Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@02:04:54 GMT

واکسن دوم کرونا در روسیه «استنشاقی» تولید شد

تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۱۸۱۷۴

واکسن دوم کرونا در روسیه «استنشاقی» تولید شد

 به گزارش روز یکشنبه ایرنا از شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه، مرکز ویروس شناسی وکتور واکسن دوم کرونا را برای حالت استنشاقی ساخته است و این واکسن بزودی تولید انبوه خواهد شد.

مرکز وکتور همچنین واکسن اپی واک کرونا را در سرنگ با دوز یک بار مصرف ساخته است که کار واکسیناسیون را آسانتر می کند.   

در این گزارش گفته شد که مرکز ویروس شناسی وکتور این نوآوری ها را بدقت با سنجش میزان مصونیت و کارایی واکسن انجام می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

واکسن دوم روسی کرونا «اپی واک کرونا» نام گرفته و شرکت سازنده آن می گوید که بر اساس عوامل مصنوعی پپتیدی ساخته شده است و می تواند در بدن مصونیت دربرابر ویروس کووید-۱۹ ایجاد کند. آزمایش های بالینی این واکسن از مهر ماه سال گذشته آغاز شده بود.

مرکز وکتور شرکت سازنده واکسن روسی «ای پی واک کرونا» (EpiVacCorona) اعلام کرد: این واکسن سه خط دفاع ایمنی را در برابر ویروس تشکیل می دهد که احتمال ایمنی در مقابل این بیماری را ۱۰۰ درصد افزایش می دهد.

 سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان روسیه به عنوان دست‌اندرکار مبارزه با بیماری های عفونی در آن کشور به تازگی از اثبات کارایی و مصونیت‌زایی بالای «اپی واک کرونا» واکسن دوم روسی خبر داده بود.

به گزارش ایرنا، سازمان حمایت از مصرف کنندگان روسیه در بیانیه ای نوشت: مرکز علمی- پژوهشی ویروس شناسی  «وکتور» (در نووسیبیرسک) باتوجه به آغاز واکسیناسیون عمومی کرونا با استفاده از واکسن اپی واک کرونا ساخته شده در این مرکز، نتایج آزمایش های بالینی مراحل اول و دوم بر روی گروه داوطلبان بین سن ۱۸ تا ۶۰ سال را در قالب گزارشی در نشریه روسی «عفونت و مصونیت»  منتشر کرد.

در این بیانیه خاطرنشان شده است که نتایج آزمایش های انسانی واکسن اپی واک کرونا، مصونیت زایی و کارایی بالای این واکسن را اثبات کرد.  

برچسب‌ها کرونا روسیه واکسن واکسن کرونا پروندهٔ خبری واکسن کرونا، از نظریه تا عمل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا روسیه واکسن کرونا روسیه واکسن واکسن کرونا اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۱۸۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف و ضبط بیش از ۴ تن لبنیات سنتی غیربهداشتی در کرمانشاه

محمدرضا نادری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: پیرو گزارشات مردمی با سامانه ۱۹۰ و کارشناسان بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان یک واحد غیر مجاز و زیر زمینی تولید لبنیات سنتی در کرمانشاه کشف و ضبط شد.

وی افزود: این واحد در شرایط غیر بهداشتی اقدام به تولید لبنیات (پنیر سنتی)، انواع ترشیجات و انواع شوریجات نموده و در شرایط غیربهداشتی و نامناسب انبار می‌کردند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه تصریح کرد: مواد غذایی غیر بهداشتی پس از کشف و با هماهنگی با اداره اماکن، نیروی انتظامی و مرجع قضائی از چرخه مصرف خارج و مکان مورد نظر پلمپ گردید.

وی ادامه داد: همشهریان می‌توانند بصورت ۲۴ ساعته تخلفات بهداشتی را با سامانه ۱۹۰ در میان بگذارند.

کد خبر 6091363

دیگر خبرها

  • سنای آمریکا واردات اورانیوم از روسیه را ممنوع کرد
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • جنگنده رادارگریز سوخو ۷۵ روسیه ممکن است به ایران بیاید/ فیلم
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • تولید کیت‌های جداساز ویروس‌های بیماری‌زا در کشور
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • کشف و ضبط بیش از ۴ تن لبنیات سنتی غیربهداشتی در کرمانشاه
  • آلمان ۸۰۰ پهپاد «وکتور» دیگر به اوکراین می‌دهد