرد، هنگامی هم که زلزله صورت گیرد، باعث خسارت زدن به همه می شود.

 

آیت الله عبادی در ادامه افزود: با این شیوه ساخت و ساز وقتی تصویر هوایی بیرجند را نشان می دهد آدم خجالت می کشد این نوع شهرسازی را می بیند، برخی ساختمان های بلندی که بنا می‌شود، باعث ضرر خانه های بقیه شده، از طرفی آرامش اعضای خانه را از بین برده و بر خانه ها اشراف پیدا می‌کنند.

 

وی گفت: در تهران در شهرکی زندگی می‌کردیم به نام شهرک امیرالمومنین(علیه السلام)، با وجودی که برج سازی شده بود، اما حفاظ، نور و فرهنگ مسلمانی بسیار رعایت شده بود.

 

نماینده مقام معظم رهبری در ادامه بیان کرد: اگر می خواهند برج بسازند، با یک شیوه مشخص و در یک مکان مشخص ساخته شود، نه اینکه امروز حرف اول و آخر هر خلافی را پول می زند، هر کس پول داشته باشد می‌تواند هر کاری بکند این که نشد شهرسازی، صدای هیچ کس هم به هیچ جا نمی رسد چرا که پول ندارند، بی تفاوتی نسبت به درد مردم درست نیست.

 

آیت الله عبادی اظهار کرد: چرا هنگامیکه شهرسازی انجام می شود، دقت نمی شود و کوچه ها را به نحوی می سازند که حتی مردم برای امور و مرور دچار مشکل می شوند، شهرداری با کمیسیون هایی که تشکیل می دهد، جلوی جرم و خلاف را نمی گیرد، بلکه با اشکال مختلف کار هموار می کند.

 

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی در بخش دیگری از سخنان خود به جایگاه بنیاد مستضعفان اشاره کرد و گفت: در زمان مدیریت سابق بنیاد مستضعفان در خراسان جنوبی بارها تذکراتی داده شد، چرا اطلاع رسانی هایی درستی صورت نمی گیرد و باعث تبلیغات سوء میشوند، که مدیران استانی مشکل را در مقامات بالادستی می دانستند، اما در سال اخیر، با حضور آقای فتاح در بنیاد مستضعفان، آقای بختیاری در کمیته امداد و آقای مخبر در ستاد اجرایی فرمان امام(ره) بخش عظیمی از باری که بر روی قشر کم درآمد تحمیل شده بود را به دوش گرفتند و وارد میدان خدمت رسانی شدند و به یاری مردم شتافتند.

 

وی در ادامه افزود: البته کمک رسانی بسیج و گروه های مردمی به اقشار آسیب پذیر جامعه در نوع خود بسیار شایسته بود.

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی در پایان با اشاره به اینکه مدیران استانی(دستگاه های یاد شده) همواره باید اطلاع رسانی های اقدامات صورت گرفته خود را به مردم را داشته باشند، خاطر نشان کرد: خدا به مسئولین توفیقی داده که در این مقطع که کار اقتصادی، جهاد و فرهنگ است، مشکل مردم را حل کنند.

 

 

پایان پیام/375

منبع: شبستان

کلیدواژه: راه های ترانزیتی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی مطالبه مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی خراسان جنوبی آیت الله عبادی پروژه ها خانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۱۶۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرونده معاون امر به معروف و نهی از منکر استان خوزستان شفاف‌سازی شود

بسیج دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز طی نامه‌ای خطاب به حجت الاسلام محسنی اژه‌ای با اشاره به پرونده معاون امر به معروف و نهی از منکر استان خوزستان خواستار شفاف سازی این پرونده شد.

به گزارش خبرنگار استان‌ها خبرگزاری دانشجو، بسیج دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز طی نامه‌ای خطاب به حجت الاسلام محسنی اژه‌ای با اشاره به پرونده معاون امر به معروف و نهی از منکر استان خوزستان خواستار شفاف سازی این پرونده شد.

 

بسمه تعالی
«ای اهل ایمان همواره در همه امور قیام کننده برای خدا و گواهان به عدل و داد باشید و نباید دشمنی با گروهی شما را بر آن دارد که عدالت نورزید؛ عدالت کنید که آن به پرهیزکاری نزدیک‌تر است و از خدا پروا کنید؛ زیرا خدا به آنچه انجام میدهید آگاه است.» سوره مبارکه مائده _ آیه ۸

جناب حجت الاسلام و المسلمین محسنی‌اژه‌ای
رئیس محترم قوه قضائیه
سلام علیکم

با سلام و صلوات بر نبی مکرم اسلام و خاندان پاک و مطهر ایشان؛ اکنون که این مرقومه نگاشته می‌شود چند روز از انتشار خبر محکومیت حجت الاسلام ‎محسن ریسمان‌سنج معاون مطالبه‌گری ستاد امر به معروف و نهی ازمنکر خوزستان به شش ماه حبس، به اتهام نشر اکاذیب می گذرد.

بنا بر پیگیری ها و بررسی های انجام شده در بحبوحه ماجرای میدان میوه و تره‌بار الغدیر اهواز، یک صفحه در شبکه مجازی اظهارات و ادعاهایی را علیه چندین نفر مرتبط با این پرونده مطرح می کند که منجر به شکایت افراد مذکور می شود در ادامه فردی مسئولیت انتشار این اخبار و ادعاها را برعهده می گیرد اما دستگاه قضایی به استناد استعلام گرفته شده از پلیس فتا، ایشان را به اتهام نشر اکاذیب به شش ماه حبس محکوم می کند...
اما بعد..

جناب آقای اژه‌ای 
با توجه به جایگاه حقوقی جناب آقای ریسمان سنج در ستاد امر به معروف و نهی از منکر و پیگیری های موثر ایشان در موضوعات گوناگون مانند: اعتراضات کارگری هفت تپه و چندین پرونده مطالبه گری دیگر، در غیاب رسانه های رسمی دستگاه قضای خوزستان جهت تنویر افکار عمومی و تاریک بودن ابعاد پرونده، حاشیه های ایجاد شده اذهان عمومی را مشوش کرده، روح مطالبه گران دلسوز انقلاب را آزرده، فلذا دانشجویان بسیجی استان خوزستان به جهت شفاف شدن موضوع و در راستای جهاد تبیین که در اندیشه مقام معظم رهبری یک واجب قطعی و فوری است، جهت رفع هرگونه نگرانی در ارتباط با تضییع حق ایشان، بررسی مجدد پرونده و دستور عاجل جهت پیگیری موارد ذیل را خواستارند:

۱) اطمینان و رفع شک و شبهه در ارتباط با تسویه حساب و تضعیف جریان مطالبه گر دلسوز انقلاب  

۲) شفاف سازی پرونده و تنویر افکار عمومی توسط رسانه‌های ذی صلاح دستگاه قوه قضاییه، جهت جلوگیری از سوء برداشت‌ها

۳) در صورت امکان بررسی مجدد پرونده توسط شعب دیگر دادگاه ویژه روحانیت و اجازه درخواست اعاده دادرسی به ایشان

والسلام علی من اتبع الهدی

دیگر خبرها

  • ۶ کیلومتر باند دوم محور نهبندان - زابل زیربار ترافیک رفت
  • آماده سازی شبکه های آبرسانی البرز برای ورود به تابستان ۱۴۰۳
  • بازدید معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی از پروژه جداره‌سازی خانه گردشگری ارومیه
  • پرونده معاون امر به معروف و نهی از منکر استان خوزستان شفاف‌سازی شود
  • لزوم ترویج و بهره مندی از آثار استاد مطهری در مراکز علمی و فرهنگی
  • اجرای طرح ملی ورزش با مردم در خراسان جنوبی
  • همه ۲۵ شهر خراسان شمالی به طرح ملی جی نف متصل می‌شود
  • عملیات روسازی و ریل گذاری ۷۰ کیلومتر از پروژه راه آهن خراسان جنوبی
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • مردم باید ثمره کلنگ زنی ها را ببینند/ لزوم تحقق پروژه ها