Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-05-07@04:02:59 GMT

سانتوس: داور از من عذرخواهی کرد اما چه فایده؟

تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۱۷۲۳۶

سانتوس: داور از من عذرخواهی کرد اما چه فایده؟

در دیدار شب گذشته پرتغال و صربستان از مرحله مقدماتی جام جهانی 2022، پرتغالی ها برای لحظاتی فکر کردند که به پیروزی رسیده اند، اما داور بدون دسترسی به VAR گل صحیح رونالدو را رد کرد.

به گزارش "ورزش سه"، فرناندو سانتوس، سرمربی تیم ملی پرتغال، پس از تساوی بحث برانگیز 2-2 برابر صربستان در شب گذشته، خواستار استفاده از تکنولوژی خط دروازه در رقابت های بین المللی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دو تیم با تساوی 2-2 به وقت های تلف شده بازی رسیده بودند که کریستیانو رونالدو توانست توپ را از زیر دستان دروازه بان صربستان عبور داده و وارد دروازه کند. مدافع صربستان توپ را از دروازه بیرون کشید اما تصاویر تلویزیونی نشان دادند که توپ پیش از ضربه مدافع کاملا از خط دروازه عبور کرده بود.

 

 

کریس رونالدو که پس از عبور توپ از خط دروازه به شادی با هم تیمی هایش پرداخته بود تنها لحظاتی بعد شاهد دستور داور به ادامه بازی و رد گل خود شد. رونالدو برابر کمک داور بازی که گل را نپذیرفته بود به ادامه شادی خود پرداخت و سپس به تصمیم او اعتراض کرد. با ادامه دار شدن اعتراض کاپیتان پرتغال دریافت یک کارت زرد هم نمک بر زخم CR7 پاشید.

پس از سوت پایان بازی رونالدو که از عصبانیت همچنان برافروخته بود، به نشانه اعتراض بازوبند کاپیتانی خود را بر زمین کوبید و زمین بازی را ترک کرد.

 

فرناندو سانتوس، سرمربی تیم ملی پرتغال، نیز به همین اندازه از تصمیم بحث برانگیز داور ناراضی بود و  خواهان آن شد که تکنولوژی VAR در این رقابت ها نیز به کار گرفته شود. سرمربی پرتغال گفت که عکس العمل رونالدو به دلیل استیصال و یاس و ناامیدی بود که او پس از رد گل صحیح خود تجربه کرد.

 

 

سانتوس گفت: "به من گفتند که او واکنش خوبی نشان نداد. این یاس طبیعی کسانی است که برای پرتغال گل پیروزی می زنند و گل‌شان به حساب نمی آید!"

 

سرمربی پرتغال که چندان تمایلی به ادامه صحبت درباره عکس العمل رونالدو نداشت، در ادامه در مورد لزوم استفاده از تکنولوژی و VAR در رقابت های بین المللی صحبت کرد.

 

 

سانتوس افزود: "داور عذرخواهی کرد و من برای او احترام زیادی قائلم، اما اصلا جایز نیست که در رقابتی مثل این، نه VAR هست و نه تکنولوژی خط دروازه. توپ نیم متر درون دروازه بود، هیچ مانعی بین دروازه بان و خط دروازه نبود. خیلی واضح بود. داور بازی از من عذرخواهی کرد اما این مشکل را حل نمی کند. داوران اشتباه می کنند، آنها انسان هستند، اما این همان چیزی است که VAR به خاطرش به وجود آمده است!"

 

خشم و ناامیدی پرتغالی ها و سرمربی‌شان کاملا قابل درک است چرا که گلی که اگر در هر یک از لیگ های مطرح اروپایی به ثمر می رسید، به کمک تکنولوژی صحیح اعلام می شد، از آنها دریغ شد.

رقابت های مقدماتی جام جهانی بدون استفاده از VAR برگزار می شوند چرا که فیفا تصمیم گرفت به دلیل اینکه در همه کشورها این تکنولوژی هنوز در دسترس نیست، در هیچ کدام از بازی ها از VAR  استفاده نشود.

 

 

 

فرناندو سانتوس (سرمربی) تیم ملی پرتغال کریستیانو رونالدو

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: فرناندو سانتوس سرمربی تیم ملی پرتغال کریستیانو رونالدو خط دروازه رقابت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۱۷۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنجال داوری: گلی که آرسنال خورد درست بود! (عکس)‏

به گزارش ‌‎“‎ورزش سه‎”‎، آرسنال امروز در ورزشگاه خانگی‌اش، ‏استادیوم امارات، در هفته سی و ششم لیگ برتر میزبان بورنموث ‏بود و موفق شد حریف را 3-0 شکست دهد تا دو هفته مانده به ‏پایان فصل خیالش را از بابت صدرنشینی راحت کند. ‏

آرسنال که تیم برتر میدان بود در دقیقه 45 از روی نقطه پنالتی توسط ‏ساکا به گل رسید و در نیمه دوم هم در دقیقه 70 موفق شد با گل ‏تروسار از حریف 2-0 پیش بیفتد. ‏

اما سه دقیقه بعد از گل دوم آرسنال، بورنموث موفق شد توپ را وارد ‏دروازه توپچی‌ها کند و داور بازی، دیوید کوت، در تصمیمی جنجالی ‏این گل را مردود اعلام کرد و وی‌ای‌آر هم تصمیم او را پذیرفت. ‏

بعد از بازی بورنموثی‌ها و هواداران رقبای مستقیم آرسنال به شدت ‏علیه داور و وی‌ای‌آر موضع گرفته و می‌گویند این گل به شکلی ‏نادرست مردود شده است.‏

در دقیقه 73 بعد از یک ارسال به روی دروازه، داوید رایا خروج بدی ‏داشت. توپ دفع شده به کریستی رسید و شوت سرضرب و محکم او ‏به تیر افقی برخورد کرده و برگشت. سمنیو با یک والی این توپ ‏برگشتی را وارد دروازه کرد ولی داور در سوت خود دمید و نشان داد که ‏گل مردود است.

داور می‌گفت پیش از اینکه توپ اول به کریستی برسد سولانکه روی ‏داوید رایا مرتکب خطا شده است. بررسی تصاویر آهسته از زوایای ‏مختلف نشان می‌دهد برخورد خاصی بین سولانه و دروازه‌بان آرسنال ‏اتفاق نیفتاده و تنها در یک زاویه به نظر می‌رسد که بدن این دو ‏لحظه‌ای با هم تماس داشته است. ‏

دیگر خبرها

  • سروش رفیعی: به نظر داور احترام می‌گذارم، بی احتیاطی از من بود؛ از هم تیمی‌ها و کادر فنی عذرخواهی می‌کنم / فیلم
  • کریستیانو رونالدو قهرمانی اسپورتینگ لیسبون در لیگ پرتغال را تبریک گفت + عکس
  • پورموسوی: برخوردها متفاوت است/ داوری نباید شبهه ایجاد کند
  • گل‌های رونالدو به دروازه‌بانان بزرگ فوتبال (فیلم)
  • سرمربی استقلال خوزستان: با نظرات ویسی موافقم
  • گل‌های رونالدو به دروازه‌بانان بزرگ فوتبال؛ از بوفون تا فن در سار / فیلم
  • برد 6 بر صفر النصر در شب درخشان اسطوره
  • رونالدو رکوردها را در عربستان رنده می‌کند!
  • گل اول کریستیانو رونالدو به الوحده روی اشتباه دروازه‌بان (النصر 1-0 الوحده)
  • جنجال داوری: گلی که آرسنال خورد درست بود! (عکس)‏