Web Analytics Made Easy - Statcounter

ثبت نقل و انتقال چک‌های جدید در سامانه صیاد از ۵ فروردین‌ماه ۱۴۰۰ اجباری است. این چک‌ها، بدون ثبت در سامانه صیاد، قابلیت پردازش در شبکه بانکی را ندارند و بانک‌ها از پرداخت وجه چک جدید ثبت نشده در سامانه یاد شده، امتناع خواهند کرد.

به گزارش ایران اکونومیست به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، براساس ماده ۲۱ مکرر قانون «اصلاح قانون صدور چک»، چک‌های جدید از طریق ثبت در سامانه صیاد اعتبار خواهند داشت و صادرکننده چک مکلف است اطلاعات تاریخ، مبلغ و هویت ذی‌نفع را علاوه بر درج در برگه چک، در سامانه صیاد نیز وارد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ذی‌نفع چک نیز در زمان تحویل چک جدید، موظف است به سامانه صیاد مراجعه کرده، با کنترل اطلاعات ثبت شده در سامانه با متن برگه چک در اختیار، مراتب تائید دریافت چک را اعلام کند.

همچنین صدور چک‌های جدید در وجه حامل ممنوع بوده و در سامانه صیاد نیز امکان صدور چک در وجه حامل به صورت سیستمی وجود ندارد. در زمان انتقال چک، ظهرنویسی (پشت نویسی) چک در سامانه صیاد انجام می‌پذیرد و دارنده چک نیز چنانچه متمایل به انتقال چک به شخص ثالث باشد، لازم است هویت گیرنده جدید را در سامانه صیاد درج کند.

خاطرنشان می سازد، چک‌های جدید بدون ثبت در سامانه صیاد قابلیت پردازش در شبکه بانکی را ندارند و بانک‌ها از پرداخت وجه چک جدید ثبت نشده در سامانه یاد شده امتناع خواهند کرد.

دسترسی به سامانه صیاد از طریق درگاه‌های بانکی (شامل اینترنت بانک و همراه بانک) و نیز برنامک‌های موبایلی پرداخت فراهم است و هموطنان می‌توانند با مراجعه به تارنمای شرکت شاپرک در بخش برنامک‌های موبایلی برنامک مورد تائید را دانلود کنند.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: سامانه صیاد چک های جدید انتقال چک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۱۶۹۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری صیاد غیر مجاز ماهی توسط یگان حفاظت محیط‌ زیست مسجدسلیمان

مصطفی یوسفی قندعلی رئیس اداره محیط زیست شهرستان مسجدسلیمان گفت: با توجه به شروع فصل ممنوعه درمورخه ۷ اردیبهشت ماه گشت وکنترل آبی یگان حفاظت محیط زیست شهرستان مسجدسلیمان درپشت سد گتوند انجام شد که در این گشت وکنترل موفق به دستگیری ۱صیاد غیر مجاز ماهی همراه با ادوات صید شدند.

او می‌گوید: از اول امسال تاکنون ۵ گروه صیادی غیر مجاز توسط یگان حفاظت محیط‌زیست شهرستان مسجدسلیمان دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.

 یوسفی ادامه داد: از تمام هموطنان عزیز تقاضا داریم با توجه به شروع فصل ممنوعه ماهیگیری و فصل تخم ریزی و زاد آوری ماهیان از صید خودداری نموده و در این خصوص به محیط بانان در این امر خطیر کمک و یاری رسانند.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • پرداخت بیش از ۵.۶ همت تسهیلات ازدواج و فرزند آوری از ابتدای سال تاکنون
  • مهلت ۲ روزه برای اصلاح و تکمیل اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده زمستان ۱۴۰۲
  • دریافت هزار تراکنش حساب، با اینترنت‌بانک تجارت
  • مالیات بر سوداگری، صیاد دلالان نه مردم عادی
  • دستگیری صیاد غیر مجاز ماهی توسط یگان حفاظت محیط‌ زیست مسجدسلیمان
  • تذکر کمیسیون اصل نود به ۴ دستگاه برای پیوستن به سامانه اعتبارسنجی
  • ثبت سفارش کتاب درسی چگونه است؟
  • رونمایی از برات الکترونیکی زنجیره تأمین مالی با حضور وزیر اقتصاد
  • اتصال ۱۷ بانک به سامانه برات الکترونیکی
  • پاکسازی منطقه حفاظت شده تنگ صیاد در چهارمحال و بختیاری