Web Analytics Made Easy - Statcounter

خسرو عمرانی روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: تاکنون شهرستان‌های دیلم، گناوه، بوشهر و دشتستان تحت تاثیر آفت ملخ قرار گرفته‌اند و علاوه بر این شهرستان‌ها عملیات ردیابی و پایش در همه مناطق استان بوشهر در حال انجام است.

وی بیان کرد: با توجه به شرایط جوی دسته‌های ملخ به صورت مداوم در حال جابه جایی هستند و سازمان جهاد کشاورزی عملیات مبارزه را در کانون‌های شناسایی شده انجام می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عمرانی اضافه کرد: با توجه به پوشش گیاهی خشک موجود در منطقه ملخ‌های صحرایی بیشتر به سمت مناطق کوهپایه‌ای دارای پوشش گیاهی پرواز می‌کنند.

 معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: هرچند هنوز ملخ‌های صحرایی مهاجم خسارتی برای مزارع و باغ‌های استان بوشهر نداشته‌اند اما در صورت تخم ریزی و ظاهر شدن پوره‌ها امکان بروز خسارت وجود دارد.

وی ادامه داد: سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر ۳۰ هزار تن سم، ۱۰۰ دستگاه سمپاش و ۶۰ اکیپ ردیابی و پایش برای مقابله با آفت ملخ صحرایی تامین کرده‌است.

عمرانی یادآور شد: در نخستین ریزش آفت ملخ صحرایی استان بوشهر در سال زراعی جاری مبارزه در سطح ۱۸۵ هکتار از عرصه‌های استان بوشهر انجام شد و با توجه به مبارزه بموقع و موثر با این آفت، خسارت ناشی از آن در بخش کشاورزی صفر بود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر اضافه کرد: در سال ۹۷، در سطح ۱۰۴ هزار هکتار و در سال ۹۸ نیز ۴۳ هزار هکتار مبارزه با آفت ملخ در استان بوشهر انجام شد.

وی اضافه کرد: ملخ صحرایی از جمله گونه‌های سبزه خوار به شمار می‌رود و اگر به جمعیت طغیانی برسد خطرناک است به همین دلیل کشاورزان در هر منطقه‌ای که جمعیتی از ملخ‌ها را مشاهده کردند، مسئولان جهاد کشاورزی منطقه را برای پایش و سمپاشی با خبر سازند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر عنوان کرد: در زمان حاضر، سازمان خواروبار جهانی (فائو) بیشتر هشدارها را برای استان‌های بوشهر، خوزستان و هرمزگان اعلام کرده‌است که به همین دلیل مدام در حال پایش هستیم تا به محض ورود ملخ پس از شناسایی مناطق ریزش، عملیات مبارزه را آغاز کنیم.

وی ادامه داد: ملخ صحرایی یکی از خطرناکترین آفت‌های نباتی است که هر سال رفتار متفاوتی از خود نشان می‌دهد و باعث غافلگیری می‌شود.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی بوشهر کشاورزی ملخ صحرایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی بوشهر کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی بوشهر کشاورزی ملخ صحرایی اخبار کنکور سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر ملخ صحرایی آفت ملخ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۱۶۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب احداث ۲شهرمولد کشاورزی در بوشهر

ایسنا/بوشهر استاندار بوشهر با اشاره به تصویب احداث دو شهرک مولد کشاورزی به مساحت بیش از ۲ هزار هکتار در استان گفت: در ساخت و اجرای این شهرک‌های مولد و واگذاری اراضی آن به جامعه هدف تسریع شود.

به گزارش ایسنا ، احمد محمدی‌زاده ظهر امروز شنبه در جلسه شهر مولد استان بوشهر با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اجرایی‌شدن نخستین شهر مولد کشاورزی استان بوشهر گفت: ایجاد زیرساخت‌های لازم در این شهر مولد در دستور قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در استان بوشهراحداث 2 شهر مولد مصوب شده است، گفت: شهرک مولد اول نهایی شده و حدفاصل دلوار تنگستان و بوشهر قرار دارد.

استاندار بوشهر شهر مولد یادشده را بنام دلیران تنگستان اعلام و بیان کرد: این شهر در سواحل خلیج‌فارس منطقه دلوار تنگستان قرار دارد و این مجموعه در مساحت 850 هکتار اجرایی شده است.

محمدی‌زاده با تأکید بر تسریع در اجرا این طرح و واگذاری اراضی آن به جامعه هدف گفت: اراضی شهر مولد دلیران تنگستان از اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری به امور اراضی و سپس به شرکت شهرک‌های کشاورزی استان بوشهر منتقل می‌شود.

وی با قدردانی از همکاری دستگاه‌های مختلف اجرایی و نظارتی در اجرایی‌شدن این طرح اضافه‌کرد: در مجموع در 2 شهر مولد کشاورزی استان بوشهر 2 هزار و 50 هکتار زمین مصوب و اجرایی شده است.

استاندار بوشهر با بیان اینکه 850 هکتار اراضی ساحلی استان مربوط به شهر مولد اول و یک‌هزار و 200 هکتار دیگر به شهر مولد دوم اختصاص دارد گفت: شهر مولد کشاورزی دلیران تنگستان با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) اجرایی شده است.

محمدی‌زاده ادامه داد: در شهرهای مولد، زندگی و کار در کنار هم ویژه خانواده‌ها طراحی شده که نقش مهمی در ایجاد اشتغال پایدار جوانان بومی استان بوشهر دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تصویب احداث ۲شهرمولد کشاورزی در بوشهر
  • ۲ شهرک مولد کشاورزی در بوشهر ساخته می‌شود
  • ۳۶۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی ایلام آفت‌زدایی شد
  • سند تک برگ اراضی به کشاورزان بوشهر تحویل داده شد
  • برداشت سه تن زعفران از مزارع لرستان
  • هرس و تکریب نخلستان‌های استان بوشهر با ۹ میلیارد ریال
  • افزایش تولید خرما با گرده افشانی نخیلات در فسا
  • سطح مبارزه علیه آفت سن گندم به یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار رسید
  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد
  • درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی