Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@08:38:26 GMT

اخراج ده‌ها مشاور وزارت امنیت داخلی آمریکا

تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۱۸۵۱۸

اخراج ده‌ها مشاور وزارت امنیت داخلی آمریکا

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا تقریباً تمامی اعضای شورای مشورتی وزارت امنیت داخلی این کشور را اخراج کرد.

به نوشته نشریه «پالتیکو»، «الخاندرو مایورکاس» وزیر امنیت داخلی آمریکا در نامه‌ای به این شورا برکناری ۳۲ عضو آن را که از هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات بودند، اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نامه، با اشاره به تشکیل مجدد این شورا با اعضای جدید ظرف هفته‌های آتی،‌ علت اخراج اعضای فعلی، تلاش برای ایجاد یک «مدل جدید» برای آن توصیف شده است.

«جیمز کارافانو» کارشناس سیاست خارجی در اندیشکده «بنیاد هریتیج» و عضو سابق این شورا، اخراج دسته‌جمعی مشاوران وزیر را ناامیدکننده توصیف کرد.

در حال حاضر سیاست‌های مهاجرتی دولت بایدن که از سوی وزارت امنیت داخلی آمریکا اجرا می‌شوند، به یکی از اصلی‌ترین محورهای انتقاد از وی تبدیل شده‌اند.

تلاش  بایدن برای کاهش ممانعت از ورود پناهجویان از مرزهای جنوبی و تغییر سیاست‌های مهاجرتی دولت قبلی آمریکا، موجب به راه افتادن سیل ورود مهاجرات شده و بحرانی گسترده را به‌دنبال داشته است.

تعدادی از سناتورهای جمهوری‌خواه روز جمعه تصاویر تکان‌دهنده‌ای از مهاجران و کودکانی که در مراکز پر ازدحام مرزی به سر می‌برند، منتشر کردند و بایدن را به دلیل آنچه بحران مرزی خودساخته وی خواندند، مورد انتقاد شدید قرار دادند.

به گزارش شبکه آمریکایی «فاکس نیوز»، هیأتی متشکل از ۱۹ نفر به ریاست «تد کروز» و «جان کورنین» سناتور تگزاس از یکی از مراکز مرزی در شهر «دانا» بازدید کردند. کروز به خبرنگاران گفت این مرکز برای ۲۵۰ نفر طراحی شده، در حالی که حدود چهار هزار نفر در آن هستند.

بر اساس این گزارش، اداره گمرک و حفاظت مرزی آمریکا با ۱۰۰ هزار مهاجر در ماه فوریه مواجه شد. در همین حال بیش از ۱۶ هزار کودک مهاجر در بازداشت ماموران کنترل مرزی و وزارت بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده هستند.

اخیراً و در پی جنجال‌های هفته‌های اخیر در خصوص بازداشت طولانی‌مدت کودکان پناهجوی بدون همراه در مرز آمریکا، پنتاگون با درخواست انتقال کودکان پناهجوی بدون همراه که در مرز آمریکا بازداشت شده‌اند، به دو پایگاه نظامی در تگزاس موافقت کرد.

در پی دیدار سناتورها از مراکز نگه‌داری پناه‌جویان، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا که سیاست‌های ضد مهاجرتی او نیز به شکلی دیگر به بحران انسانی در این کشور تبدیل شده بود، اعلام کرده احتمالاً به زودی به مرزهای جنوبی سر خواهد زد.

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: آمریکا اخراج بحران مرزی وزارت امنیت داخلی رئیس جمهور آمریکا امنیت داخلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۱۸۵۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه تجارت و مراودات مرزی از سیاست‌های دولت سیزدهم است

فرماندار ماکو با اشاره به دیدار خود با هیئت ترکیه در خصوص گمرک گوربولاق این کشور گفت: در این نشست درخواست کردیم تا تردد کامیون‌های معطل شده در دو سوی مرز با افزایش نیروها و امکانات تسهیل شود.

نادر کاظمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در آذربایجان‌غربی با اشاره به دیدار خود با هیئت ترکیه و رئیس اداره مدیریت مرزی این کشور در خصوص بررسی مسائل و مشکلات مرزی اظهار کرد: با توجه به سیاست‌های دولت سیزدهم و پییگری‌های استاندار آذربایجان‌غربی و دیدار اخیر با استاندار وان ارتقا سطح روابط دو کشور در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: توجه به توسعه تجارت و مراودات مرزی و تسهیل ترددهای مرزی از جمله سیاست‌هایی است که پیگیری می‌شود.

فرماندار ماکو با اشاره به کندی تردد در گمرک بازرگان گفت: عملیات ساختمانی در گمرک گوربولاق ترکیه موجب ایجاد مشکل برای مسافران و خودروهای باری شده است.

کاظمی با اشاره به اینکه بازرگان بزرگ‌ترین گمرک زمینی کشور بوده و سالانه بیش از یک میلیون نفر مسافر از این گمرک تردد می‌کنند، تصریح کرد: در این نشست درخواست کردیم تا تردد کامیون‌های معطل شده در دو سوی مرز با افزایش نیروها و امکانات تسهیل شود.

وی مدیریت سیل در نواحی مرزی را نیز یکی از محورهای این دیدار بیان کرد و ادامه داد: سیل روستای سوریک یکی از موارد مورد بحث دیگر بود که دیواره مرزی ترکیه عامل آن تشخیص داده شده است که در این جلسه مطرح شد.

کاظمی عنوان کرد: به طرف مقابل گفته شد که در چندین نقطه از دیواره مرزی ترکیه آبراهه‌هایی برای پیشگیری از وقوع سیل پیش‌بینی شود.

کد خبر 749206

دیگر خبرها

  • تاکید پدافند غیر عامل بر ضرورت ارتقای امنیت پیام‌رسان‌های داخلی
  • تاکید پدافندغیرعامل بر ضرورت ارتقای امنیت پیام‌رسان‌های داخلی
  • توسعه تجارت و مراودات مرزی از سیاست‌های دولت سیزدهم است
  • تداوم سرکوب دانشجویان در آمریکا؛ ده‌ها دانشجو در دانشگاه ویرجینیا دستگیر شدند
  • نوبت مکافات جنایت
  • نارضایتی مردم آمریکا از سیاست‌های بایدن در قبال جنگ غزه
  • تعهد دوباره بایدن به امنیت رژیم اسرائیل
  • بازداشت پناهجویان در انگلیس برای اخراج به روندا
  • برنامه بایدن برای مقابله با جنبش دانشجویی حامی فلسطین چیست؟
  • خطر اعتراضات دانشجویی آمریکا بیخ گوش بایدن