Web Analytics Made Easy - Statcounter

قاسم اویس در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از تزریق واکسن کرونا برای بیماران صعب‌العلاج در استان مازندران خبر داد و اظهار کرد:هماهنگی با معاونت درمان برای تزریق واکسن آغاز شده است.

معاون بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: لیست بیماران صعب‌العلاج توسط درمان در اختیار شبکه‌های بهداشت و درمان قرار داده می‌شود و شبکه‌ها براساس لیست و تماس با آنها واکسن را انجام می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اویس اضافه کرد: براساس سند ملی و اعلام گروه‌های دریافت کننده واکسن از سوی وزارت بهداشت، کارکنان بهداشت و درمان در خط اول مواجهه با کرونا، جانبازان مستقر در مراکز نگهداری جانبازان  سالمندان در محل نگهداری سالمندان زیرپوشش بهزیستی، پاکبانان شهرداری‌ها در حال دریافت واکسن هستند.

معاون توانبخشی بهزیستی مازندران از تزریق ۲۹۰ دوز واکسن کرونا برای سالمندان زیرپوشش این مرکز خبر داد و گفت: واکسن‌های تزریق شده روسی بوده است و تاکنون هیچ مشکلی برای تزریق کنندگان به وجود نیامده است.

قلندری یادآور شد: برنامه‌ریزی برای تزریق مرحله دوم واکسن در دستور کار است.

سیدمحمد محمدی‌تاکامی مدیرکل دفتر امور شهری و و شوراهای استانداری مازندران از برنامه‌ریزی برای تزریق واکسن کرونا برای هزار و ۳۵۹ پاکبان مازندران خبر داد.

همچنین در این زمینه شهرداری ساری اعلام کرد؛ با هماهنگی دستگاه‌های مرتبط در مرحله اول واکسیناسیون کارگران شهرداری علیه ویروس کرونا، واکسیناسیون غسال‌های آرامستان شهر ساری که در مواجهه با خطرات و آسیب‌های ناشی از این ویروس قرار دارند انجام شد.

در مرحله بعد بیش از ۵۵۰ نفر از پاکبانان و پس از آن رانندگان وسایل حمل و نقل عمومی در اولویت واکسیناسیون قرار داشته و به مرور زمان تمامی کارگران شهرداری که در شرایط سخت و زیان‌آور محیط کار فعالیت دارند نسبت به ویروس منحوس کرونا ایمن خواهند شد.

گفتنی است طبق اطلاعات منتشر شده از بنیاد شهید استان مازندران تاکنون ٧١٢ تزریق بابت مرحله اول برای جانبازان ٧٠ درصد و شیمیایی شدید در اسفندماه انجام شد و در حال انجام است‌.

همچنین در مرحله دوم از نیمه‌دوم فروردین برای ۴ هزار نفر ایثارگر شروع خواهد شد، نوع واکسن در مرحله اول اسپوتنیگ روسیه بود و برای مرحله دوم هنوز نوع واکسن معلوم نیست.


انتهای پیام/۸۶۰۰۴/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: تزریق مازندران واکسن کرونا تزریق واکسن برای تزریق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۱۸۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن سرخک و سرخجه بدون درد از راه رسید

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل ازدیلی میل، به زودی وصله هایی کوچک جایگزین تزریق واکسن برای کودکان می شود. پزشکان امیدوارند این گزینه های بدون درد جایگزین تزریق واکسن با سرنگ شوند تا به این ترتیب والدین بیشتری به واکسینه کردن فرزندانشان ترغیب و از شیوع بیماری های مذکور جلوگیری شود. نیازی نیست وصله های گفته شده توسط پرسنل پزشکی آموزش دیده به بدن کودکان منتقل شوند.

آنها به نام وصله های میکروآرایه نیز معروف هستند به وسیله مجموعه ای از برجستگی های میکروسکوپی که به لایه رویی پوست نفوذ می کنند، دارو را به بدن می رسانند و دیگر نیاز به تزریق نیست.

از سوی دیگر واکسن های مایع حتما باید در یخچال نگهداری شوند و پرسنل آموزش دیده آنها را تزریق کنند و در کنار این موارد باید ایمنی و دور انداختن سرنگ ها نیز در نظر گرفته شود. اما وصله های جدید در مقابل حرارت مقاوم هستند، حمل ونقل آنها ساده تر است و انتقال آنها به بدل به آموزش کمی نیاز دارد. طبق نتایج تحقیق که در نشریه لنسنت منتشر شده، این امر سبب می شود انتقال واکسن به مناطق دور افتاده در انگلیس و همچنین سراسر جهان ساده تر باشد.

در آزمایش مذکور ۱۲۰ کودک ۹ تا ۱۰ ماهه، ۱۲۰ کودک نوپا ۱۵تا ۱۸ ماه و ۴۵ بزرگسال ۱۸تا ۴۵ ساله در گامبیا شرکت کردند. وصله ریز سوزن که روی بازوی آنها قرار گرفت واکنش ایمنی در بدنشان ایجاد کرد به اندازه واکنش ایمنی حاصل از تزریق واکسن های معمول قدرتمند بود.

آزمایش انتقال یک دوز از واکسن به وسیله وصله ریز سوزن نشان داد از هر ۱۰ کودک بیش از ۹ نفر در مقابل ابتلا به سرخک محافظت و تمام نوزادان پس از دریافت درمان در مقابل سرخجه نیز ایمن شدند.

کد خبر 6093759 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • چالش‌های فراوان بیماران خاص و صعب العلاج در ایران/ وقتی مشکلات بیماران هموفیلی دیده نمی‌شود
  • جذب یک هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای بیماران خاص و صعب العلاج
  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • تولید پانسمان بیماران پروانه‌ای شروع شده و در مرحله تحقیقاتی است
  • جذب ۱۱۰۰ میلیارد ریال برای بیماران خاص و صعب العلاج در کرمانشاه
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • واکسن سرخک و سرخجه بدون درد از راه رسید