Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، تورج نوروزی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی خوزستان گفت: برای مبارزه همه جانبه و فراگیر علیه آفت ملح صحرایی یا دریایی در مناطق آلوده استان، ۱۵۰ اکیپ پایش در مناطقی که بیشترین احتمال آلودگی وجود دارد، فعال شدند، ولی همراهی مردمی و بهره برداران برای شناسایی دقیق کانون‌های ملخ بسیار موثر خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه گروه‌های مبارزه با ملخ صحرایی با استفاده از تجهیزات فنی و موتوری در حال کانون کوبی ریزش نخست این آفت در شهر‌های رامهرمز، لالی، هندیجان و بهبهان هستند افزود: در ۲ روز اخیر حدود یک هزار و ۴۰۰ هکتار از مزارع علیه ملخ صحرایی سمپاشی شده است.

نوروزی بیان داشت: کانون کوبی ملخ صحرایی در مناطق ماهشهر، آبادان، خرمشهر، شادگان، رامشیر و اهواز که به صورت پراکنده، غیرتهاجمی و کم رمق مشاهده شده‌اند با مشارکت مردم و بهره برداران در حال انجام است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی خوزستان ادامه داد: درصورت مشاهده ملخ صحرایی مراتب را به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌ها یا با ارسال پیامک به شماره ۰۹۱۶۵۳۹۶۶۸۲ اطلاع دهند تا برای مقابله با این آفت اقدام فوری صورت گیرد.

این مقام مسئول ادامه داد: خوزستان در خط مقدم مبارزه با این آفت ویرانگر قرار دارد بنابراین هرگونه کوتاهی و اختلال در روند مبارزه با این آفت علاوه بر سرایت، مشکلات زیادی را برای بخش کشاورزی، مراتع و جنگل‌های سایر استان‌ها ایجاد می‌کند.

او گفت: با توجه به آمادگی قبلی، در زمینه تجهیزات فنی و سم مشکلی نداریم، ولی اطلاع رسانی مردمی برای کانون کوبی و ردیابی این آفت، ضریب موفقیت در مبارزه با این آفت را افزایش می‌دهد و احتمال نفوذ به دیگر مناطق را کاهش خواهد داد.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حفاظت محیط زیست ملخ های صحرایی ملخ صحرایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۱۸۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم رگبارهای پراکنده در خوزستان تا شنبه

ایسنا/خوزستان مدیرکل هواشناسی خوزستان از پیش‌بینی تداوم بارندگی در استان تا اول هفته آینده خبر داد.

محمد سبزه‌زاری در گفت‌وگو با ایسنا، امروز (۱۳ اردیبهشت‌ماه) اظهار کرد: همان طور که پیش‌بینی شده بود هم‌اکنون شاهد فعالیت سامانه بارشی در بخش‌هایی از استان خوزستان به ویژه در مناطق جنوبی و شمالی هستیم. بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی و مدل‌های هواشناسی، سامانه امروز و فردا در اغلب مناطق استان سبب رگبار و رعد و برق و وزش باد متوسط و تندبادهای لحظه‌ای خواهد شد.

وی افزود: از آنجایی که سامانه از نوع سامانه‌های همرفتی است، بارش‌ها اغلب به صورت نقطه‌ای و پراکنده است و احتمال شدت گرفتن و گسترده شدن بارش‌های نقطه‌ای نیز وجود دارد. احتمال ریزش تگرگ نیز در برخی مناطق دور از انتظار نیست.

سبزه‌زاری بیان کرد: شنبه از شدت بارش‌ها کاسته خواهد شد. یکشنبه جو آرام و پایداری در سطح استان خوزستان خواهیم داشت. روز دوشنبه سامانه جدیدی وارد استان خواهد شد.

وی افزود: شمال خلیج فارس نیز تا اوایل هفته آینده مواج و متلاطم و بعضی ساعات همراه با رگبار و رعد و برق خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: در شبانه‌روز گذشته گتوند با ۳۰.۳ و دهدز با ۱۲.۴ درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و خنکترین نقاط خوزستان گزارش شده‌اند. تغییرات دمای اهواز در این مدت بین ۲۸.۱ و ۲۱.۲ درجه سانتیگراد در نوسان بوده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تداوم رگبارهای پراکنده در خوزستان تا شنبه
  • کاروان حرم مطهر رضوی به مناطق محروم گیلان می‌رود
  • آغاز بارندگی‌ها در خوزستان/ اوج بارش‌ها روزهای پنج‌شنبه و جمعه است
  • مبارزه با موش‌های پایتخت در آستانه فصل گرما زودتر آغاز شود
  • نگارش داستان امام قلی خان قهرمان مبارزه با استعمار در خلیج فارس
  • ویزیت ۷۰ هزار نفر از مردم مناطق کم‌برخوردار لرستان
  • عملیات سم‌پاشی علیه حشره ناقل مالاریا در سیب و سوران آغاز شد
  • آغاز بارش های شدید و سیلابی در بیشتر مناطق کشور
  • آموزش یک جامعه با اخلاق از خانه و خانواده آغاز می‌شود
  • آغاز بارش رحمت الهی در خوزستان