Web Analytics Made Easy - Statcounter

فدراسیون پزشکی ورزشی که در آستانه المپیک وظایف و مسئولیت‌هایش از اهمیت دوچندانی برخوردار است، علاوه بر مسائل مختلفی نظیر معاینات اختصاصی ورزشکاران، ارائه مشاوره‌های دوپینگ، سرکشی به اردوی رشته‌های المپیکی، انجام معاینات اسکلتی-عضلانی، تکمیل پرونده‌های سلامت ورزشکاران، معاینات قلب و عروقی، مشاوره‌های تغذیه و معاینات اختصاصی زنان ورزشکار را نیز عهده‌دار است و انتظار می رود با برگزاری مجمع انتخاباتی، هرچند دیر اما هرچه بهتر به رفع دغدغه و مسائل ورزشکاران المپیکی اقدام کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آفت فدراسیون پزشکی ورزشی در سال ۹۹

یکی از بزرگترین چالش های فدراسیون پزشکی ورزشی که از آذرماه سال ۹۸ کلید خورد، مدیریت تحت سرپرستی بود و با اتمام دوره ریاست غلامرضا نوروزی، پس از وی مهرزاد خلیلیان و محمد اسد مسجدی به عنوان سرپرست در این فدراسیون طی یک برهه زمانی ۱۳ ماهه فعالیت کردند و در پایان نیز مشخص نشد به چه علت روند برگزاری انتخابات تا این حد طولانی شد!

با اعلام زمان برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون پزشکی ورزشی که پانزدهم دی ماه سال ۹۹ برگزار شد، در نهایت پس از گذشت ۱۳ ماه و ۱۰ روز، یکی از مهم ترین فدراسیون های کشور حدود ۲۰۰ روز قبل از المپیک توکیو، رییس جدید خود را شناخت و غلامرضا نوروزی با ٢٧ رای فعالیت خود را از سر گرفت.

 ششم آبان‌ سال گذشته دوره چهارساله ریاست غلامرضا نوروزی در فدراسیون پزشکی ورزشی به اتمام رسید اما با توجه به اینکه ۱۸ آبان‌ماه سال ۹۴ حکم ریاست او به امضای وزیر وقت ورزش و جوانان رسیده بود تا ۱۸ آبان ۹۸ به طور قانونی ریاست این فدراسیون را عهده‌دار بود و تا ششم آذر سال گذشته که مهرزاد خلیلیان به عنوان سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی از سوی وزیر ورزش و جوانان منصوب شد، به فعالیت خود در این سمت ادامه داد.

۲۶ تیرماه سال ۹۹ نیز وزیر ورزش و جوانان در حکمی محمد اسد مسجدی را به عنوان سرپرست بعدی فدراسیون پزشکی ورزشی منصوب کرد و وی نیز تا زمان برگزاری مجمع انتخاباتی در این سمت مشغول به فعالیت بود.

اقدام ارزشمند تشکیل ستاد مقابله با گسترش کرونا در ورزش

شیوع ویروس کرونا در کشور بار مسئولیت های فدراسیون پزشکی ورزشی را چند برابر کرد و در نهایت تصمیم بر تشکیل ستادی تحت عنوان «ستاد مقابله با گسترش کرونا در ورزش» شد که اعضای اصلی ستاد مقابله با گسترش کرونا در ورزش، شامل مسئولان ارشد وزارت ورزش و جوانان، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و نیز مسئولان فدراسیون پزشکی ورزشی بودند، تا مسائل مربوط به ورزش ایران را در جدال با پیامدهای ناشی از این ویروس پیگیری کرده و در مورد تکلیف رشته‌های ورزشی، تمرینات و مسابقات تصمیم‌گیری کند.

فعالیت این ستاد اما روند سینوسی داشت و در یک مقطع زمانی به صورت مستمر جلساتش برگزار و تصمیمات سریالی را در حوزه فعالیت رشته ها و اماکن ورزشی اتخاذ می کرد، اما در مقطع زمانی نیز به دلیل واگذاری تصمیم گیری ها به شوراهای تامین در استان های مختلف با تعطیلی روبرو و مجددا پس از پیگیری های صورت گرفته جلساتش از سر گرفته شد.

در مجموع اما تشکیل ستاد مقابله با گسترش کرونا در ورزش به فعالیت رشته های ورزشی مختلف نظم خاصی داد و به این مسئله کمک کرد تا ورزش ایران بر اساس برنامه های زمان بندی و طبق پروتکل های بهداشتی تدوین شده فعالیت کند، بنابراین تا زمان شیوع ویروس کرونا در کشور به نظر می رسد تشکیل و فعالیت این ستاد مسئله ضروری است و باید از سوی مسئولان فدراسیون پزشکی ورزشی، وزارت ورزش و جوانان و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به طور جدی مدنظر قرار گیرد.

دوپینگ زیر سایه کرونا؟

یکی از مسائلی که با شیوع ویروس کرونا در مورد عملکرد فدراسیون پزشکی ورزشی و ستاد ملی مبارزه با دوپینگ (نادو) مطرح شد، عدم توجه نسبت به مقوله دوپینگ ورزشکاران آن هم در نزدیکی المپیک توکیو بود، موضوعی که در دو مقطع زمانی به آن پاسخ داده شد. مسجدی، سرپرست وقت فدراسیون در این رابطه به ایسنا گفت: به هیچ وجه چنین رویه‌ای نخواهیم داشت و با شروع لیگ در رشته‌های ورزشی مختلف همانند قبل فعالیت‌ها پیش می‌رود و هیچ چیز متوقف نخواهد شد و مطمئن باشید تست‌های دوپینگ با جدیت هرچه بیش‌تر گرفته خواهد شد. چرا که تست دوپینگ مقوله‌ای نیست که از آن غافل شویم و با قدرت تمام در تمامی رشته‌های ورزشی با دوپینگ مبارزه خواهیم کرد و همانند گذشته با انجام نمونه‌گیری‌های سرزده در لیگ‌ها و مسابقات مختلف فعالیت‌ها را پیش خواهیم برد و چیزی تغییر نخواهد کرد.

همچنین غلامرضا نوروزی، رییس فدراسیون پزشکی ورزشی در پاسخ به اینکه با توجه به بحران کرونا به نظر می رسد مقوله دوپینگ ورزشکاران تحت الشعاع قرار گرفته است، اظهار کرد: دوپینگ مرتبط با برگزاری مسابقات است و امیدوارم با شروع دوباره تمرینات و مسابقات این موضوع نیز مثل گذشته پیگیری شود تا ورزشی پاک و عاری از دوپینگ داشته باشیم.

رشد ۵۰ درصدی هزینه کارت خدمات درمانی ورزشکاران

تعرفه عضویت در کمیته خدمات درمانی فدراسیون پزشکی ورزشی نیز پس از ۱.۵ سال، در مهرماه سال ۹۹ از ۲۰ به ۳۰ هزارتومان افزایش یافت تا رشد ۵۰ درصدی را تجربه کند. تعرفه ای که در سال‌های ۹۵، ۹۶، ۹۷ برای متقاضیان ۱۵ هزار تومان بود و در سال ۹۸ و نیمه اول سال ۹۹ معادل ۲۰ هزار تومان دریافت شد و با تصویب مجمع عمومی فدراسیون پزشکی ورزشی به ۳۰ هزار تومان افزایش یافت تا متقاضیان بتوانند از ۲۵ مهرماه سال جاری با پرداخت ۳۰ هزارتومان به مدت یک سال  از خدمات تخصصی فدراسیون پزشکی ورزشی بهره‌مند شوند.

درآمدها از عرش به فرش

فدراسیون پزشکی ورزشی که به دلیل کسب درآمدهای ناشی از هزینه های درمان ورزشکاران تا پیش از شیوع ویروس کرونا از کسب درآمد مالی مناسبی برخوردار بود، به دلیل محدودیت و تعطیلی ورزش کشور در بخش مسابقات و تمرینات در سال ۹۹ با کاهش شدید درآمدها مواجه شده و بر اساس اعلام مسئولان وزارت ورزش و جوانان، درآمد ناشی از بیمه های خدمات درمانی به یک چهارم در فدراسیون پزشکی ورزشی کاهش یافته و رییس جدید این فدراسیون باید به فکر منابع جدید مالی باشد.

اهداف و برنامه های فدراسیون پزشکی ورزشی

رییس فدراسیون پزشکی ورزشی اعلام کرد که اولویت اصلی این فدراسیون در دوره جدید و به ویژه تا تا المپیک توکیو تامین سلامت ورزشکاران است و مبارزه با دوپینگ همچون گذشته با جدیت دنبال می شود. به گفته وی با توجه به نزدیکی المپیک باید سلامتی ورزشکاران تامین شود و در عین حال سلامت همگانی و عبور از بحران کرونا به طور ویژه مدنظر قرار گیرد چراکه کرونا ممکن است همچنان وجود داشته باشد و به همین دلیل نباید مبارزه با دوپینگ تعطیل و فعالیت های ورزشی به فراموشی سپرده شود.

انتهای پیام

منبع: ساعت24

کلیدواژه: ستاد مقابله با گسترش کرونا در ورزش فدراسیون پزشکی ورزشی شیوع ویروس کرونا غلامرضا نوروزی رشته های ورزشی ورزش و جوانان رشته ها ماه سال سال ۹۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۱۷۵۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی ابعاد سفر گروسی به ایران/ حل چالش موضوع بازرسان/ خنثی‌سازی سیاست هدفمند تبلیغاتی

به گزارش خبرآنلاین به نقل از ایرنا برگزاری اولین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای در شهر اصفهان همزمان با سفر «رافائل گروسی»، مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی به ایران در روزهای ۱۸ و ۱۷ اردیبهشت ماه و همچنین دیدار وی با مقامات کشورمان در تهران از جمله تحولات مهم در روند فعالیت‌های هسته‌ای کشور است که محل بروز دیپلماسی هدفند دولت سیزدهم قرار گرفته است؛ امری که نشان می‌دهد ایران توانسته دیپلماسی هسته‌ای خود با آژانس را همپای سیاست خارجی منطقه ای پیش براند.

قضاوتی که شاید به میزان قابل توجهی حاصل این اتفاق باشد که در طول ماه‌های پس از آغاز نبرد «طوفان الاقصی»، اخبار حوزه دیپلماسی هسته‌ای زیر سایه خبرهای مربوط به اوج گیری تنش سیاسی و نظامی تهران و تل آویو قرار داشته و برای بازتاب در رسانه‌های جهان، کمتر فرصت یافته است. این امر امکانی را برای شماری از محافل غربی-صهیونیستی فراهم کرد تا در ادعایی واهی از کوتاه شدن زمان گریز هسته‌ای ایران سخن بگویند و مدیر کل آژانس را برای پیگیری این اتهام بدون سند، تحت فشار مضاعف قرار دهند. چنانکه آخرین نشست شورای حکام آژانس در اسفندماه سال گذشته به محملی برای تکرار ادعاهای پرشمار علیه ایران تبدیل شد و «گروسی» انتقاداتی را پیرامون چندین مساله اختلافی از حل و فصل نشدن موضوع ۲ مکان ادعایی گرفته تا مجوز بازرسان و ممنوعیت های دوربین های آژانس متوجه تهران کرد.

همکاری بر اساس بیانیه سال ۱۴۰۱

با این وجود، نگاهی به رویکرد مقام‌های ایرانی پیش و پس از تندتر شدن مواضع آژانس، قضاوت درباره سیاست مسالمت‌آمیز تهران در تعامل با مقام‌های این نهاد بین المللی را در بوته آزمون می‌گذارد. این مهم را محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی چند روز پیش مورد توجه قرار داد و سفر قریب‌الوقوع مدیر کل آژانس به ایران را فرصتی برای ابهام زدایی از موارد مطروحه پیرامون مسائل اختلافی ایران و آژانس خواند و در عین حال مبنای همکاری جاری دو طرف را همچنان از بیانیه سال ۱۴۰۱ متاثر دانست.

این بیانیه که «گروسی» چندی پیش، اجرای مفاد آن را مورد تردید قرار داد، در پی سفر او در اسفندماه سال ۱۴۰۱ به تهران منتشر شد که بر مبنای آن، ایران و آژانس ذیل موافقتنامه‌ جامع پادمانی، روند حل‌وفصل مسائل اختلافی مربوط به ۴مکان ادعایی شامل سایت «جابرابن حیان کرج»، «مریوان»، ورامین (تورقوزآباد) و سایت «شیان» و همچنین نحوه راستی‌آزمایی آژانس بر اساس ملاحظات جاری را در قالب یک نقشه راه ترسیم کردند.

این در حالی بود که کمی پیش از صدور این بیانیه، پرونده اختلاف بر سر سایت «جابرابن حیان کرج» در ایستگاه آخر قرار گرفته بود و کمتر از ۳ ماه بعد از این بیانیه یعنی در خرداد ماه سال ۱۴۰۲ نیز پرونده سایت «مریوان» بسته شد تا شمار موضوعات بر سر مکان‌های مورد ادعا از ۴پرونده به ۲پرونده ادعایی مرتبط با کشف ذرات اورانیوم غنی‌شده در «تورقوزآباد» و «ورامین» کاهش پیدا کند.

حل چالش موضوع بازرسان

حضور «گروسی» در ایران همچنین فرصتی را برای این مهم فراهم می کند تا دو طرف دغدغه‌های خود پیرامون موضوع بازرسان آژانس را با یکدیگر در میان بگذارند. مدیر کل در حالی روی خود را از تصمیم سال گذشته ایران مبنی بر عدم صدور مجوز به چند بازرس اروپایی آژانس برگردانده و آن را منافی روند راستی آزمای آژانس می خواند که از مجموع ۴۰۰ بازرس آژانس، حدود ۱۲۰ بازرس در چارچوب موافقت نامه جامع پادمانی برای بازرسی و راستی‌آزمایی فعالیت های هسته‌ای به کار گرفته شده‌اند و با کمترین ممانعتی از سوی سازمان انرژی اتمی جهت فعالیت های راستی آزمایی خود مواجه نیستند. از این رو فعالیت حدود یک سوم کل تعداد بازرس‌های آژانس در ایران نمی‌تواند مغایرتی با کارکرد این نهاد نظارتی در بررسی فعالیت‌های صنعت هسته‌ای کشور داشته باشد.

خنثی سازی سیاست هدفمند تبلیغاتی

بنابراین در چنین شرایطی که محافل غربی- اسرائیلی سیاست تبلیغاتی هدفمندی را برای تدارک یک جنگ دیپلماتیک فرسایشی میان تهران و وین در پیش گرفته اند، گفت‌وگوی چهره به چهره مقام‌های ایران و آژانس و برگزاری کنفرانس بین المللی اصفهان می تواند، به یکی از مجموعه فاکتورهای موثر در پیشبرد تعامل سازنده تهران و آژانس و پذیرش خواست‌ها و خط قرمزهای ایران در جریان این همکاری تبدیل شود و حتی مذاکرات رفع تحریم‌ها را نیز متاثر از خود سازد؛ امری که در ادامه نشان از این واقعیت دارد که جمهوری اسلامی ایران اجرای راهبرد صلح آمیز هسته‌ای خود را صرفا با هدف تحقق نیازهای ملی و با تکیه بر قوانین و استانداردهای آژانس ذیل سرفصل مفهوم پادمان هسته‌ای و موافقتنامه «ان پی تی» پیش می‌راند.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903001

دیگر خبرها

  • جلسه‌ای مهم برای سپک تاکرا ایران
  • ۱۴ سال از بلاتکلیفی بزرگترین پروژه شهرداری می‌گذرد؛ برج‌های دو قلو چالش مدیران شهرکرد
  • ۱۴ سال از بلاتکلیفی بزرگ ترین پروژه شهرداری می گذرد برج های دو قلو چالش مدیران شهرکرد
  • بازگشت بسکتبال ۳ به ۳ دانشگاه آزاد به لیگ برتر
  • خلیلی: طرح گذرگاه‌های ورزش با جدیت در کشور دنبال می‌شود
  • تیم بسکتبال دانشگاه آزاد در مسیر بازگشت به لیگ برتر
  • بررسی ابعاد سفر گروسی به ایران/ حل چالش موضوع بازرسان/ خنثی‌سازی سیاست هدفمند تبلیغاتی
  • مهم‌ترین اخبار ورزشی ۱۵ اردیبهشت
  • چالش یا آرامش: برای حسن یزدانی تصمیم بگیرید
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است