Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@22:02:03 GMT

شروع طرح شهید لاجوردی در زندان‌های فارس

تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۱۶۶۱۳

شروع طرح شهید لاجوردی در زندان‌های فارس

ایسنا/فارس با هدف توسعه مشارکت‌های مردمی برای اصلاح و بازاجتماعی شدن مجرمان و حمایت از خانواده زندانیان با حضور دبیر شورای راهبری ملی طرح شهید لاجوردی در سازمان زندان‌ها و مدیرکل زندان‌های فارس، اجرای این طرح جهادی در زندانهای فارس شروع شد.

دبیر شورای راهبری ملی طرح شهید لاجوردی در سازمان زندان‌ها در حاشیه آغاز به کار این طرح در شیراز بیان کرد: ما باید به صورت «کدپستی به کدپستی» به رفع نیازهای جامعه بپردازیم؛ یعنی مشکلات تمام افراد محله‌های شهر خود را بدانیم و برای هر کدام از آنها راهکار ارائه دهیم کار اجتماعی به معنای کار محله‌محور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا به نقل از سازمان زندان‌های فارس، حسین یکتا، با تبیین ماهیت و اهداف این طرح جهادی کشوری در زندان‌ها، حرکت در راستای اجرای شاخ‌ های طرح تحولی قوه قضائیه را مورد تأکید قرار داد و گفت: کلیت طرح تحولی قوه قضائیه ۲ رکن دارد؛ فناوری اطلاعات(it) و کارمردمی و مشارکت بیشتر مردم در امور است و این طرح در راستای سیاست‌های تحولی قوه قضائیه در زندان‌های کشور در حال اجرا است.

او افزود: از برنامه‌های این طرح، دعوت از اندیشکده‌ها و پژوهشکده‌های قوه قضائیه و کمک به پژوهش در زندان‌ها در راستای اجرای نتایج بهتر  در این طرح است.

دبیر شورای راهبری ملی طرح شهید لاجوردی در سازمان زندان‌ها اظهار کرد: اولویت اصلی در فرآیندها، تدوین امور فرهنگی و تربیتی، ترویج فرهنگ کتابخوانی و توجه به سیره شهدا است که با حضور طلاب، روانشناسان، مددکاران، نیروهای انقلابی، جهادی و اندیشمندان اجتماعی در داخل زندان ها و زندگی با زندانیان اثرگذار خواهد بود.

یکتا اضافه کرد: بحث فضاسازی زندان‌ها به منظور ایجاد روحیه نشاط و شادی در بین زندانیان، توجه به ورزش با هدف سلامتی و تندرستی، انتقال دانش‌ها، کارآفرینی پایدار در درون و بیرون زندان در راستای گره گشایی مشکلات زندانیان و خانواده‌های آنان در این طرح مدنظر قرار دارد.

او با اشاره به نقش گروه‌های مردمی و جهادی در اجرای این طرح و ظرفیت استان فارس در این خصوص گفت: استان فارس از ظرفیت‌های بالقوه‌ای در حوزه خیرین در حوزه‌های مختلف برخوردار است و طی جلسه‌ای که با استانداری فارس برگزار شد همت ظرفیت‌های مردمی موجود، هدفمند و متمرکز می‌شوند.

دبیر شورای راهبری ملی طرح شهید لاجوردی در سازمان زندان‌ها خاطرنشان کذد: ما به گونه‌ای عمل می‌کنیم که زندانی را هوشمند و تمام رفتارش را مدیریت کنیم و آزادسازی زندانیان، بر مبنای رفتار آنان انجام می‌شود.

مدیرکل زندان‌های فارس نیز در این جلسه به بیان گزارشی از اقدامات گروه‌های جهادی و مردمی در زندان‌های استان با همکاری بسیج حقوقدانان، جامعه پزشکی و سپاه فجر استان پرداخت و گفت: در سال ۱۳۹۹ تعداد ۱۳۱ گروه جهادی شامل پزشکان، دندانپزشکان، هنرمندان، روحانیون و گروه‌های خیرین در زمینه‌های حمایتی، عمرانی و مشاوره‌های حقوقی در زندان‌های استان خدمات قابل توجه در حوزه‌های مختلف ارائه کردند.

اسحاق ابراهیمی افزود: در طرح سردار شهید سلیمانی، تعداد ۳۱۳ نفر زندانی غیرعمد از زندان آزاد شده و از این تعداد ۲۶۷نفر غیرعمد و ۴۶ نفر عمد است و از ورود ۱۳۰نفر به زندان جلوگیری شد.

او اضافه کرد: تعداد ۴۷۸زندانیان جرائم غیرعمد توسط ستاد دیه از زندان‌های استان آزاد شده‌اند.

مدیرکل زندان‌های فارس افزود: با استفاده از ظرفیت خیرین و گروه‌های جهادی موفق به آزادی ۸۰۱نفر از زندانیان جرایم عمد شدیم که به دلیل رد مال یا دیه در زندان به سر می‌بردند و حبس آنان در سال‌های گذشته به پایان رسیده بود.

ابراهیمی گفت: حدود ۷۰۰۰بسته معیشتی و نوشت افزار و بسته‌های بهداشتی توسط خیرین و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و انجمن حمایت از زندانیان در سطح استان بین خانواده زندانیان توزیع شد.

او ادامه داد: با همت خیرین، تعداد ۴۱۰۰جلد کتاب و قرآن و ۹۰عدد قلم قرآنی به کتابخانه زندان ها اهداء شد.

مدیرکل زندان‌های فارس یادآور شد: تعداد ۵۲۰نفر از زندانیان توسط پزشکان جهادی و ۱۲۷۰نفر توسط دندانپزشکان ویزیت و مورد معاینه و درمان قرار گرفتند و تعداد ۳۶۰۰نفر از زندانیان نیز خدمات مشاوره حقوقی و قضائی دریافت کردند.

ابراهیمی گفت: در راستای توانمندسازی و اشتغال به کار زندانیان و اشتغال ۵۰درصدی زندانیان، ۵۴ درصد زندانیان استان در کارگاه‌های درون و بیرون زندان مشغول به کار شده اند و تعداد ۱۸۰۰نفر از این افراد در کارگاه‌های بیرون از زندان مشغول هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی شهید لاجوردی سازمان زندان ها استانداری فارس بسیج حقوق دانان سپاه فجر مدیرکل زندان های فارس زندان ها قوه قضائیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۱۶۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلم تراز در جمهوری اسلامی باید روحیه انقلابی و جهادی داشته باشد

ایسنا/تهران امام جمعه شهرستان شهریار گفت: معلم تراز در جمهوری اسلامی باید روحیه انقلابی و جهادی، ولایتمداری، آرمان خواهی، خودسازی، تولید فکر و توانایی تبدیل تهدید به فرصت را داشته باشد که باید بدانیم معلم تراز در انقلاب اسلامی علامه شهید مرتضی مطهری است.

حجت الاسلام والمسلمین سید حسین حسینی نوری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اظهار کرد: ۱۲ اردیبهشت ماه شهادت علامه مرتضی مطهری و روز معلم نامگذاری شده است. شهید مطهری فقط یک فرد نبود. بلکه یک مکتب، گفتمان و جریان بود برای همین است که دشمن این شخصیت گرانقدر را ترور کرد. 

وی در ادامه افزود: دلیل تبدیل این عالم بزرگ به مغز متفکر جهان اسلام تقوا، تلکیف‌مداری و تکلیف‌شناسی، اسلام‌شناسی و پایبندی به اسلام، موقعیت‌شناسی و میدان‌شناسی ایشان بود. 

حجت‌الاسلام حسینی نوری با اشاره به روز کارگر و دیدار اخیر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) با این عزیزان اظهار کرد: فرق بین ما و دیگر نظام‌های دنیا این است که آن‌ها کارگر را به عنوان یک ماشین کار تصور می‌کنند اما در اسلام نفس کار ارزشمند است و اگر کسی در مسیر کار شرافتمندانه و به دست آوردن رزق و روزی حلال جان خود را از دست دهد، ارزش یک شهید را دارد.

امام جمعه شهرستان شهریار با اشاره به روز شوراها خاطرنشان کرد: ۹ اردیبهشت ماه روز شوراها است. اسلام اهمیت زیادی به امر شورا و مشورت قائل شده است و عقل جمعی را برتر از عقل فردی می‌داند. از وظایف مهم شورا در شهر، انتخاب شهردار، نظارت، پژوهش، برنامه ریزی و تصویب بودجه، ارائه خدمت به مردم و نظارت بر عملکرد شهردار و شهرداری‌ها است.

وی در پایان افزود: متاسفانه در کشور ما برخی از شوراها با اهداف اصلی و قانونی خودشان فاصله دارند و سیاست زده شده اند که باید از این فضا خارج شده و خدمات بهتری به مردم ارائه دهند. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آزادی ۱۸ زندانی سبزواری در پویش ملی «نذر هشتم»
  • شهادت اسیر فلسطینی ۱۰ روز بعد از بازداشت توسط نظامیان صهیونیست
  • دیدار چهره به چهره رییس دادگستری شهرستان کوهبنان با زندانیان
  • کمک میلیاردی خیران برای آزادی زندانیان غیر عمد
  • ۲۷۴ زندانی ندامتگاه قزلحصار با پابند الکترونیکی خارج از زندان هستند
  • آزادی زندانی بدهی مالی توسط پزشک یاسوجی
  • زندانیان ونزوئلا در تلاش برای فرار از زندان از ایستگاه پلیس سر در آوردند (فیلم)
  • شهید مهدی شاه آبادی نمونه مدیر جهادی دهه ۶۰ + فیلم
  • معلم تراز در جمهوری اسلامی باید روحیه انقلابی و جهادی داشته باشد
  • فیلم/ نقشه فراری که زندانیان را به مقر پلیس رساند