Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مشهد از سم‌پاشی علیه آفت شته در مزارع گندم و جو این شهرستان با استفاده از پهباد خبر داد.

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی این شهرستان، علی ممیزی با اشاره به اینکه استفاده از پهباد برای سم‌پاشی مزارع علیه آفات یکی از روش‌های نوین سم‌پاشی است، اظهار کرد: با توجه به کنترل هوشمند پهباد، انجام سم‌پاشی  به‌صورت دقیق و یکنواخت انجام می‌شود، به‌طوری‌که این مهم منجر به افزایش بهره‌وری در عملکرد سم‌پاشی و جلوگیری از اتلاف سم ناشی از خطای انسانی در به‌کارگیری ابزار و محدودیت‌های وسایل و ماشین‌آلات می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مشهد ادامه داد: از طرفی چون تراکتور و سم‌پاش در مزرعه تردد نمی‌کند باعث جلوگیری از خسارت رسانیدن به گیاه و  کاهش عملکرد محصول نیز می‌شود.

وی بابیان اینکه پهباد ها به دلیل حرکت پروازی قابل‌ملاحظه قابلیت به‌کارگیری برای سم‌پاشی در نقاط صعب‌العبور را بدون هرگونه محدودیتی دارند، یادآور شد: استفاده از پهباد از بروز بیماری‌های تنفسی و مسمومیت کاربران (کشاورزان) به میزان قابل‌توجهی جلوگیری می‌کند.

ممیزی همچنین در خصوص صرفه‌جویی در مصرف سموم با استفاده از پهباد خاطرنشان کرد:  میزان مصرف محلول سم با پهباد ۱۰ لیتر در هکتار است درصورتی‌که این میزان در سم‌پاشی با توربولاینر به ۲۰۰ لیتر در هکتار و در سایر روش‌های سم‌پاشی حتی به ۴۰۰ لیتر نیز می‌رسد.

رئیس تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مشهد ابراز کرد: سال گذشته نیز مبارزه با آفت سن گندم و جو در سطح ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار  از اراضی کشاورزی مشهد با پهباد سم‌پاشی شد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: پهباد سم پاش گندم و جو علی ممیزی استفاده از پهباد کشاورزی مشهد جهاد کشاورزی سم پاشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۱۶۸۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سمپاشی مزارع گندم ارومیه علیه سن غلات و علفهای هرز

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،   معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در بازدید از مزارع گندم  دهستان مرگور ارومیه گفت: تاکنون  بیش از ۱۸۱۶ هکتار از مزارع ارومیه بر علیه آفت مضر سن غلات و ۶۸۰۰ هکتار علیه علف های هرز سمپاشی انجام شده است.

  علی دیانتی افزود: گندمکاران باتوجه به شرایط آب و هوایی روزهای آتی و احتمال شکل گیری اپیدمی بیماری زنگ و خسارت به محصول گندم، هشدار به مبارزه با این بیماری را جدی بگیرند.

 دیانتی با اشاره به مشاهده علائم اولیه آلودگی بیماری زنگ زرد گندم در برخی از مزارع شهرستان، در خصوص پایش مستمر مزارع و مبارزه با زنگ زرد گندم و سایر بیماری های برگی غلات هشدار داد.

وی ضمن توصیه به کارشناسان پهنه جهت حضور و پایش مستمر مزارع برای کنترل به موقع سن در مرحله مادری تاکید کرد: با توجه به وزش باد و بارندگی روزهای آتی و مرحله حساس رشدی گندم، رصد بیماری های برگی غلات و در صورت تداوم شرایط مساعد، مبارزه با بیماریها با جدیت در دستور کار قرار گیرد.

دیانتی اضافه کرد: کنترل علف های هرز حاشیه مزارع به منظور جلوگیری از ورود به مزارع و کاهش بانک ژنی علف های هرز به کشاورزان آموزش و توصیه شود.

دیگر خبرها

  • سیل و تگرگ، جان مزارع کازرون را گرفت + تصاویر
  • مازندران سالانه ۴۸۰ هزار تن گندم مصرف می کند
  • روند روبه‌رشد تولیدات حوزه کشاورزی لرستان
  • روند رو به رشد تولیدات کشاورزی لرستان
  • ۴۰ درصد مزارع گندم سیستان و بلوچستان برداشت شد
  • سمپاشی مزارع گندم ارومیه علیه سن غلات و علفهای هرز
  • کشاورزان گلستانی آب ماندگی را از سطح مزارع خود خارج کنند
  • خسارت بارش شدید به ۱۴۵ هزار هکتار از مزارع خوزستان
  • خسارت بارش‌های شدید به ۱۴۵ هزار هکتار از مزارع خوزستان
  • افزایش ۱۰ درصدی تولیدات گلخانه‌ای در تایباد