Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از این خبرگزاری آمریکایی، «احسان عبدالجبار» وزیر نفت عراق دیروز شنبه در گفت‌وگویی تلویزیونی اعلام کرد: عراق در حال بحث برای توافق با توتال، غول عظیم نفتی، برای ساخت تاسیسات بزرگ زیربنایی و توسعه میدان های نفتی و تولید گاز است.

وی افزود: «انتظار داریم این توافق تا پیش از ماه ژوئیه (خرداد و تیر) نهایی شود».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفته می شود رابطه با توتال با هدف کاهش استفاده از سوخت ها برپایه کربن است.

وزیر نفت عراق در ادامه گفت و گوی تلویزیونی خود ضمن عظیم خواندن این توافق، حجم سرمایه گذاری را بیش از هفت میلیارد دلار اعلام کرد.

عبدالجبار تاکید کرد: شرایط از جمله تصمیم های سیاسی و دولتی برای یک مدل اقتصادی که حامی حقوق طرفین باشد در نظر گرفته شده است.

عراق از ماه ژانویه (دی و بهمن)، تفاهم نامه ای با «پاتریک پویان» مدیر عامل شرکت توتال در مورد استخراج گاز طبیعی، انرژی پاک و زیرساخت ها امضا کرد. گفت وگوها میان عراق و توتال برای اولین بار در ماه اکتبر سال گذشته میلادی (مهر ۹۹) گزارش شد.

وزیر نفت عراق خاطرنشان کرد که کشورش در سال ۲۰۲۱ میلادی واردات بنزین و گازوئیل را ۵۰درصد و در سال آینده ۹۰ درصد کاهش می دهد. وی گفت عراق برای حمایت از تولید برق به حجم بسیار محدودی از واردات گازوئیل نیاز دارد.

عبدالجبار در این گفت و گوی تلویزیونی همچنین اعلام کرد: عراق اکنون از ایران گاز خریداری می کند و در تلاش است تا واردات را از قطر، قزاقستان و سایر تولیدکنندگان تنوع بخشد.

برچسب‌ها پالایشگاه نفت توتال عراق

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پالایشگاه نفت توتال عراق پالایشگاه نفت توتال عراق اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۱۶۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) نابودی سیستم موشکی ۱۰۰ میلیون دلاری روسیه در حمله اوکراین

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • سنگ‌اندازی واشنگتن در توافق راهبردی عراق و ترکیه
  • احتمال خروج توتال از پروژه ال‌ان‌جی روسیه
  • (ویدئو) نابودی سیستم موشکی ۱۰۰ میلیون دلاری روسیه در حمله اوکراین
  • رانت ۴ میلیارد دلاری مونتاژکاران؛ التهاب بازار خودرو نخوابید
  • صادرات ۴۸۹ میلیون دلاری نساجی/ واردات به ۲.۲ میلیارد دلار رسید
  • تحریم‌های اروپا علیه روسیه به نفع فروشندگان گاز
  • سرنگونی پهپاد ۳۰ میلیون دلاری آمریکا توسط انصارالله یمن/ حمله موشکی به یک میدان گازی در شمال عراق/ تعویق دیدار بایدن و اردوغان در کاخ سفید/شلیک دو موشک در سواحل یمن به یک کشتی
  • سرنگونی پهپاد 30 میلیون دلاری آمریکا توسط انصارالله یمن/ حمله موشکی به یک میدان گازی در شمال عراق/ تعویق دیدار بایدن و اردوغان در کاخ سفید/شلیک ۲ موشک در سواحل یمن به یک کشتی
  • واردات ۱۴۸ میلیون دلاری قهوه به کشور
  • ببینید | لحظه اصابت موشک ارتش یمن به پهپاد ۳۲ میلیون دلاری آمریکایی