Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، «روسلان قزاق بایف» وزیر خارجه قرقیزستان با «ناتالیا المان» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل و  رئیس مرکز دیپلماسی پیشگیرانه سازمان ملل در آسیای مرکزی در «بیشکک» دیدار کرد.

در این دیدار وزیر خارجه قرقیزستان در مورد توسعه اوضاع سیاسی و اجتماعی کشور و روند اصلاحات فعلی، پیش نویس قانون اساسی جدید، فهرست قوانین، ارتقا حقوق و آزادی‌های بشر و همچنین موضوعات مهم همکاری این کشور با سازمان ملل مطالبی را بیان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه از سخنگوی سازمان ملل و دبیرکل این سازمان برای حمایت مداوم از قرقیزستان در چارچوب برنامه‌های توسعه تشکر کرد.

وزیر خارجه قرقیزستان اطلاعات مفصلی درباره انتخابات محلی آینده، همه پرسی قانون اساسی و انتخابات پارلمانی ارائه داد.

قزاق بایف در مورد همه پرسی آینده قانون اساسی که باعث واکنش بین المللی شد گفت: در ژانویه امسال  84٪ از شهروندان رأی موافق به تغییر شکل حکومت از پارلمانی به ریاست جمهوری دولت دادند.  

وی خاطرنشان کرد که رئیس جمهور «سادیر جباراف» مسیر سیاسی را کاملا مطابق با خواست دموکراتیک مردم و با اتکا به حکم تأیید شده با 79٪ آرا را دنبال می‌کند.

وزیر خارجه قرقیزستان اظهار داشت که بیشکک از روند و اصول دموکراتیک در روند اصلاحات اداره عمومی خارج نخواهد شد و دولت فعلی مصمم است که اعتماد مردم را جلب کند.

به نوبه خود، «ناتالیا المان» تأکید کرد که سازمان ملل متحد همیشه یک ارگان قابل اعتماد جمهوری قرقیزستان خواهد بود و از پشتیبانی فعالیت‌های آژانس‌های سازمان ملل در این کشور تشکر کرد.

وی خاطرنشان کرد که دبیرکل سازمان ملل متحد از نزدیک روندهای سیاسی و دموکراتیک پویا در قرقیزستان و منطقه را دنبال می‌کند تا از بحران‌های سیاسی، اقتصادی و زیست محیطی و همچنین تهدیدهای فراملی جلوگیری کند و ابراز تمایل می‌کند که انتخابات محلی آینده، همه پرسی قانون اساسی و انتخابات پارلمانی مطابق با اصول دموکراتیک برگزار شود.

نماینده ویژه دبیرکل اظهار داشت که سازمان ملل آماده ارائه همه کمک‌ها و مساعدت‌های  در برگزاری انتخابات پارلمانی در قرقیزستان است.

المان ادامه داد: سازمان ملل متحد اولویت‌های قرقیزستان را مبارزه با پیامدهای اقتصادی- بیماری همه گیر کووید-19، اصلاحات در اداره دولت و سرمایه گذاری در این کشور می‌داند و پشتیبانی لازم را در این زمینه ارائه می‌دهد.

شایان ذکر است که مرکز منطقه‌ای دیپلماسی پیشگیرانه سازمان ملل متحد در آسیای مرکزی، یک ارگان سیاسی ویژه سازمان ملل است که به ابتکار دولت‌های پنج کشور آسیای مرکزی در 10 دسامبر 2007 در عشق آباد تاسیس شد. وظیفه اصلی این مرکز کمک به کشورهای آسیای مرکزی در شناسایی و از بین بردن تهدیدات موجود و بالقوه  و تامین صلح و امنیت در منطقه است.

علاوه بر این، این مرکز در همکاری با سازمان‌های منطقه‌ای و بین المللی به ارتقا مشارکت بین کشورهای آسیای مرکزی کمک می‌کند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: سازمان ملل آسیای مرکزی وزارت خارجه وزیر خارجه وزیر خارجه قرقیزستان سازمان ملل متحد آسیای مرکزی قانون اساسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۱۸۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه از واگذاری کرسی نمایندگی افغانستان در سازمان ملل به طالبان حمایت می‌کند

به گزارش قدس آنلاین، ضمیر کابلوف نماینده ویژه ‌روسیه در امور افغانستان با تاکید بر گسترش روابط و همکاری‌ها میان بین 2 کشور اظهار داشت: روابط مثبت روسیه با حکومت سرپرست طالبان ادامه خواهد داشت و سرمایه‌گذاران روس نیز به سرمایه‌گذاری در ‌افغانستان علاقه‌مند هستند.

از طرف دیگر، مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی رییس‌الوزرای حکومت سرپرست طالبان در این دیدار با قدردانی از موضع مسکو در قبال حکومت سرپرست طالبان گفت که تلاش‌های مشترک ‌کابل و مسکو می‌تواند از تهدیدها در منطقه جلوگیری کند.

در این دیدار، معاون سیاسی رییس‌الوزرای حکومت سرپرست طالبان نسبت به عضویت رسمی افغانستان در نشست فرمت مسکو ابراز امیدواری کرد.

در عین حال، حافظ ضیا احمد تکل معاون سخنگوی وزارت امور خارجه حکومت سرپرست طالبان از دیدار سرپرست این وزارتخانه با نماینده ویژه روسیه در امور افغانستان خبر داد و افزود که نماینده ویژه روسیه در افغانستان در دیدار با امیرخان متقی وزیر امور خارجه حکومت سرپرست طالبان ضمن تاکید بر حضور این حکومت در نشست‌های مرتبط با افغانستان گفت: نشست آتی دوحه بدون توافق طالبان نتیجه‌بخش نخواهد بود.

به نوشته وی، متقی در این دیدار تاکید کرد که تعیین نماینده ویژه سازمان ملل برای افغانستان ضروری نیست.

در این دیدار، وزیر امور خارجه حکومت سرپرست طالبان روابط کابل و مسکو را بسیار مهم خواند و اظهار کرد: افغانستان درحال حاضر در تمام کشورهای منطقه سفارتخانه‌های فعال دارد.

متقی افزود: درحال گفت‌وگو با سازمان ملل هستیم تا پس از شفاف‌ شدن دستورکار و نحوه برگزاری نشست آتی دوحه، موضع خود را اعلام کنیم.

نماینده ویژه روسیه ضمن درخواست آزادی دارایی‌های بلوکه شده افغانستان، از متقی دعوت کرد تا به روسیه سفر کند.

ضمیر کابلوف موافقت حکومت سرپرست طالبان را برای برگزاری هرگونه نشست درباره افغانستان حائز اهمیت خواند و بر رفع تحریم‌های اقتصادی آمریکا علیه افغانستان تاکید کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • دیدار و گفت وگوی علی باقری با نماینده ویژه پوتین
  • دیدار و گفت‌‌وگوی معاون سیاسی وزارت خارجه ایران با نماینده ویژه پوتین
  • رایزنی باقری با نمایندگان ویژه پوتین و شی‌جین‌پینگ
  • معاون وزیر امور خارجه: بریکس در چندجانبه‌گرایی دارای ابتکار عمل است
  • بررسی روابط دوجانبه در دیدار علی باقری با یک مقام روس
  • تنها راه امنیت در منطقه از زبان نماینده ایران در سازمان ملل
  • حضور هیأت بلندپایه کوالالامپور در کابل
  • مالزی: روابط با حکومت افغانستان را گسترش می‌دهیم
  • روسیه: نشست درباره افغانستان باید در هماهنگی با کابل باشد
  • روسیه از واگذاری کرسی نمایندگی افغانستان در سازمان ملل به طالبان حمایت می‌کند