Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، مومنی دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد کشور در سفری ۲ روزه به منطقه آزاد چابهار، بازدید از پروژه‌های زیربنایی و زیرساختی بزرگراهی، صنایع بزرگ فولاد مکُران و پتروشیمی نگین مکُران و شرکت در جلسه شورای اداری و نشست با فعالان اقتصادی منطقه آزاد چابهار را در دستور کار دارد.

چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران و متصل به آبهای آزاد بین المللی در چند سال اخیر با همت دولت تدبیر و امید به گنجی بزرگ برای ایران و کشورهای منطقه تبدیل شده و می تواند برخی کشورهای همسایه و محصور در خشکی را از طریق دریا به دنیا متصل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فراهم شدن زیرساخت‌ها و میلیاردها ریال سرمایه‌گذاری‌های کلان دولت و تاکید رهبر معظم انقلاب بر توسعه سواحل مَکُّران، بندر چابهار را به یکی از مراکز مهم اقتصادی تبدیل کرده بطوریکه هم اینک آماده سرمایه‌گذاری از سوی بخش خصوصی داخلی و خارجی شده و آینده درخشانی را برای سیستان و بلوچستان و استانهای شرقی و جنوب شرقی کشور نوید می‌دهد.

آماده شدن زیربناها در بخش‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی و گردشگری در این بندر زمینه های لازم برای سرمایه گذاری با سود سرشار و بازگشت سریع سرمایه را فراهم کرده است.  

مشارکت در فاز دوم طرح توسعه بندر شهید بهشتی، ساخت ترمینال نفتی و پتروشیمی، ساخت انبار کالاهای خشک، ایجاد مخازن فرآورده‌های نفتی و خوراکی، انبار رو باز و محوطه ترمینال و اسکله مسافری دریایی، مراکز رفاهی و خدماتی، محوطه‌های نگهداری لجستیک کانتینر، کارخانه کشتی سازی و اوراق کشتی، ایجاد مرکز خدمات رسانی به کشتی‌ها (تعمیرات، آذوقه و سوخت رسانی) و ایجاد صنایع کوچک پایین دستی پتروشیمی از جمله فرصت‌های سرمایه گذاری کلان چابهار هستند که نیازمند حضور سرمایه و شرکت‌های بزرگ داخلی است.

ساخت سیلوی غلات، خطوط انتقال فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی، صنایع غذایی مرتبط با صنعت شیلات، صنایع جانبی محصولات کشاورزی، تولید انرژی، صنایع فلزی و فولاد، پردازش مواد معدنی و کانی، ایجاد پایانه ویژه ترانزیت و سواپ فرآورده‌های نفتی، ساخت مجتمع‌های تخصصی و سردخانه‌ای به منظور صادرات و واردات کالای فاسدشدنی، خدمات بانکرینگ، ایجاد مرکز توزیع کالای صادراتی به کشورهای همسایه، مجتمع کارگاهی تعمیرات استراتژیک و غیر استراتژیک، جمع آوری مواد زائد و تصفیه آب کشتی‌ها، ساخت کارخانه آرد و کارخانجات ملزومات بسته بندی و خوراک دام و طیور از دیگر فرصت‌های سرمایه گذاری در بندر چابهار است.

برچسب‌ها حمیدرضا مومنی سیستان و بلوچستان عبدالرحیم کردی چابهار

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حمیدرضا مومنی سیستان و بلوچستان عبدالرحیم کردی حمیدرضا مومنی سیستان و بلوچستان عبدالرحیم کردی چابهار اخبار کنکور سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۱۶۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منطقه ویژه اقتصادی «سهلان» رتبه نخست کشور را کسب کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، در مراسم ویژه ای که برای اختتامیه همایش ملی مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی کشور با حضور خاندوزی وزیر اقتصاد، وحیدی وزیر کشور، عبدالملکی مشاور رئیس جمهور و دبیرشورای عالی مناطق و مدیران عامل، اعضای هیئت مدیره، معاونین و مدیران مناطق آزاد و ویژه در مشهد مقدس در نظر گرفته شده بود، از منطقه ویژه اقتصادی سهلان که توانسته بود رتبه اول در بین مناطق ویژه اقتصادی کشور در کلیه مباحث مطرح شده کسب نماید تجلیل به عمل آمد.

این رتبه با توجه به عملکرد شاخص‌های ارزیابی سال ۱۴۰۲ سازمان‌های مناطق ویژه اقتصادی به منطقه برتر تعلق می‌گیرد.

کد خبر 6091504

دیگر خبرها

  • منطقه ویژه اقتصادی «سهلان» رتبه نخست کشور را کسب کرد
  • ایجاد اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور
  • تصویب سند هوش مصنوعی در کشور به کجا رسید؟
  • بررسی ایجاد پردیس صنایع فرهنگی و خلاق ماکو در نشست با وزیر ارشاد
  • بازدید دبیر شورای‌ عالی مناطق آزاد کشور ازغرفه منطقه آزاد اروند در نمایشگاه ایران اکسپو ۱۴۰۳
  • آغاز همکاری حمل ونقل بین المللی ایران و تاجیکستان از بندر چابهار کلید خورد
  • تسهیل گری برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی از وظایف مناطق آزاد است
  • سفر مشعل المپیک از یونان به فرانسه با کشتی قدیمی+ عکس
  • پیش‌نیازهای تحقق شعار سال در مناطق آزاد
  • ایجاد مرکز عرضه پوشاک حجاب و کالای عفیفانه در تهران