Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدبری از صید هزار و ۳۳۰ تن انواع ماهیان استخوانی دریای خزر توسط صیادان گیلان خبر داد و گفت: در حال حاضر ۴۶ مزرعه پرورش ماهیان خاویاری در گیلان فعال است.

«عظیم مدبری» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، با بیان اینکه در حال حاضر 46 مزرعه پرورش ماهیان خاویاری در گیلان فعال است وضعیت استان از این حیث را در سطح کشور بسیار خوب توصیف کرد و اظهار داشت: از آغاز زمان صید ماهیان استخوانی دریای خزر در سواحل استان گیلان تاکنون هزار و 330 تن انواع ماهیان استخوانی توسط صیادان صید شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل شیلات گیلان با بیان اینکه توسعه مزارع فعال پرورش ماهیان خاویاری استان در اراضی غیرساحلی از مدت‌ها پیش در دستور کار قرار داشته و برنامه آن هم به خوبی پیش رفته است یادآور شد: بر اساس آمارهای موجود، سالانه 546 تن ماهی خاویاری توسط مزارع فعال استان گیلان تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

 

وی با تاکید بر اینکه گیلان در بخش پرورش ماهیان خاویاری و خاویار در کشور رتبه نخست را به خود اختصاص داده است میزان تولید خاویار در استان را سالانه چهار تن برشمرد و بیان داشت: یکی از مهم‌ترین اقدامات شیلات گیلان در کنار مدیریت بحث صید ماهیان استخوانی از دریای خزر توسط شرکت‌های پره، توسعه آبزی‌پروری در استان است.

 

مدیرکل شیلات گیلان ارزش هزار و 330 تن ماهی استخوانی صید شده از دریای خزر توسط صیادان استان را از 20 مهر سال 99 تا به امروز را چیزی بیش از 12 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: میزان صید ماهیان استخوانی دریای خزر توسط شرکت‌های پره صیادی گیلان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود چهار درصد افزایش داشته است.

 

مدبری با اشاره به اینکه اقدامات و بسترسازی‌های شیلات گیلان تاثیر به سزایی در اقتصادی بودن شغل صید و صیادی در استان داشته است ابراز داشت: یکی از مهم‌ترین اقدامات و سیاست‌های راهبردی ما در اداره کل شیلات گیلان بازسازی ذخایر ماهیان خاویاری و استخوانی و رهاسازی میلیون‌ها قطعه بچه ماهی در رودخانه‌های منتهی به دریای خزر است.

 

وی پایان فصل صید ماهیان استخوانی از دریای خزر را مطابق برنامه‌های سالانه شیلات، 20 فروردین خواند و با بیان اینکه هیچ تصمیمی برای تمدید این زمان‌بندی یاد شده اتخاذ نشده است خاطرنشان کرد: امیدواریم در مدت زمان باقیمانده و در صورت مساعد بودن شرایط دریا میزان صید ماهیان استخوانی به آمار سال گذشته برسد و کمبودها جبران شود.

پایان پیام/84

منبع: شبستان

کلیدواژه: شیلات گیلان صید ماهیان استخوانی ماهیان خاویاری پرورش ماهیان خاویاری صید ماهیان استخوانی دریای خزر توسط دریای خزر شیلات گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۱۷۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت‌ مدارک پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی آموزش و پرورش از امروز

اسامی پذیرفته‌شدگان چند برابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش و پرورش سوم اردیبهشت ۱۴۰۳ اعلام شد.

قرار بود پذیرفته‌شدگان، ۳ روز پس از اعلام نتایج یعنی از چهارشنبه ۵ اردیبهشت به درگاه my.medu.ir مراجعه و فرم های مربوطه را تکمیل کنند اما بخش «جذب و استخدام _ کارا» فعال نبود و این موضوع داوطلبان را با چالش مواجه کرده بود.

پیگیری خبرنگار ما از مسئولان آموزش و پرورش حاکی از این است که این سامانه از امروز فعال می‌شود. همچنین به داوطلبان برای ثبت اطلاعات و بارگذاری مدارک فرصت کافی داده خواهد شد.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • آغاز پرورش ماهی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی چهارمحال و بختیاری
  • سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد ریالی اوقاف مرکزی در طرح پرورش ماهی
  • ۱۳ مزرعه غیر فعال تولید مرغ مادر آرین احیا می‌شود
  • ثبت‌ مدارک پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی آموزش و پرورش از امروز
  • رهاسازی ۷ هزار قطعه ماهی گرمابی در مزارع شیروان
  • بزرگترین مزرعه پرورش ماهی در مشگین شهر احداث می شود
  • کلنگ احداث طرح زنجیره تولید و پرورش ماهیان سردابی
  • آغاز برداشت ماهی قزل آلا از مزارع پرورش ماهی در محیط دریا در گلستان
  • برداشت ماهی قزل آلا از مزارع پرورش ماهی در محیط دریا در گلستان
  • استقبال تعاونی ها از مجموعه پرورش ماهی در قفس خلیج گرگان