Web Analytics Made Easy - Statcounter

 روح الله حسینی به خبرنگار ایرنا گفت : به جز سینوفارم، واکسن دیگری به پاکبانان تزریق نشده است. 

پیش‌از این، برخی کاربران فضای مجازی با طرح این پرسش که پاکبانان شیراز چه واکسنی دریافت کردند موضوع واکسن کوبایی و احتمال آزمایش این واکسن روی پاکبانان را مطرح کرده بودند. 

سخنگوی سازمان غذا و دارو پیشتر درباره آخرین وضعیت محموله واکسن سینوفارم اهدایی کشور چین گفت: این واکسن در سازمان غذا و دارو تأییدیه مصرف اضطراری را دریافت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کیانوش جهانپور  افزود: پیش از این مجوز ورود و مصرف اضطراری مشروط این واکسن توسط سازمان غذا و دارو صادر شده بود. 

جهانپور گفت: مجوز مصرف اضطراری واکسن سینوفارم پیش از این حداقل در ۳۳ کشور دنیا صادر شده و مصرف آن در کشور سازنده و دهها کشور دیگر آغاز شده است.

وی تصریح کرد: پس از تکمیل اطلاعات و مستندات فنی و بررسی آن در سازمان غذا و دارو، مجوز مصرف اضطراری آن در کشور صادر شده و در حال حاضر برای توزیع و تلقیح آن منعی وجود ندارد.

دانشگاه علوم پزشکی شیراز طرح واکسن پاکبانان را سوم فروردین برای یک هزار تن از این نیروهای حافظ بهداشت در شیراز کلید زد.

معاون دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این زمینه گفت : با توجه به ماهیت شغلی پاکبانان و مواجهه آنان با زباله ها و پسماندهای عفونی، برای پیشگیری از ابتلای این قشر زحمتکش به بیماری کووید۱۹، تزریق واکسن علیه کروناویروس برای گروه پرخطر در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی شیراز قرار گرفت که در مرحله نخست، هزار پاکبان شهرداری شیراز که براساس سن و بیماری زمینه ای اولویت بندی شدند، واکسینه می شوند.

برچسب‌ها ویروس کرونا شیراز دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز واکسن کرونا پاکبان شهرداری شیراز بهداشت و سلامت فارس پروندهٔ خبری واکسن کرونا، از نظریه تا عمل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا شیراز دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز ویروس کرونا شیراز دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز واکسن کرونا پاکبان شهرداری شیراز بهداشت و سلامت فارس اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۱۶۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درآمد ۱۰۰۰ میلیاردی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از گردشگری سلامت در ۱۴۰۲

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در سال گذشته ۸۲ هزار و ۵۲۴ بیمار خارجی در مشهد ویزیت کرده‌ایم که بابت آنها حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان درآمد داشته‌ایم.

داوود خوش‌شکن افزود: بیشترین بیماران را بیمارستان‌های رضوی، چشم‌بینا، امام رضا (ع)، خاتم و قائم ویزیت کرده‌اند. بیماری‌های ارتوپدی و تروما، زنان و زایمان، بیماری‌های چشمی، بیماری‌های قبلی، اورلوژی و جراحی‌های عمومی به ترتیب مورد اولویت گردشگران سلامت در مشهد بوده است.

مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: البته در مشهد بیماران افغانستانی زیادی داریم که مدرک تبعیت کشور را ندارند، از همین رو این بیماران را گردشگر سلامت محسوب می‌کنیم. به همین دلیل مراجعه به بخش ارتوپدی و تروما بالا است. البته تعرفه‌ای که از این نوع بیماران دریافت می‌کنیم، تعرفه گردشگری است.

خوش‌شکن افزود: در سال گذشته از ۹۵ ملیت در مشهد بیمار داشتیم که نسبت به سال ۱۴۰۱ پیشرفت بیشتری داشته است. بیشترین بیماران ما از کشور‌های افغانستان، عراق، ترکمنستان، بحرین، تاجیسکتان، کویت و عربستان سعودی بوده است. رشد بیماران ترکمنستان بسیار چشمگیر بوده است.

وی در خصوص جایگاه دانشگاه علوم پزشکی مشهد در جذب گردشگران سلامت در کشور گفت: مشهد رتبه نخست جذب بیماران خارجی در کشور را دارد. پس از مشهد شهر‌های قم، کرمان، اصفهان و شیراز در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

 

 

دیگر خبرها

  • جدیدترین نتایج اعتباربخشی دانشکده‌های پزشکی کشور اعلام شد
  • تغییر رئیس مرکز آمار ایران
  • وضعیت بلاتکلیف بیمارستان مهرگان مشهد
  • درآمد ۱۰۰۰ میلیاردی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از گردشگری سلامت در ۱۴۰۲
  • تسریع در اجرای قانون جوانی جمعیت نیازمند همراهی جدی دستگاه‌هاست
  • کمبود بیش از ۳۰۰۰۰ کمک‌پرستار در کشور
  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از بیماران مبتلا به به سلیاک
  • رفع چالش‌های حوزه سلامت اولویت مسئولان باشد
  • حل بحران سالمندی جمعیت، عزم ملی را می‌طلبد
  • تحریم ورود واکسن توسط مدعیان آزادی و حقوق بشر/ مرجعیت علمی الویت وزارت علوم