Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی ولی پور روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: این خدمات امدادی توسط نجاتگرانی که متخصص نجات فنی هستند و در شرایط بسیار دشوار و خطرناک انواع حوادث و سوانح انسان ساخت وارد عمل می شوند با استفاده از همه تکنیک های استفاده از ست های هیدرولیک و پنوماتیک نجات صورت گرفته است.

وی با اشاره به انجام ۱۱۷۱ ماموریت امدادی در قالب طرح امداد ونجات نوروزی ادامه داد: در این مدت و با تلاش امدادگران و نجاتگران هلال احمر در سراسر کشور ۶۹۳ نفر از مصدومان انواع حوادث به مراکز درمانی و بیمارستانی منتقل شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از حادثه دیدگی ۵۱۸۲ نفر از هموطنان و مسافران نوروزی در حوادث و سوانح مختلف خبر داد و از ابتدای اجرای طرح ملی امداد و نجات نوروزی هلال احمر تا کنون به ۲۵۰۳ نفر از هموطنان امدادرسانی شده است.

ولی پور توضیح داد: در طرح ملی امداد و نجات نوروزی هلال احمر ۱۲ هزار نیروی نجاتگر تخصصی شامل ۱۵۵۳ تیم عملیاتی فعال به همراه بیش از ۳۴۵۳ دستگاه خودرو از جمله ۱۰۶۲ دستگاه آمبولانس، ۱۲۱۸ خودروی امدادی، ۱۹ دستگاه اتوبوس آمبولانس، ۴۵۶ دستگاه خودروی نجات، ۵۰ دستگاه خودروی ویژه عملیاتی(آرگو)، ۱۱ دستگاه خودروی فرماندهی عملیات، ۱۶دستگاه خودروی ارتباطات، ۱۲۲ دستگاه موتورلانس، ۴۸۰ دستگاه موتورسیکلات و ۱۹ فروند بالگرد به کار گرفته و فعالیت دارند.

وی افزود: در اجرا و برگزاری طرح ملی امداد و نجات نوروزی هلال احمر ۶۵۱  پایگاه ثابت و موقت نوروزی،۳۳ موقت مرزی، ۴۶۵ شعبه، ۳۴ آنست و ۲۲ مرکز امداد هوایی برای خدمات رسانی به هموطنان فعال هستند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از مردم خواست در صورت قرار گرفتن در وضعیت های اضطراری عمومی و پیچیده انواع حوادث و سوانح طبیعی، غیرطبیعی و انسان ساخت، با شماره ۱۱۲ مرکز پاسخگویی به کمک اضطراری سازمان امداد و نجات تماس بگیرند.

به گزارش ایرنا، ارائه خدمات امداد و نجات، اسکان و تغذیه اضطراری در زمان وقوع حوادث و سوانح، ارائه آموزش‌های امداد کمک‌های اولیه به اقشار مختلف جامعه، برنامه ریزی و اقدام در جهت آمادگی مقابله با حوادث و سوانح، ارسال محموله‌های کمک‌های بشردوستانه به کشورهای آسیب دیده و متأثر از حوادث طبیعی، غیرطبیعی و اعزام عوامل امدادی در داخل و خارج از کشور از جمله وظایف این سازمان راهبردی وابسته به جمعیت هلال احمر است.

سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیش از ۳۰ سال تجربه در زمینه آمادگی و پاسخگویی سوانح در داخل و خارج از کشور به عنوان یکی از بخش‌های اصلی جمعیت هلال احمر محسوب می‌شود که با امکانات گسترده عملیاتی، پشتیبانی، مخابراتی، امداد هوایی، جاده‌ای، دریایی، کوهستان و شهری، عملیات امداد و نجات را در فصول مختلف سال و برای خدمات رسانی به آسیب دیدگان و متاثرین از انواع حوادث و سوانح احتمالی در سراسر کشور اجرا می‌کند.

برچسب‌ها حوادث رانندگی تصادفات جاده ای سازمان امداد و نجات هلال‌ احمر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حوادث رانندگی تصادفات جاده ای سازمان امداد و نجات هلال احمر حوادث رانندگی تصادفات جاده ای سازمان امداد و نجات هلال احمر اخبار کنکور نجات نوروزی هلال احمر سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر دستگاه خودروی حوادث و سوانح انواع حوادث

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۱۷۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی‌ نیروهای هلال احمر به ۱۱ استان متأثر از سیل و آب‌گرفتگی

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور از امدادرسانی نیروهای عملیاتی این جمعیت به بیش از ۱۳۰۰ نفر متأثر از سیل و آب‌گرفتگی در ۴۸ ساعت گذشته خبر داد.

‌به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال احمر، بابک محمودی با اشاره امدادرسانی نیروهای عملیاتی این جمعیت به بیش از ۱۳۰۰ نفر متأثر از سیل و آب‌گرفتگی در ۴۸ ساعت گذشته اظهار کرد: ۱۱ استان اصفهان، تهران، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قم، گلستان، مازندران، کرمان و یزد از چهارم تا ششم اردیبهشت تحت تأثیر این سامانه بارشی قرار گرفتند.

وی افزود: در این بین نیروهای این جمعیت طی ۶۲ مورد عملیات امداد و نجات به ۱۲۸۴ نفر متأثر از سیل امدادرسانی کردند، ۸۹ نفر را به مناطق امن انتقال و از ۸۸ منزل مسکونی تخلیه آب صورت گرفت.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور تصریح کرد: ۱۴۶ کیلوگرم نایلون، ۲۹ تخته پتو، ۲۶ تخته موکت و ۱۵ بسته غذایی توسط نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر در بین متأثران توزیع شد.

وی اضافه کرد :۱۰۵ تیم عملیاتی متشکل ۴۰۳ نفر امدادگر و نجاتگر در این عملیات حضور و به متأثران امدادرسانی کردند.

کد خبر 747792

دیگر خبرها

  • کرمانشاه به مرکز پشتیبانی حوادث و سوانح غرب کشور تبدیل شود
  • کرمانشاه به مرکز امداد منطقه غرب کشور تبدیل شود
  • طبیعت‌گرد اشنویه‌ای از مرگ حتمی نجات یافت
  • ۳ مصدوم در حادثه رانندگی در محور  تاکستان - همدان
  • ادامه امدادرسانی هلال احمر در ۱۱ استان متأثر از سیل
  • ادامه امدادرسانی هلال احمر در ۱۱ استان متاثر از سیل
  • امدادرسانی‌ نیروهای هلال احمر به ۱۱ استان متأثر از سیل و آب‌گرفتگی
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در سفر‌های نوروزی
  • ۱۱ استان کشور متأثر از سیل و آبگرفتگی / امدادرسانی نیرو‌های عملیاتی جمعیت هلال احمر به بیش از ۱۳۰۰ نفر
  • یک کشته و ۶ مصدوم در تصادف تنگه راز