Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-29@18:56:09 GMT

ورود سامانه بارشی جدید به کشور

تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۱۷۰۴۷

ورود سامانه بارشی جدید به کشور

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی جدید به کشور و کاهش شش تا 15 درجه‌ای دمای هوا در برخی مناطق طی هفته جاری خبر داد.

صادق ضیاییان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بر اساس آخرین خروجی مدل‌های هواشناسی امروز (۸ فروردین) در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و نیمه شمالی خراسان رضوی بارش باران همراه با وزش باد و در ارتفاعات بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شدت بارش نیز در شرق مازندران، گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه فردا (۹ فروردین) در برخی از مناطق شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران و شمال خراسان رضوی بارش پراکنده رخ می‌دهد، تصریح کرد: طی این مدت در سایر مناطق کشور آسمانی صاف و جوی آرام حاکم خواهد بود.

ضیاییان ادامه داد: طی روز سه‌شنبه (۱۰ فروردین) برای برخی از مناطق شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان و دامنه‌های زاگرس مرکزی بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود و در سایر مناطق کشور آسمان صاف و آرام است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه طی روز چهارشنبه (۱۱ فروردین) با ورود سامانه بارشی از مرزهای غربی کشور در برخی از مناطق شمال غرب، غرب، سواحل دریای خزر، ارتفاعات البرز مرکزی و دامنه‌های زاگرس مرکزی بارش رخ می‌دهد، گفت: طی روزهای پنجشنبه و جمعه (۱۲ و ۱۳ فروردین) در شمال غرب، سواحل دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، مرکز، دامنه‌های زاگرس مرکزی و ارتفاعات جنوب غرب کشور بارش باران پیش‌بینی می‌شود.

به گفته وی، طی امروز (۸ فروردین) در برخی از مناطق شمال شرق، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، مرکز، شرق و جنوب شرق وزش باد شدید رخ می‌دهد که در برخی از مناطق سبب وقوع گرد و خاک می‌شود.

ضیاییان در ادامه با اشاره به اینکه امروز در شمال غرب، سواحل دریای خزر و دامنه‌های جنوبی البرز دمای هوا بین شش تا ۱۰ درجه سانتی‌گراد کاهش می‌یابد، اظهار کرد: طی دو روز آینده در شمال شرق کشور و در بخش‌هایی از شرق و جنوب شرق کاهش محسوس دما - بین ۱۰ تا ۱۵ درجه سانتی‌گراد - رخ می‌دهد.

وی افزود: امروز (۸ فروردین) دریای خزر و از امروز تا ظهر سه‌شنبه (۱۰ فروردین) خلیج فارس مواج و طوفانی است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده تصریح کرد: آسمان تهران فردا (۹ فروردین) صاف، در بعضی ساعات غبار محلی و با حداقل دمای هفت و حداکثر دمای ۱۶ درجه سانتی‌گراد و طی روز سه‌شنبه (۱۰ فروردین) نیز صاف گاهی همراه با غبار محلی، در بعد ازظهر وزش باد و در اواخر وقت افزایش ابر با حداقل دمای هشت و حداکثر دمای ۱۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

 

لینک کوتاه: asriran.com/003G5j

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: برخی از مناطق شمال برخی از مناطق پیش بینی می شود دریای خزر رخ می دهد طی روز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۱۷۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش باران در ۵ استان کشور طی امروز / سامانه بارشی قوت می‌گیرد

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به بارش باران در پنج استان کشور طی امروز، از تقویت سامانه بارشی طی روز چهارشنبه خبر داد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: امروز در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، فارس، بعضی نقاط کرمان و جنوب یزد، ابرناکی و رگبار پراکنده باران، گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: یکشنبه این شرایط در ارتفاعات کرمان و بعضی مناطق بوشهر و غرب هرمزگان ادامه خواهد داشت و دوشنبه در بیشتر مناطق کشور جوی آرام انتظار می‌رود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: سه‌شنبه سامانه بارشی از غرب کشور وارد و در ایلام کرمانشاه، کردستان، لرستان و جنوب آذربایجان غربی منجر به بارش می‌شود.

ضیائیان ادامه داد: چهارشنبه سامانه بارشی ضمن تقویت، نوار غربی و بخش‌هایی از استان‌های بوشهر و فارس را تحت تأثیر خود قرار خواهد داد و طی سه روز آینده در نوار شرقی کشور ورزش باد شدید پیش بینی می‌شود که در مناطق مستعد موجب خیزش گرد و خاک خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی آسمان اصفهان، صاف، به تدریج قسمتی ابری و گاهی وزش باد شدید با بیشینه ۲۵ و کمینه ۱۰ درجه سانتی‌گراد است و روز یکشنبه، صاف تا کمی ابری و گاهی وزش باد با بیشینه ۲۶ و کمینه ۸ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 748206

دیگر خبرها

  • ورود سامانه بارشی به کشور؛ استان‌های بارانی کدامند؟
  • هشدار به کشاورزان ۳۱ استان با ورود سامانه بارشی جدید
  • هشدار به کشاورزان ۳۱ استان با ورود سامانه بارشی جدید از سه‌شنبه
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور از غرب کشور/ افزایش دما در اغلب مناطق کشور
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور از غرب کشور
  • پیش بینی هواشناسی کشور 8 و 9 اردیبهشت 1403 / ورود سامانه بارشی جدید
  • ورود سامانه بارشی به کشور/ این استان ها منتظر بارندگی باشند
  • هواشناسی؛ سامانه بارشی از سه‌شنبه وارد کشور می شود
  • ورود سامانه بارشی به کشور طی سه‌شنبه
  • بارش باران در ۵ استان کشور طی امروز / سامانه بارشی قوت می‌گیرد