Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@23:02:35 GMT

برگزاری هرگونه مراسم تجمعی در قزوین ممنوع است

تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۱۸۱۷۰

برگزاری هرگونه مراسم تجمعی در قزوین ممنوع است

به گزارش ایرنا، منوچهر حبیبی روز یکشنبه در ستاد مقابله با کرونای استان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، افزود: این استان شرایط نسبتا پایداری دارد اما براساس آخرین رنگ‌بندی اعلام شده وزارت بهداشت درمان و آموزش و پزشکی وضعیت شهرهای قزوین و تاکستان نارنجی شده است که امیدواریم با تلاش دوباره به وضعیت پایدارتری برسیم و برای این امر کار سختی در پیش داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: تجربیات ۱۴ ماهه کادر پزشکی، راهکارهای علمی به دست آمده برای مهار کرونا و تولید واکسن امیدواری می دهد که ظرف ماه‌های آتی شرایط بهتر شود تا ما بتوانیم بر این بیماری غلبه کنیم. 
حبییی اضافه کزد: بی‌توجهی‌ها، عادی انگاری‌ها، بازارگردی‌ها و مهمانپذیری‌ها در ایام نوروز باعث شد که وضعیت ما تغییر رنگ پیدا کند و هم اکنون باید به دنبال راهکار باشیم. 
معاون سیاسی و امنیتی استانداری قزوین تصریح کرد: موج جدید کرونا جهش یافته و موج چهارم با کشندگی بالا در حال شروع شدن است باید با تلاش مستمر مسوولان و  مردم پای کار بیایند و مصوبات ستاد را جدی بگیرند، در وضعیت نارنجی باید محدودیت‌های ویژه‌ای اعمال شود.
وی تاکید کرد: مسافرت به شهرهای نارنجی ممنوع است و اگر کسی مسافرت برود ۵۰۰ هزار تومان جریمه می‌شوند؛ مسافرینی که وارد استان شدند نیز باید استان را ترک کنند .
حبیبی اضافه کرد: در هر شرایطی پلاک‌های غیر بومی در سطح ۲ شهرستان قزوین و تاکستان تردد غیرمجاز است و پلیس و دوربین ببیند باید جریمه کند، هر خودرویی با پلاک غیربومی که مجوز از فرمانداری نداشته باشد توسط نیروی انتظامی جریمه می‌شوند؛ مسیرهای منتهای به الموت شرقی و غربی نیز باید مسدود شود.
وی یادآور شد: محورهای  ورودی و خروجی این دو شهرستان نارنجی باید محدود و بسته شوند، محدودیت تردد شبانه نیز از ساعت ۲۱ به ساعت ۲۲ تغییر پیدا کرده است در واقع منع تردد شبانه از ساعت ۲۲ تا ۳ اعمال می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: برگزاری جلسات اداری با رعایت الزامات در فضای سربسته باید حداکثر۲۰ نفر باشد در این میان ادارات باید همکاری داشته باشند، همچنین برخی هیاتهای ورزشی به ویژه هیات دوچرخه سواری اقدام به برگزاری مسابقات با تجمع می‌کنند که مدیر کل ورزش و جوانان باید پاسخگو باشد و  مراسم ترحیم مربوط به این بخش نیز به سختی و با تاکید بسیار ما تعطیل شد .
حبیبی افزود: در شرایط کرونایی برگزاری هرگونه مراسم  به صورت جدی برخورد می‌شود.
جانشین ستاد مقابله با کرونای استان قزوین اضافه کرد: با توجه به شیوع کرونا تالارهای پذیرایی تعطیل می شود و رستوران ها فقط به صورت بیرون بر فعالیت می‌کنند و ناظران از امشب باید نظارت کننند و هر رستوارنی که به صورت حضوری خدمات ارائه میدهند باید برخورد شود.
وی اظهار کرد: هتل‌ها نیز با یک سوم ظرفیت فعالیت کننند، سینماها و موزه ها باید تعطیل شود، مهدهای کودک و  کلیه باشگاه‌های ورزشی تعطیل می‌شود، کلیه مراسمات نیمه شعبان لغو شده و هر مراسمی که با تجمع همراه است باید تعطیل شود، مکان های تاریخی نیز به صورت کامل باید تعطیل باشد.
حبیبی تصریح کرد: کمیته اطلاع رسانی، فرهنگ و ارشاد  و صدا و سیما باید توجه کنند که رسانه ها باید علاوه بر اطلاع رسانی،  هشدار را مورد توجه قرار دهند، مردم نیز باید برای جان خود ارزش قائل شوند و از مسافرت خود عبور کنند تا سلامت خود را حفظ کنند.
وی یادآور شد: کرونا در کمین تعطیلات قرار دارد و ضربه میزند بنابراین باید نظارت ها را جدی بگیریم و روند تست گیری با سرعت باید ادامه پیدا کند؛ محور قزوین به تهران و رشت در حال حاضر پرترددترین محور کشور است در این ایام محور قزوین به رشت ۴۱۶ درصد افزایش تردد داشته اشت و قزوینی ها  بعد از تهرانی‌ها، کرجی ها و مشهدی بیشترین مسافرت را بشمال کشور داشتند بنابراین باید منتظر افزایش آمار باشیم.
جانشین ستاد مقابله با کرونای استان قزوین خاطرنشان کرد: الموت شرقی و الموت غربی نیز از مسافران تهرانی و شمالی سر ریز شده است، مجتمع های بین راهی نیز باید مورد توجه قرار بگیرد این مجتمع ها به عنوان آلوده ترین مکان ها باید مورد بررسی قرار بگیرند و اگر رعایت نمیکنند باید تعطیل شود.
وی با اشاره به واکسیناسیون نیزتصریح  کرد: واکسیناسیون نیز باید به صورت شفاف صورت بگیرد و به صورت روزانه تعداد آن شفاف سازی شود،  اگر نیاز است تعداد مراکز تزریق واکسن افزایش پیدا کند .
حبیبی افزود: واکسن‌های باقی‌مانده باید سریع تزریق شود، لیست پاکبان ها نیز باید از شهرداری تاکستان و قزوین گرفته شود و به این افراد نیز واکسن تزریق شود همچنین واکسن خبرنگاران نیز باید موردتوجه قرار بگیرد.

برچسب‌ها واکسن استان قزوین استانداری قزوین فاصله گذاری اجتماعی محدودیت های کرونا پروندهٔ خبری مدیریت استانی کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: واکسن استان قزوین استانداری قزوین واکسن استان قزوین استانداری قزوین فاصله گذاری اجتماعی محدودیت های کرونا اخبار کنکور باید تعطیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۱۸۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری همایش پیاده‌روی خانوادگی در شهر خروشهرستان نیشابور

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی،مسئول برگزاری این مراسم گفت:به مناسبت هفته سلامت همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی در شهر خرو برگزار شد.
مهدی رحمانی افزود: در این همایش ۸۰۰ نفر از خانواده‌های شهر خرو مسیر ۲ کیلومتری میدان امام رضا (ع) تا پارک گلزار شهدای گمنام را پیاده‌روی کردند.

او گفت: در پایان این مراسم به تعداد ۱۱۰ نفر از شرکت کنندگان به قید قرعه جوایزی اهدا شد.

دیگر خبرها

  • برگزاری همایش پیاده‌روی خانوادگی در شهر خروشهرستان نیشابور
  • ورود  ناپلی به بوشهر ممنوع شد
  • هرگونه افزایش قیمت در حوزه کالا‌های اساسی گرانفروشی است
  • ممنوعیت افزایش کرایه تاکسی‌های ابهر تا تعیین‌تکلیف نرخ مصوب
  • ورود ناپلی و پست لارو از استان‌های دیگر به بوشهر ممنوع است
  • برگزاری مراسم کهن بیل گردانی در شهر نیم‌ور
  • توسعه ۱۷ کیلومتری شبکه و خط انتقال فاضلاب در استان قزوین
  • برگزاری نشست هم اندیشی استاندار با فعالان محلات استان قزوین
  • توزیع بیش از ۴۷ هزار تن آرد روستایی در بین روستائیان استان قزوین
  • توضیحات آتش‌نشانی قزوین درباره حادثه‌ شهادت یک آتش‌نشان